|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Nemzet Újságírói Alapítvány Kuratóriumának válasza Katona Tamásnak
"Sajnos, az államtitkár úr állításaival ellentétben, igenis
folytak titkos tárgyalások Hersant-nal, mégpedig a szerkesztőség
háta mögött, a meghatalmazása és a tudta nélkül - már 1990. március
12-14 között, Párizsban. Bizalmas egyezség született már akkor
arról, hogy a Hersant 40 százalék erejéig a Magyar Nemzet
tulajdonosa lesz.
"
SZER, Magyar híradó:
Egy lezárt ügy megbolygatása
"A Budapesti Katonai Ügyészség államtitoksértés és szolgálatban
elkövetett kötelességszegés alapos gyanúja miatt állítja katonai
bíróság elé Végvári Józsefet. A vádlott mindezen büncselekményeket
azzal valósította volna meg, hogy információt adott a
Belügyminisztérium hírhedt III/III-as ügyosztálya törvényellenes
tevékenységéről.
Még jól emlékszünk a nagy politikai vihart kiváltó ügyre, amikor
kiderült, hogy a Belügyminisztériumnak ez a titkos ügyosztálya még
akkor is folytatta a telefonok lehallgatását, amikor már
megszülettek a rendszerváltást előkészítő legfontosabb új törvények
- mindekelőtt módosították az alkotmányt. Azóta tényként
állapíthatjuk meg, hogy éppen Végvári Józsefnek, a
Belügyminisztérium volt őrnagyának lépése nyomán szűnt meg a
telefonlehallgatások és levélfelbontások évtizedes gyakorlata.
Természetesen ehhez a megváltozott kül- és belpolitikai helyzet is
kellett -, de ez nem csökkentheti az egyéni döntés jelentőségét.
"
|
|
|
|
|
|
|
Megbénult a belga légiközlekedés (tudósítói, Jeszenszkyvel)
|
Baracs Dénes, az MTI tudósítója jelenti:
Brüsszel, 1990. június 29. péntek (MTI-tud.) - Megbénította
a belga légiközlekedést a repülésirányítók pénteki sztrájkja. Az
,,égi váltóállítók,, az ellen tiltakoznak, hogy - állításuk szerint
- 1974. óta nem változtatták besorolásukat. A légiközlekedés
felelősei ezt tagadják, szerintük erre csak a legfelsőbb fizetési
kategóriákba esők hivatkozhatnának.
Mivel a sztrájk egybeesett a nyári szabadságidő kezdetével, a gép nélkül maradt utasokat a szomszédos nagy nemzetközi repülőterekre, Párizsba és az amszterdami Schiphol repülőtérre sem lehetett átirányítani. A kis belga repülőterek sem nyújtottak alternatívát, mivel ott is sztrájkoltak a repülésirányítók. Csak néhány kisebb hollandiai és francia repülőtérről indulhattak az utasok.
Jeszenszky Géza külügyminiszter, mivel a MAlÉV menetrendszerű gépe el sem indult Budapestről Brüsszelbe, a magyar nagykövetség gépkocsiján Kölnbe indult brüsszeli tárgyalásai után, hogy ott érje el a Malév gépét.
A brüsszeli Zaventem repülőtér időközben egyetlen hatalmas táborra alakult át, ahol hoppon maradt utasok tömegei próbáltak jegyet szerezni máshonnan induló gépekre, visszaváltatni jegyüket, vagy egyszerűen visszajutni a városba.
A Brüsszelben működő légitársaságok mindegyike átlagban már 25 millió frankot vesztett azóta, hogy a repülésirányítók sztrájkmozgalma a múlt héten megkezdődött, először naponta kétszer két órás munkabeszüntetéssel. A legnagyobb vesztes a SABENA, a belga légitársaság, amely járatait mind Brüsszelből indítja.+++
1990. június 29., péntek 19:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|