|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Nemzet Újságírói Alapítvány Kuratóriumának válasza Katona Tamásnak
"Sajnos, az államtitkár úr állításaival ellentétben, igenis
folytak titkos tárgyalások Hersant-nal, mégpedig a szerkesztőség
háta mögött, a meghatalmazása és a tudta nélkül - már 1990. március
12-14 között, Párizsban. Bizalmas egyezség született már akkor
arról, hogy a Hersant 40 százalék erejéig a Magyar Nemzet
tulajdonosa lesz.
"
SZER, Magyar híradó:
Egy lezárt ügy megbolygatása
"A Budapesti Katonai Ügyészség államtitoksértés és szolgálatban
elkövetett kötelességszegés alapos gyanúja miatt állítja katonai
bíróság elé Végvári Józsefet. A vádlott mindezen büncselekményeket
azzal valósította volna meg, hogy információt adott a
Belügyminisztérium hírhedt III/III-as ügyosztálya törvényellenes
tevékenységéről.
Még jól emlékszünk a nagy politikai vihart kiváltó ügyre, amikor
kiderült, hogy a Belügyminisztériumnak ez a titkos ügyosztálya még
akkor is folytatta a telefonok lehallgatását, amikor már
megszülettek a rendszerváltást előkészítő legfontosabb új törvények
- mindekelőtt módosították az alkotmányt. Azóta tényként
állapíthatjuk meg, hogy éppen Végvári Józsefnek, a
Belügyminisztérium volt őrnagyának lépése nyomán szűnt meg a
telefonlehallgatások és levélfelbontások évtizedes gyakorlata.
Természetesen ehhez a megváltozott kül- és belpolitikai helyzet is
kellett -, de ez nem csökkentheti az egyéni döntés jelentőségét.
"
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - rendes ülésszak - hétfő (2. rész)
|
A polgármesteri tisztségről szóló törvényjavaslat általános vitáját egyébként a rendkívüli ülésszakon már megkezdett polémia jellemezte. Ismét csak heves szópárbaj alakult ki a kormánykoalíció pártjai, illetve az ellenzék között a polgármesteri tisztség összeférhetetlenségi listája kapcsán. Az ellenzék továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy képviselők is betölthessék e funkciót. A kérdésnek egy távolabbra mutató jogi vonatkozása is van, nevezetesen: milyen szavazati aránnyal hozzon határozatot a Parlament a törvénytervezet ügyében.
Orbán Viktor, a Fidesz frakcióvezetője éles hangon figyelmeztetett arra, hogy a kormánykoalíció pártjai úgymond destabilizálják a magyar jogrendet, amikor összemossák az egyes törvénykezési szinteket; vagyis jelen esetben az egyszerű szótöbbséget igénylő, úgynevezett feles törvények közé sorolják be a polgármesterek jogállásáról intézkedő jogszabályt. Ezzel gyakorlatilag egy alkotmányerejű jogszabályból - az önkormányzati törvényből - szakítanak ki egy részt. A Fidesz ezt a gyakorlatot elutasítja.
Kónya Imre, az MDF frakcióvezetője ezzel szemben ismét csak az alkotmányra hivatkozott, amely kimondja: a képviselők esetében ,,törvény összeférhetetlenség egyéb eseteit meghatározhatja,,. Ez történik most, amikor egyszerű szótöbbséget igénylő törvényjavaslatban szabályozzák a polgármesteri tiszt, illetve ezzel összefüggésben a képviselői megbízatás egymást kizáró voltát.
Füzessy Tibor (KDNP) a polgármesteri tiszt kettős arculatára hívta fel a figyelmet. A polgármester ugyanis nemcsak az önkormányzatnak, hanem az államigazgatásnak is szerves részét alkotja. Ez utóbbi szerepről azonban kevés szó esik. Márpedig Füzessy Tibor véleménye szerint ennek tudatosításával egyértelművé válik, hogy a polgármesteri tiszt és a képviselői mandátum kizárja egymást, hiszen az alkotmány szerint képviselő nem lehet államigazgatási szerv dolgozója. A ,,kétharmados,, vitával kapcsolatban a frakcióvezető úgy foglalt állást, hogy maga az önkormányzati törvény kétharmados többséggel született meg. Ami abból kimaradt, az nem tartozik a kétharmados törvények keretébe.
Torgyán József, a Független Kisgazdapárt frakcióvezetője sérelmezte, hogy azt a nagy munkát, amelyet az alkotmányügyi bizottság hosszú hetek alatt elvégzett, a Fidesz két perc alatt lerombolja, a magyar jogrend destabilizálására hivatkozva. (folyt.köv.)
1990. szeptember 3., hétfő 13:44
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|