|
|
|
|
Gyorsasági motoros Magyar Grand Prix: teljes csőd (1. rész)
|
1990. szeptember 3. hétfő (MTI) - Igen nagy csalódást okozott a gyorsasági motoros világbajnokság első ízben megrendezett magyarországi viadala, amelynek az elmúlt hét második felében a Hungaroring adott otthont. A vb-futamok - leszámítva a 125 kcm-esek küzdelmét - nem hozták a várt nagy csatát, de a szervezőknek ennél is jóval nagyobb gondot jelentett, hogy egészen minimális érdeklődés kísérte a négy nap eseményeit. Vajon mi lehetett a gyér nézőszám oka? - erre a kérdésre keresett választ Mészáros István, az MTI munkatársa.
- Nem tett jót nekünk az előzetes hercehurca, hiszen sokáig mi magunk sem tudtuk, hogy egyáltalán megrendezhetjük-e a versenyt - kezdte Nádasdi János, a Magyar Autó- és Motorsport Szövetség főtitkára. - Sajnos, akadtak olyan külföldi lapok, amelyek néhány nappal a futam előtt is még arról írtak, hogy nem lesz világbajnoki viadal a Hungaroringen. Ezért aztán a határokon túlról sokan útnak sem indultak, holott rengeteg érdeklődőt vártunk a nyugat-európai országokból. A csehszlovák és keletnémet szurkolók pedig azért maradtak otthon, mert egy hete Brnóban már láthatták a világ legjobbjait. Az is minden bizonnyal befolyásolta az érdeklődést, hogy a királykategóriában, az 500-asoknál már eldőlt a világbajnoki cím sorsa, az amerikai Wayne Rainey már a csehszlovákiai futamon bebiztosította elsőségét.
Mennyi nézőre számítottak?
- Én úgy gondoltam, legalább 40 ezren lesznek kiváncsiak a motoros Grand Prix-re, de azt sem titkolom, a nézők felét külföldről vártam. Ezzel szemben jó, ha 15 ezren összegyűltek. Vagyis jelentős, többmillió forintos veszteséggel kell számolniuk a szervezőknek.
Elképzelhető, hogy a balul sikerült bemutatkozás ellenére jövőre is rendeznek gyorsasági motoros Magyar Nagydíjat?
- A szövetség 1991-re is kérte a futamot, s az előzetes versenynaptárban szeptember elsejei dátummal szerepel is a magyarországi viadal. Az azonban már erősen kérdéses, hogy akad-e olyan társaság, amely vállalkozik a rendezői teendők ellátására. Az idő sürget, mert október végén Budapesten tartja éves kongresszusát a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség, s azon véglegesen kijelöli a jövő évi helyszíneket. (folyt.köv.)
1990. szeptember 3., hétfő 13:33
|
Vissza »
|
|
Gyorsasági motoros Magyar Grand Prix: teljes csőd (2. rész)
|
- Közülünk mindenki mélyponton van, még fel sem ocsúdtunk az első csalódásból - ezzel kezdte a beszélgetést dr. Medgyes Zsuzsa, a rendező Idegenforgalmi Propaganda és Kiadó Vállalat idegenforgalmi igazgatója. - Ugyan még nem kaptunk jelentést a jegyeladásokról, de azt már tudjuk, hogy vállalkozásunk mindenféleképpen veszteséges. Az viszont kiderült, hogy a valutás belépőkből, amelyeknek egyenként 80 márka volt az ára, s a legjobb helyekre szóltak, a kibocsátott 10 ezerből csupán 300 fogyott el. Ez pedig azt is jelenti, hogy minden jegytulajdonos nemcsak a versenyt nézhette végig, hanem biztosan nyer valamit a felajánlott 1000 értékes tárgy közül.
Mi lehetett a nagyon csekély érdeklődés oka?
- Én hirtelenjében három dolgot tudnék kiemelni: rossz időpontban rendeztük a viadalt; a sorozat már a szezon végénél tart; Magyarországon csökken a fizetőképes kereslet az ilyen jellegű versenyek iránt. Ám hamarosan alapos átfogó vizsgálatot tartunk, s utána biztosan okosabbak leszünk. Egyébként meggyőződésünk, hogy mi szervezők nem hibáztunk, minden tőlünk telhetőt megtettünk a futam sikere érdekében. Hallottuk is, hogy másutt feleennyi munkát sem fektetnek az előzetes reklámhadjáratba, mégis összejön 80 ezer néző.
Jövőre is vállalkoznak egy újabb verseny megrendezésére?
- A súlyos gondokkal bajlódó IPV nagy változások előtt áll. Legközelebb már nem az egész vállalat adja nevét a rendezéshez, hanem egy, a cégből kiváló kis csoport, amelyik a technikai sportágak versenyeinek szervezésére specializálódik. Terveink között az 1991-es viadal lebonyolítása is szerepel, de állítom, hogy szükség van valamiféle garanciára - a sporthivataltól, a szövetségtől, netalán valamelyik biztosítótól - máskülönben nem fog menni. Abban pedig teljesen biztos vagyok, hogy a kedvezőtlen szeptember elsejei időpontot senki sem fogja vállalni, mert az csak újabb bukást eredményezhet. S még valamit: egyáltalán azt is vizsgálat tárgyává kellene tenni, hogy Magyarországnak szüksége van-e egy ilyen nagyszabású motoros rendezvényre, amelynek költségei ebben az esztendőben 42 millió forintot tettek ki - mondta befejezésül dr. Medgyes Zsuzsa.+++
1990. szeptember 3., hétfő 14:02
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|