Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › szeptember 02.
1989  1990
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél a Magyar Köztársaság kormányához az ifjúsági munkanélküliségről

"Egy szociális piacgazdaságban az első munkahelyhez jutás állampolgári jog kell legyen, melynek érvényesítését: - a gyakornoki rendszer széleskörű meghonosításával (az állam állja a munkaadó helyett a fizetés egy részét meghatározott ideig) - a pályakezdőket foglalkoztatóknak adott adókedvezménnyel, - mundenki által pályázható jelentős átképzési alapok létesítésével, - részmunkaidős foglalkoztatással lehet elérni."
SZER, Világhíradó:

Tanévnyitó

" Az iskolák államosítását követően alapfokútól az egyetemig érvényesült a kommunisták szándéka, miszerint az oktatást és a politikát nem szabad kettéválasztani, mert a magas szintű szakmai, elméleti tudásnál gyakorta fontosabb az úgynevezett világnézeti tisztánlátás, a lenini-marxi ideológia kételkedés nélküli elfogadása."

Először a motoros Magyar Nagydíjért (2. rész)


A legkisebb géposztályban, a 125 kcm-eseknél a nyugatnémet
Stefan Prein, a holland Hans Spaan és az olasz Loris Capirossi 24
körös különcsatájára lehetett számítani, hiszen néhány hete már csak
ők hárman vannak versenyben a világbajnoki címért. A 36 versenyzőt
felvonultató mezőnyben az olasz Alessandro Gramigni kezdett a
legjobban, de ott volt közvetlenül a nyomában Spaan és Capirossi is.
A mindössze 17 esztendős Capirossi a 10. körben vette át a vezetést
- bár előtte kétszer is rövid ideig az élen haladt -, s utána
éllovas pozícióját már csak méterekre engedte át a vetélytársaknak.
Végül több, mint egy másodperces előnnyel biztosan nyert a gyengén
kezdő svjáci Heinz Lüthi és a végig az élbolyban motorozó, szintén
itáliai Bruno Casanova előtt. Spaan az ötödik, Prein pedig a hatodik
helyen érkezett célba. Megkülönböztetett érdeklődés kísérte az
egyetlen hölgyversenyző, a finn Taru Rinne szereplését, aki az első
kört még a 22. helyen zárta, de aztán fokozatosan előrelépett, s a
dicséretre méltó 16. helyen végzett, vagyis épphogy kimaradt a
pontszerzők táborából.

    Capirossi idei - egyben pályafutása - második futamgyőzelmét
aratta, s hét pontra megközelítette a vb-pontversenyben vezető
Preint. Az aranyérem sorsa így két hét múlva, az ausztráliai záró
erőpróbán dől el.

    - Nagyon örülök a futamgyőzelemnek, s annak is, hogy versenyben
maradtam a világbajnoki címért. Igérem, az utolsó viadalon is
maximális erőbedobással fogok küzdeni, ám azt nem tudom megjósolni,
hogy mi lesz a végső világbajnoki sorrend. Én mindenesetre nyerni
akarok - nyilatkozta a lobogó hajú Capirossi. (folyt.köv.)



1990. szeptember 2., vasárnap 15:27


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD