|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
FIDESZ-SZDSZ nagygyűlés
" A nagygyűlés szónokainak Kiss Tamást a Fidesz, illetve Tamás
Gáspár Miklóst, az SZDSZ országgyűlési képviselőjét kérték fel. Hogy
miért a feltételes mód? Nos a rendezői pechsorozat kezdődött
mindjárt a hangosítással, pontosabban annak hiányával. A
szombathelyi Fő téren a tűző nap ellenére kitartóan várakozó - akkor
még tekintélyes - tömeg, hiába várta, hogy magyarázatot kapjon a
késésre. Az egyik helyi rockzenekartól bérelt felszerelés nem
érkezett meg, hasonlóan a nagygyűlés szónokai sem.
Aztán végre dr. Hankó Faragó Miklós országgyűlési képviselő
bejelenthette, hogy a szónokok elindultak, de autójuk ismeretlen ok
miatt késik. Háromnegyed 11-re az ugyancsak megcsappant számú
várakozónak aztán azt mondták, hogy ilyen körülmények között sajnos
elhalasztják a nagygyűlést.
Aztán 5-10 perc múlva néhány hangosan méltatlankodó néző
nyomására mégis a pódiumra szólították a 17 képviselőtestületi
jelöltet. Ekkor azonban kiderült, hogy addigra már közülük is csak
hatan maradtak a helyszínen.
"
|
|
|
|
|
|
|
Csökkentették az 500-asok versenytávját - Továbbra minimális az
érdeklődés (1. rész)
|
1990. szeptember 1. szombat (tud) - A szervezők igencsak szomorúan konstatálták, hogy továbbra is alig mutatkozik érdeklődés a gyorsasági motoros magyar Grand Prix időmérő edzései iránt, szombaton is csak néhány ezren látogattak ki a Hungaroringre. Egyre többen tartanak attól, hogy vasárnap a világbajnoki pontvadászaton sem gyűlik össze legalább ötvenezer fizetőnéző, s akkor bizony ráfizetéses lesz a rendezvény.
A házigazdák igyekeztek magyarázatot találni a vártnál kisebb nézőszámra, s a legtöbben arra voksoltak, hogy nem túl szerencsés időpontban rendezik meg ezt a viadalt. Méghozzá azért nem, mert a sorozat hajrájánál tart, az úgynevezett ,,király kategóriában,,, az 500 kcm-eseknél eldőlt az első hely sorsa, az amerikai Wayne Rainey már elhódította a világbajnoki címet; mert, lévén szeptember első hétvégéje, a családok már a tanévkezdés lázában égnek; mert nem is oly régen került sor ugyanitt a szintén nem olcsó, de mégis jóval nagyobb népszerűségnek örvendő Forma-1-es autós gyorsasági világbajnoki futamra.
S nemcsak a vendéglátók csalódottak, hanem maguk a versenyzők is: sokkal jobb pályára számítottak. Szabó II László (56) egykor, a hatvanas-hetvenes években maga is résztvevője volt a Grand Prix- knek, s nem is akármilyen eredményeket ért el, hiszen beverekedte magát az első öt közé, s több alkalommal végzett dobogós helyen. Ő így vélekedett a Hungaroringről, az itt szereplő motorosokról:
- A pálya felülete nem teszi lehetővé, hogy a világnagyságok bemutassák a közönségnek, mit is tudnak valójában. Nem mennek olyan tempóban, mint máshol szoktak, s a gyengébb időeredmények azzal is magyarázhatók, hogy a kanyarokban jócskán vissza kell venniük a sebességből, mert nem tudják úgy dönteni gépeiket, mint másutt. Számomra csalódást okoztak, mert úgy versenyeznek, mintha hímes tojáson hajtanának. Hol vannak azok a csodálatos kanyarvételek, amikor könyökükkel, fejükkel is szinte érintik a földet?... Gyakran az az érzésem, ezek nem is azok a sokak által csodált sztárok, hanem ismeretlen átlagversenyzők a nagy tömegből. Ám valahol meg tudom érteni őket, mert bizonyára tisztában vannak azzal, hogy itt nagy bukások nélkül csak ennyit lehet menni. S ettől ők maguk is csak kínlódnak, szenvednek. Pedig a pálya csodálatos, a Hungaroring vonalvezetése nagyon jó, s itt azok is reménykedhetnek jó szereplésben, akiknek nincs nagyon erős motorjuk, hiszen ezen a ringben főleg a vezetői tudás számít. Szóval, minden adott lenne egy jó versenyhez, csak minél hamarabb meg kellene oldani az újraszőnyegezést. (folyt.köv.)
1990. szeptember 1., szombat 17:50
|
Vissza »
|
|
Csökkentették az 500-asok versenytávját ... (2. rész)
|
A sportolók elégedetlenségét kifejezi az is, hogy az 500-asok elérték a táv csökkentését, így a tervezett 32-vel szemben csak 28 kört kell teljesíteniük. A Magyar Nagydíj felügyelő bizottsága a magas hőmérséklettel és a kategóriában szereplők nagyfokú igénybevételével indokolta döntését. Ez azt is jelenti, hogy csak 111 km-t kell teljesíteniük az indulóknak, vagyis a versenytáv nem is éri el a minimálisan előírt 120 km-t. Mindez azonban nem von maga után semmiféle változást az értékelésben, a győztes az eredeti menetrendnek megfelelően megkapja a 20 vb-pontot és a 20 ezer svájci frankos pénzjutalmat.
A szombati edzésnapot beárnyékolta egy súlyos baleset, még a délelőtti harmadik időmérő edzések sorában a 250 kcm-esek közül a svéd Peter Linden bukott, majd pár másodperccel később az olasz Andrea Borgonovo - ő nem vette figyelembe a lassításra figyelmeztető sárga zászlós jelzést - elütötte éppen feltápászkodó versenyzőtársát, s ettől mindketten nagyot repültek. A sérült motorosokat előbb a helyi ambulanciára szállították, majd onnan továbbvitték őket a Központi Honvéd Kórházba. Az orvosi jelentés szerint Linden enyhébb agyrázkódást szenvedett, míg Borgonovónak a keze, a könyöke és a háta sérült meg, s fájlalta a hasát is. A gyakorlást félbeszakították, s a versenyzők csak pályatakarítás és 20 perces szünet után folytatták a körözést. Ugyanebben a géposztályban a délutáni gyakorlás sem volt zökkenőmentes, több bukás történt, ám ezek közül csak az egyik bizonyult komolynak, a spanyol Alberto Puig csuklóját törte, s így a vasárnapi versenyen ő sem állhat rajthoz.
Az előző naphoz képest egyébként tovább javultak az időeredmények, az 500-asoknál az ausztrál Michael Doohan már 1:44 percen belülre került, s három amerikai kategóriatársa, Eddie Lawson, Kevin Schwantz és Wayne Rainey is 1:45 percnél gyorsabban teljesítette a 3968 métert.
időmérő edzések:
125 kcm: --------
3. edzés: 1. Bruno Casanova (olasz, Honda) 1:52.527 p, 126.946 km/ó 2. Hans Spaan (holland, Honda) 1:53.009 3. Emilio Cuppini (olasz, Honda) 1:53.225 4. Ralf Waldmann (nyugatnémet, JJ Cobas Rotax) 1:53.371 5. Fausto Gresini (olasz, Honda) 1:53.417 (folyt.köv.)
1990. szeptember 1., szombat 17:54
|
Vissza »
|
|
Csökkentették az 500-asok versenytávját ... (3. rész)
|
4. edzés: 1. Casanova 1:52.300, 127.202 2. Stefan Prein (nyugatnémet, Honda) 1:52.756 3. Waldmann 1:52.930 4. Doriano Romboni (olasz, Honda) 1:52.931 5. Jorge Martinez (spanyol, JJ Cobas Rotax) 1:53.083
A négy időmérő edzés alapján az első sorból rajtolhatnak: Casanova 1:52.300 Romboni 1:52.587 Prein 1:52.756 Waldmann 1:52.930 Spaan 1:53.009
A vb-pontverseny állása a Magyar Nagydíj előtt: 1. Prein 159 pont 2. Spaan 149 3. Loris Capirossi (olasz, Honda) 142 4. Romboni 115 5. Martinez 102
250 kcm: --------
3. edzés: 1. John Kocinski (amerikai, Yamaha) 1:46.249 p - 134.446 km/ó 2. Carlos Cardus (spanyol, Honda) 1:46.610 3. Helmut Bradl (nyugatnémet, Hoonda) 1:46.743 4. Luca Cadalora (olasz, Yamaha) 1:46.928 5. Dominique Sarron (francia, Honda) 1:46.976
4. edzés: 1. Kocinski 1:45.952 p - 134.823 km/ó 2. Cardus 1:46.011 3. Martin Wimmer (nyugatnémet, Aprilia) 1:46.549 4. Alex Criville (spanyol, Yamaha) 1:46.861 5. Cadalora 1:47.312
Az első sorból indulhatnak a négy időmérő edzés alapján: Kocinski 1:45.952 Cardus 1:46.011 Wimmer 1:46.549 Bradl 1:46.743 Criville 1:46.861 (folyt.köv.)
1990. szeptember 1., szombat 17:55
|
Vissza »
|
|
Csökkentették az 500-asok versenytávját ... (4. rész)
|
A vb-pontverseny állása a Magyar Nagydíj előtt: 1. Cardus 193 pont 2. Kocinski 183 3. Cadalora 156 4. Bradl 116 5. Wimmer 110
500 kcm: --------
3. edzés: 1. Michael Doohan (ausztrál, Honda) 1:44.146 p, 137.161 km/ó 2. Kevin Schwantz (amerikai, Suzuki) 1:44.662 3. Eddie Lawson (amerikai, Yamaha) 1:45.109 4. Wayne Rainey (amerikai, Yamaha) 1:45.407 5. Wayne Gardner (ausztrál, Honda) 1:45.671
4. edzés: 1. Doohan 1:43.971 p - 137.392 km/ó 2. Lawson 1:44.546 3. Schwantz 1:44.631 4. Rainey 1:44.881 5. Christian Sarron (francia, Yamaha) 1:45.327
Az első sorból indulhatnak a négy időmérő edzés alapján: Doohan 1:43.971 Lawson 1:44.546 Schwantz 1:44.631 Rainey 1:44.881
(Egy nemrég hozott döntés alapján az 500-asoknál csak négyen startolhatnak az első sorból.)
A vb-pontverseny állása a Magyar Nagydíj előtt: 1. Rainey 240 pont - már világbajnok 2. Schwantz 173 3. Doohan 142 4. Niall MacKenzie (brit, Suzuki) 120 5. Gardner 105 (folyt.köv.)
1990. szeptember 1., szombat 17:56
|
Vissza »
|
|
Csökkentették az 500-asok versenytávját ... (5. rész)
|
oldalkocsis motorok: --------------------
3. edzés: 1. Güdel-fivérek (svájci, LCR Yamaha) 1:48.566 p, 131.577 km/ó 2. Webster, Simmons (brit, Krauser Yamaha) 1:48.761 3. Michel, Birchall (francia, brit, LCR) 1:49.012
4. edzés: 1. Michel, Birchall 1:48.397 p, 131.782 km/ó 2. Güdel-fivérek 1:48.517 3. Webster, Simmons 1:48.589
Az első sorból rajtolhatnak a négy időmérő edzés alapján: Michel, Birchall 1:48.397 Güdel-fivérek 1:48.517 Webster, Simmons 1:48.589
Az oldalkocsisoknál hárman vághatnak neki a távnak az első sorból.
A vb-pontverseny állása a Magyar Nagydíj előtt: 1. Alain Michel, Simon Birchall 168 pont 2. Steve Webster, Garin Simmons 166 3. Eggbert Streuer, Geral de Haas (holland, Yamaha LCR) 152 4. Rolf Biland, Kurt Waltisperg (svájci, Krauser) 117 5. Yosisada Kumagaya, Bryan Houghton (japán, brit, KS) 107
A vasárnap program a bemelegítő edzésekkel 9 órakor kezdődik, majd 12 órától kerül sor a világbajnoki futamokra.
Az első gyorsasági motoros Magyar Grand Prix időrendje:
12.00 óra: 125 kcm - 24 kör 13.15 óra: 500 kcm - 28 15.00 óra: 250 kcm - 28 16.30 óra: oldalkocsis motorok - 24+++
1990. szeptember 1., szombat 17:57
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|