Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › szeptember 01.
1989  1990
1990. július
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1990. augusztus
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1990. szeptember
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Világhíradó:

FIDESZ-SZDSZ nagygyűlés

" A nagygyűlés szónokainak Kiss Tamást a Fidesz, illetve Tamás Gáspár Miklóst, az SZDSZ országgyűlési képviselőjét kérték fel. Hogy miért a feltételes mód? Nos a rendezői pechsorozat kezdődött mindjárt a hangosítással, pontosabban annak hiányával. A szombathelyi Fő téren a tűző nap ellenére kitartóan várakozó - akkor még tekintélyes - tömeg, hiába várta, hogy magyarázatot kapjon a késésre. Az egyik helyi rockzenekartól bérelt felszerelés nem érkezett meg, hasonlóan a nagygyűlés szónokai sem. Aztán végre dr. Hankó Faragó Miklós országgyűlési képviselő bejelenthette, hogy a szónokok elindultak, de autójuk ismeretlen ok miatt késik. Háromnegyed 11-re az ugyancsak megcsappant számú várakozónak aztán azt mondták, hogy ilyen körülmények között sajnos elhalasztják a nagygyűlést. Aztán 5-10 perc múlva néhány hangosan méltatlankodó néző nyomására mégis a pódiumra szólították a 17 képviselőtestületi jelöltet. Ekkor azonban kiderült, hogy addigra már közülük is csak hatan maradtak a helyszínen. "

Megbénult a belga légiközlekedés (tudósítói, Jeszenszkyvel)

Baracs Dénes, az MTI tudósítója jelenti:
Brüsszel, 1990. június 29. péntek (MTI-tud.) - Megbénította a belga légiközlekedést a repülésirányítók pénteki sztrájkja. Az ,,égi váltóállítók,, az ellen tiltakoznak, hogy - állításuk szerint - 1974. óta nem változtatták besorolásukat. A légiközlekedés felelősei ezt tagadják, szerintük erre csak a legfelsőbb fizetési kategóriákba esők hivatkozhatnának.


Mivel a sztrájk egybeesett a nyári szabadságidő kezdetével, a
gép nélkül maradt utasokat a szomszédos nagy nemzetközi
repülőterekre, Párizsba és az amszterdami Schiphol repülőtérre sem
lehetett átirányítani. A kis belga repülőterek sem nyújtottak
alternatívát, mivel ott is sztrájkoltak a repülésirányítók. Csak
néhány kisebb hollandiai és francia repülőtérről indulhattak az
utasok.

    Jeszenszky Géza külügyminiszter, mivel a MAlÉV menetrendszerű
gépe el sem indult Budapestről Brüsszelbe, a magyar nagykövetség
gépkocsiján Kölnbe indult brüsszeli tárgyalásai után, hogy ott érje
el a Malév gépét.

    A brüsszeli Zaventem repülőtér időközben egyetlen hatalmas
táborra alakult át, ahol hoppon maradt utasok tömegei próbáltak
jegyet szerezni máshonnan induló gépekre, visszaváltatni jegyüket,
vagy egyszerűen visszajutni a városba.

    A Brüsszelben működő légitársaságok mindegyike átlagban már 25
millió frankot vesztett azóta, hogy a repülésirányítók
sztrájkmozgalma a múlt héten megkezdődött, először naponta kétszer
két órás munkabeszüntetéssel. A legnagyobb vesztes a SABENA, a belga
légitársaság, amely járatait mind Brüsszelből indítja.+++



1990. június 29., péntek 19:05


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD