|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
FIDESZ-SZDSZ nagygyűlés
" A nagygyűlés szónokainak Kiss Tamást a Fidesz, illetve Tamás
Gáspár Miklóst, az SZDSZ országgyűlési képviselőjét kérték fel. Hogy
miért a feltételes mód? Nos a rendezői pechsorozat kezdődött
mindjárt a hangosítással, pontosabban annak hiányával. A
szombathelyi Fő téren a tűző nap ellenére kitartóan várakozó - akkor
még tekintélyes - tömeg, hiába várta, hogy magyarázatot kapjon a
késésre. Az egyik helyi rockzenekartól bérelt felszerelés nem
érkezett meg, hasonlóan a nagygyűlés szónokai sem.
Aztán végre dr. Hankó Faragó Miklós országgyűlési képviselő
bejelenthette, hogy a szónokok elindultak, de autójuk ismeretlen ok
miatt késik. Háromnegyed 11-re az ugyancsak megcsappant számú
várakozónak aztán azt mondták, hogy ilyen körülmények között sajnos
elhalasztják a nagygyűlést.
Aztán 5-10 perc múlva néhány hangosan méltatlankodó néző
nyomására mégis a pódiumra szólították a 17 képviselőtestületi
jelöltet. Ekkor azonban kiderült, hogy addigra már közülük is csak
hatan maradtak a helyszínen.
"
|
|
|
|
|
|
|
Sztrájkfenyegetés a BKV-nál
|
1990. január 4., csütörtök - A Budapesti Közlekedési
Vállalatnál hónapok óta feszült a hangulat, mivel a forgalomban
dolgozók nagyfokú leterheltsége miatt, és azért, mert keresetük
jelentősen elmaradt a közlekedési ágazat más területeihez képest. A
kialakult helyzetről a Fővárosi Tömegközlekedési Dolgozók
Szakszervezetének titkára, Wendler László csütörtökön elmondta az
MTI munkatársának, hogy múlt év október 18-án nyílt levélben
fordultak az állami szervekhez. Ebben azt követelték, hogy a
közlekedési dolgozók átlagához viszonyított főmunkaidős bérükre
vonatkozó 30 százalék körüli bérlemaradásból legalább 20 százalékot
kapjanak meg 1990-ben. Kérték a kormány által bejelentett mindenkori
éves inflációt folyamatosan követő bérmechanizmus bevezetését is.
Követeléseikről eddig még nem döntött az Országos Érdekegyeztető Tanács. A főhatóságokkal folytatott több eredménytelen megbeszélés után a vállalati szakszervezet vezetői január 3-án végül is megállapodtak abban, hogy megvárják az OÉT január 18-ai ülését, s ha követelésüket nem teljesítik, akkor január 23-án kétórás figyelmeztető sztrájkot tartanak. Természetesen ennek a pontos időpontjáról időben tájékoztatják az utazóközönséget. Bíznak azonban abban, hogy kérésük meghallgatásra talál, s így nem kényszerülnek erre a végső megoldásra. A szakszervezet vezetése egyúttal kijelölte a sztrájkbizottság tagjait is.
Csak némiképp enyhíti a dolgozók gondjait - hangsúlyozta az szb-titkár -, hogy januártól 12 százalékos önerős vállalati bérfejlesztést hajtottak végre a Budapesti Közlekedési Vállalatnál. (MTI)
1990. január 4., csütörtök 19:57
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|