|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Csősz Attila pontszerző helyen (3. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
A 250 kcm-esek Európa-bajnoki versenyén Luis Carlos Maurel (22) diadalmaskodott. A spanyol motoros sokkal esélyesebb versenyzőket maga mögé utasitva szerezte élete első EB-győzelmét.
A superbike-osok ujabb világbajnoki futamát az 5. körben Ernst Gschwender bukása miatt félbeszakitották. A nyugatnémet sportoló nagyot esett, s ott maradt a pályán. Az orvosok előbb gerincsérülésre gyanakodtak, de a Hungaroring minikórházában elvégzett tüzetes vizsgálat nem állapitott meg nála szerencsére semmi bajt, azért megfigyelésre mégis bent tartották.
A leintést megelőzően a 4. kör végén az ausztrál Malcolm Campbell vezetett, az előző futamban győztes amerikai Fred Merkel (27) csak a 8. helyen állt.
Rövid szünet után ismét rajthoz szólitották a versenyzőket, hogy teljesitsék a még hátralévő 21 kört. Campbell ott folytatta, ahol abbahagyta, de vezető pozicióját nem tudta sokáig megőrizni. A VB-pontverseny éllovasa, a francia Raymond Roche (33) állt az élre, két kört leszámitva végig vezetve biztosan győzött. Meglepetés, hogy az első számu esélyes Merkel csak 6. lett.
Az osztrák Christian Zwedor is bukott, vállsérülést és enyhe agyrázkódást szenvedett, s őt is az Országos Mentőszolgálat Szobi utcai kórházába vitték.
Utána következtek az igazi bonyodalmak, ugyanis a rendezők végeredményt hirdettek a második résztáv alapján. Egyszerüen megfeledkeztek arról a szabályról, hogy az első résztáv időeredményét is figyelembe kell venni a végső sorrend megállapitásánál. Igy a dobogóra Roche, a belga Stephane Mertens és a brit Rob McElnea állt, holott a második fok Campbellt illette meg, amint az az utólag módositott eredménylistából kiderült.
- Eredmények:
250 kcm, Európa-bajnoki futam, 20 kör a 3968 m-es pályán, 40 induló:
1. Luis Carlos Maurel (spanyol, Yamaha) 37:07.763 p 2. Josef Hutter (osztrák, Honda) 37:10.366 3. Stefano Pennese (olasz, Aprilia) 37:14.144 4. Gerhard Haberle (nyugatnémet, Yamaha) 37:20.852 5. Frederic Protat (francia, Aprilia) 37:33.030 6. Michael Schulten (nyugatnémet, Rotax) 37:33.264 (folyt.köv.)
1990. április 30., hétfő 17:56
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|