|
|
|
|
Csősz Attila pontszerző helyen (1. rész):
|
1990. április 30. hétfő (MTI) - Hétfőn több tizezer néző látogatott ki a Hungaroringre, hogy a napsütéses, meleg időben megtekintse a gyorsasági motoros világ- és Európa-bajnoki küzdelmeket.
A 125 kcm-es géposztály EB-futamán két magyar is érdekelt volt: közülük Csősz Attila szerepelt jobban, a 12., azaz pontszerző helyen végzett. A Honvéd Petőfi SE 25 esztendős motorosa a 4. sorból vághatott a csaknem 80 km-es erőpróbának, de sajnos nem sikerült jól a rajtja. Az első kört a 26. helyen teljesitette, de aztán sorra előzte meg ellenfeleit, s végül is tizenharmadikként intették le. Később azonban kiderült, hogy az előtte végzett egyik spanyol motorost, Carlos Giro Sentist korai rajt miatt egy perc büntetőidővel sujtották, igy Csősz a négy EB-pontot érő 12. helyre lépett elő.
- Második éve versenyzem az Európa-bajnoki sorozaton, tavaly már volt egy 11. helyezésem, most hazai pályán szerettem volna bekerülni a legjobb tiz közé. Ez a tervem nem vált valóra, de értékes ez a 12. helyezés is, mert az elmult évhez képest sokkal erősebb lett a nyolcadliteresek mezőnye. Én például az idei előző két EB-futamon nem is tudtam megfutni a limitet, azaz az edzéseredmények alapján nem szereztem indulási jogot - nyilatkozta a dunaujvárosi születésü motoros, aki 1981 óta versenyez.
A másik magyar, Szabó János egész éjjel le sem hunyta a szemét, néhány jóbarát segitségével azon fáradozott, hogy sérült motorját megjavitsa. A Zalka Máté motoros klub 32 éves sportolója, aki két éve EB-ezüstérmes lett a 80 kcm-esek között, végül is rajthoz tudott állni, de gépe a startnál felmondta a szolgálatot, s csak utolsóként eredhetett a mezőny után, amelyhez sikeresen zárkózott fel, igy a 40 főt számláló mezőnyben a 18. helyet szerezte meg.
- Szerettem volna az első 15 között végezni, de annak is örülnöm kellett, hogy el tudtam indulni. Ilyen körülmények között szerintem a 18. hely is jó eredmény - mondta Szabó, aki pályafutása során már három EB-futamot nyert.
A verseny a remekül hajrázó Gimmi Bossio (21) győzelmével zárult, az olasz sportolónak ez az első nemzetközi sikere.
Tizen is buktak a 20 körös viadalon, a többség meguszta nagyobb baj nélkül, ám két olasz versenyzőt, Oliver Petruccianit és Matteo Leverattót törés gyanujával az Országos Mentőszolgálat Szobi utcai kórházába kellett szállitani. (folyt.köv.)
1990. április 30., hétfő 15:09
|
Vissza »
|
|
Csősz Attila pontszerző helyen (2. rész)
|
A superbike-osok első világbajnoki futamát gyenge kezdése ellenére a kétszeres világbajnok amerikai Fred Merkel nyerte. A tengerentuli versenyző tavaly kettős győzelmet aratott a Hungaroringen.
- Eredmények:
125 kcm, Európa-bajnoki futam, 20 kör a 3968 méteres körpályán, 40 induló:
1. Gimmi Bosio (olasz, Aprilia) 38:46.835 p 2. Javier Debon Latorre (spanyol, JJ Cobas) 38:47.071 3. Serafino Foti (olasz, Honda) 38:59.199 4. Alan Patterson (ir, Honda) 39:01.387 5. Ian McConnachie (brit, Honda) 39:01.646 6. Ian Newton (brit, Honda) 39:07.689 ... 12. Csősz Attila (magyar, Honda) 39:30.880 ... 18. Szabó János (magyar, Rotax) 39:58.070
Az Európa-bajnoki pontverseny állása a jerezi és a hungaroringi futam után:
1. Javier Debon Latorre 37 pont 2. Gimmi Bosio 28 3. Alan Patterson 24 4. Ian McConnachie 21 5. Ian Newton 19 6. Jose Volta Valls (spanyol, JJ Cobas) 17 ... 17-19. Csősz Attila 4
Superbike világbajnoki futam, 25 kör a 3968 méteres körpályán, 36 induló:
1. Fred Merkel (amerikai, Honda) 46:00.173 p 2. Raymond Roche (francia, Ducati) 46:03.366 3. Fabrizio Pirovano (olasz, Yamaha) 46:05.532 4. Malcolm Campbell (ausztrál, Honda) 46:05.933 5. Rob McElnea (brit, Yamaha) 46:06.213 6. Stephane Mertens (belga, Honda) 46:14.152 7. Anders Andersson (svéd, Yamaha) 46:15.536 8. Terry Rymer (brit, Yamaha) 46:16.300 9. Baldassarre Monti (olasz, Honda) 46:20.093 10. Rob Phillis (ausztrál, Kawasaki) 46:24.448 (folyt.köv.)
1990. április 30., hétfő 15:13
|
Vissza »
|
|
Csősz Attila pontszerző helyen (3. rész)
|
A 250 kcm-esek Európa-bajnoki versenyén Luis Carlos Maurel (22) diadalmaskodott. A spanyol motoros sokkal esélyesebb versenyzőket maga mögé utasitva szerezte élete első EB-győzelmét.
A superbike-osok ujabb világbajnoki futamát az 5. körben Ernst Gschwender bukása miatt félbeszakitották. A nyugatnémet sportoló nagyot esett, s ott maradt a pályán. Az orvosok előbb gerincsérülésre gyanakodtak, de a Hungaroring minikórházában elvégzett tüzetes vizsgálat nem állapitott meg nála szerencsére semmi bajt, azért megfigyelésre mégis bent tartották.
A leintést megelőzően a 4. kör végén az ausztrál Malcolm Campbell vezetett, az előző futamban győztes amerikai Fred Merkel (27) csak a 8. helyen állt.
Rövid szünet után ismét rajthoz szólitották a versenyzőket, hogy teljesitsék a még hátralévő 21 kört. Campbell ott folytatta, ahol abbahagyta, de vezető pozicióját nem tudta sokáig megőrizni. A VB-pontverseny éllovasa, a francia Raymond Roche (33) állt az élre, két kört leszámitva végig vezetve biztosan győzött. Meglepetés, hogy az első számu esélyes Merkel csak 6. lett.
Az osztrák Christian Zwedor is bukott, vállsérülést és enyhe agyrázkódást szenvedett, s őt is az Országos Mentőszolgálat Szobi utcai kórházába vitték.
Utána következtek az igazi bonyodalmak, ugyanis a rendezők végeredményt hirdettek a második résztáv alapján. Egyszerüen megfeledkeztek arról a szabályról, hogy az első résztáv időeredményét is figyelembe kell venni a végső sorrend megállapitásánál. Igy a dobogóra Roche, a belga Stephane Mertens és a brit Rob McElnea állt, holott a második fok Campbellt illette meg, amint az az utólag módositott eredménylistából kiderült.
- Eredmények:
250 kcm, Európa-bajnoki futam, 20 kör a 3968 m-es pályán, 40 induló:
1. Luis Carlos Maurel (spanyol, Yamaha) 37:07.763 p 2. Josef Hutter (osztrák, Honda) 37:10.366 3. Stefano Pennese (olasz, Aprilia) 37:14.144 4. Gerhard Haberle (nyugatnémet, Yamaha) 37:20.852 5. Frederic Protat (francia, Aprilia) 37:33.030 6. Michael Schulten (nyugatnémet, Rotax) 37:33.264 (folyt.köv.)
1990. április 30., hétfő 17:56
|
Vissza »
|
|
Csősz Attila pontszerző helyen (4. rész)
|
Az EB-pontverseny állása 2 futam után:
1. Luis Carlos Maurel 35 pont 2. Stefano Pennese 24 3. Leon van der Heyden (holland, Aprilia) 20 4. Erkka Korpiaho (finn, Aprilia) és Patrick van der Goorbergh (holland, Yamaha) 19-19 és Josef Hutter 17-17
Superbike világbajnoki futam, 25 kör a 3968 méteres körpályán, egy 4 körös és egy 21 körös résztáv összesitése alapján, 34 induló:
1. Raymond Roche (francia, Ducati) 45:38.130 2. Malcolm Campbell (ausztrál, Honda) 45:41.396 3. Stephane Mertens (belga, Honda) 45:44.643 4. Rob McElnea (brit, Yamaha) 45:46.712 5. Terry Rymer (brit, Yamaha) 45:52.881 6. Fred Merkel (amerikai, Honda) 46:01.241 7. Giancarlo Falappa (olasz, Ducati) 46:02.806 8. Fabrizio Pirovano (olasz, Yamaha) 46:14.227 9. Davide Tardozzi (olasz, Ducati) 46:25.456 10. Edwin Weibel (nyugatnémet, Kawasaki) 46:27.085
A világbajnoki pontverseny állása 6 futam után:
1. Raymond Roche 111 pont 2. Fred Merkel 97 3. Stephane Mertens 76 4. Giancarlo Falappa 66 5. Fabrizio Pirovano 63 6. Rob Phillis 52 7. Rob McElnea 42 8. Terry Rymer 37 9. Malcolm Campbell 30 10. Baldassare Monti 28 (folyt.köv.)
1990. április 30., hétfő 17:58
|
Vissza »
|
|
Csősz Attila pontszerző helyen (5. rész)
|
Az oldalkocsisok idei első Európa-bajnoki erőpróbája brit házipárharcot hozott az elsőségért: Darren Dixon (27) és Sean Russel Dixon (25) végzett az élen. A testvérpárnak eddig semmilyen figyelemre méltó eredménye nem volt, de ez nem is csoda, hiszen még csak harmadik alkalommal versenyeztek együtt, s igy ez az EB-futamgyőzelem eddigi legszebb sikerük.
Oldalkocsis idei első EB-futam, 20 kör a 3968 m-es pályán, 19 induló:
1. Darren Dixon, Sean Russel Dixon (brit, Yamaha) 38:27.637 p, 20 EB-pont 2. Derek Brindley, Nick Roche (brit, Padgett Yamaha) 38:28.446 / 17 3. Jos van Stekelenburg, Rinnie Bettgens (holland, LCR 500) 39:12:596 / 15 4. Werner Kraus, Oliver Schuster (nyugatnémet, Busch ADM) 39:13:526 / 13 5. Mark Reddington, Robert Parker (brit, W. R. Krauser) 39:35.501 / 11 6. Gary Knight, Malcolm Jackson (brit, Redline) 39:36.025 / 10
dr. Andics László, a verseny főorvosa arról tájékoztatta az MTI munkatársát, hogy a sulyosabban sérült versenyzők közül csak az osztrák Christian Zwedornt kellett kórházban tartani megfigyelés miatt, a többieket hazaengedték, mert a röntgenfelvételek alapján nem állapitottak meg törést.+++
1990. április 30., hétfő 18:29
|
Vissza »
|
|
A sportszerkesztőségek figyelmé
|
A sportszerkesztőségek figyelmébe
---------------------------------- 1990. április 30. hétfő (MTI) - A mai mtib4014-es hirünkben (Csősz Attila pontszerző helyen, 4. rész) a 250 kcm-es géposztály EB-pontversenyénél helyesen:
4. Erkka Korpiaho (finn, Aprilia) és Patrick van der Goorbergh (holland, Yamaha) 19-19 6. Steve Hislop (brit, Honda) ----------------------------- és Josef Hutter 17-17 +++
1990. április 30., hétfő 20:32
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|