Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 30.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó:

A Kisgazdapárt új vezetése

"... végül Nagy Ferencet választották a párt új elnökévé 51 százalékos eredménnyel. Igaz, hogy közben több küldött manipulációnak nevezte az eredményt, de csak magánbeszélgetésekben. Mindenesetre az újságírók is igencsak furcsának találták, hogy az egész tisztújító nagyválasztmányt, a szavazást Nagy Ferenc vezényelte le teljhatalommal, amikor jelölt-ellenfelei hozzá sem jutottak a megnyilvánulás lehetőségéhez, sőt egyik kollégám kimondottan inkorrektségről beszélt, mikor az elnökjelölt mint levezető elnök az egyedüli szólás jogával élve a pódiumról megtámadta vetélytársát, Torgyán Józsefet. "

Csősz Attila pontszerző helyen (1. rész):


1990. április 30. hétfő (MTI) - Hétfőn több tizezer néző
látogatott ki a Hungaroringre, hogy a napsütéses, meleg időben
megtekintse a gyorsasági motoros világ- és Európa-bajnoki
küzdelmeket.

    A 125 kcm-es géposztály EB-futamán két magyar is érdekelt volt:
közülük Csősz Attila szerepelt jobban, a 12., azaz pontszerző helyen
végzett. A Honvéd Petőfi SE 25 esztendős motorosa a 4. sorból
vághatott a csaknem 80 km-es erőpróbának, de sajnos nem sikerült jól
a rajtja. Az első kört a 26. helyen teljesitette, de aztán sorra
előzte meg ellenfeleit, s végül is tizenharmadikként intették le.
Később azonban kiderült, hogy az előtte végzett egyik spanyol
motorost, Carlos Giro Sentist korai rajt miatt egy perc
büntetőidővel sujtották, igy Csősz a négy EB-pontot érő 12. helyre
lépett elő.

    - Második éve versenyzem az Európa-bajnoki sorozaton, tavaly már
volt egy 11. helyezésem, most hazai pályán szerettem volna bekerülni
a legjobb tiz közé. Ez a tervem nem vált valóra, de értékes ez a 12.
helyezés is, mert az elmult évhez képest sokkal erősebb lett a
nyolcadliteresek mezőnye. Én például az idei előző két EB-futamon
nem is tudtam megfutni a limitet, azaz az edzéseredmények alapján
nem szereztem indulási jogot - nyilatkozta a dunaujvárosi születésü
motoros, aki 1981 óta versenyez.

    A másik magyar, Szabó János egész éjjel le sem hunyta a szemét,
néhány jóbarát segitségével azon fáradozott, hogy sérült motorját
megjavitsa. A Zalka Máté motoros klub 32 éves sportolója, aki két
éve EB-ezüstérmes lett a 80 kcm-esek között, végül is rajthoz tudott
állni, de gépe a startnál felmondta a szolgálatot, s csak utolsóként
eredhetett a mezőny után, amelyhez sikeresen zárkózott fel, igy a 40
főt számláló mezőnyben a 18. helyet szerezte meg.

    - Szerettem volna az első 15 között végezni, de annak is örülnöm
kellett, hogy el tudtam indulni. Ilyen körülmények között szerintem
a 18. hely is jó eredmény - mondta Szabó, aki pályafutása során már
három EB-futamot nyert.

    A verseny a remekül hajrázó Gimmi Bossio (21) győzelmével
zárult, az olasz sportolónak ez az első nemzetközi sikere.

    Tizen is buktak a 20 körös viadalon, a többség meguszta nagyobb
baj nélkül, ám két olasz versenyzőt, Oliver Petruccianit és Matteo
Leverattót törés gyanujával az Országos Mentőszolgálat Szobi utcai
kórházába kellett szállitani. (folyt.köv.)



1990. április 30., hétfő 15:09


Vissza »


Csősz Attila pontszerző helyen (2. rész)


A superbike-osok első világbajnoki futamát gyenge kezdése
ellenére a kétszeres világbajnok amerikai Fred Merkel nyerte. A
tengerentuli versenyző tavaly kettős győzelmet aratott a
Hungaroringen.

    - Eredmények:

    125 kcm, Európa-bajnoki futam, 20 kör a 3968 méteres
körpályán, 40 induló:

1. Gimmi Bosio (olasz, Aprilia) 38:46.835 p
2. Javier Debon Latorre (spanyol, JJ Cobas) 38:47.071
3. Serafino Foti (olasz, Honda) 38:59.199
4. Alan Patterson (ir, Honda) 39:01.387
5. Ian McConnachie (brit, Honda) 39:01.646
6. Ian Newton (brit, Honda) 39:07.689
... 12. Csősz Attila (magyar, Honda) 39:30.880
... 18. Szabó János (magyar, Rotax) 39:58.070

    Az Európa-bajnoki pontverseny állása a jerezi és a hungaroringi
futam után:

1. Javier Debon Latorre 37 pont
2. Gimmi Bosio 28
3. Alan Patterson 24
4. Ian McConnachie 21
5. Ian Newton 19
6. Jose Volta Valls (spanyol, JJ Cobas) 17
... 17-19. Csősz Attila 4

    Superbike világbajnoki futam, 25 kör a 3968 méteres
körpályán, 36 induló:

1. Fred Merkel (amerikai, Honda) 46:00.173 p
2. Raymond Roche (francia, Ducati) 46:03.366
3. Fabrizio Pirovano (olasz, Yamaha) 46:05.532
4. Malcolm Campbell (ausztrál, Honda) 46:05.933
5. Rob McElnea (brit, Yamaha) 46:06.213
6. Stephane Mertens (belga, Honda) 46:14.152
7. Anders Andersson (svéd, Yamaha) 46:15.536
8. Terry Rymer (brit, Yamaha) 46:16.300
9. Baldassarre Monti (olasz, Honda) 46:20.093
10. Rob Phillis (ausztrál, Kawasaki) 46:24.448
(folyt.köv.)



1990. április 30., hétfő 15:13


Vissza »


Csősz Attila pontszerző helyen (3. rész)


A 250 kcm-esek Európa-bajnoki versenyén Luis Carlos Maurel (22)
diadalmaskodott. A spanyol motoros sokkal esélyesebb versenyzőket
maga mögé utasitva szerezte élete első EB-győzelmét.

    A superbike-osok ujabb világbajnoki futamát az 5. körben Ernst
Gschwender bukása miatt félbeszakitották. A nyugatnémet sportoló
nagyot esett, s ott maradt a pályán. Az orvosok előbb
gerincsérülésre gyanakodtak, de a Hungaroring minikórházában
elvégzett tüzetes vizsgálat nem állapitott meg nála szerencsére
semmi bajt, azért megfigyelésre mégis bent tartották.

    A leintést megelőzően a 4. kör végén az ausztrál Malcolm
Campbell vezetett, az előző futamban győztes amerikai Fred Merkel
(27) csak a 8. helyen állt.

    Rövid szünet után ismét rajthoz szólitották a versenyzőket, hogy
teljesitsék a még hátralévő 21 kört. Campbell ott folytatta, ahol
abbahagyta, de vezető pozicióját nem tudta sokáig megőrizni. A
VB-pontverseny éllovasa, a francia Raymond Roche (33) állt az élre,
két kört leszámitva végig vezetve biztosan győzött. Meglepetés, hogy
az első számu esélyes Merkel csak 6. lett.

    Az osztrák Christian Zwedor is bukott, vállsérülést és enyhe
agyrázkódást szenvedett, s őt is az Országos Mentőszolgálat Szobi
utcai kórházába vitték.

    Utána következtek az igazi bonyodalmak, ugyanis a rendezők
végeredményt hirdettek a második résztáv alapján. Egyszerüen
megfeledkeztek arról a szabályról, hogy az első résztáv
időeredményét is figyelembe kell venni a végső sorrend
megállapitásánál. Igy a dobogóra Roche, a belga Stephane Mertens és
a brit Rob McElnea állt, holott a második fok Campbellt illette meg,
amint az az utólag módositott eredménylistából kiderült.

    - Eredmények:

    250 kcm, Európa-bajnoki futam, 20 kör a 3968 m-es pályán,
40 induló:

1. Luis Carlos Maurel (spanyol, Yamaha) 37:07.763 p
2. Josef Hutter (osztrák, Honda) 37:10.366
3. Stefano Pennese (olasz, Aprilia) 37:14.144
4. Gerhard Haberle (nyugatnémet, Yamaha) 37:20.852
5. Frederic Protat (francia, Aprilia) 37:33.030
6. Michael Schulten (nyugatnémet, Rotax) 37:33.264
(folyt.köv.)



1990. április 30., hétfő 17:56


Vissza »


Csősz Attila pontszerző helyen (4. rész)


Az EB-pontverseny állása 2 futam után:

1. Luis Carlos Maurel 35 pont
2. Stefano Pennese 24
3. Leon van der Heyden (holland, Aprilia) 20
4. Erkka Korpiaho (finn, Aprilia)
    és Patrick van der Goorbergh (holland, Yamaha) 19-19
    és Josef Hutter 17-17

    Superbike világbajnoki futam, 25 kör a 3968 méteres
körpályán, egy 4 körös és egy 21 körös résztáv összesitése alapján,
34 induló:

1. Raymond Roche (francia, Ducati) 45:38.130
2. Malcolm Campbell (ausztrál, Honda) 45:41.396
3. Stephane Mertens (belga, Honda) 45:44.643
4. Rob McElnea (brit, Yamaha) 45:46.712
5. Terry Rymer (brit, Yamaha) 45:52.881
6. Fred Merkel (amerikai, Honda) 46:01.241
7. Giancarlo Falappa (olasz, Ducati) 46:02.806
8. Fabrizio Pirovano (olasz, Yamaha) 46:14.227
9. Davide Tardozzi (olasz, Ducati) 46:25.456
10. Edwin Weibel (nyugatnémet, Kawasaki) 46:27.085

    A világbajnoki pontverseny állása 6 futam után:

1. Raymond Roche 111 pont
2. Fred Merkel 97
3. Stephane Mertens 76
4. Giancarlo Falappa 66
5. Fabrizio Pirovano 63
6. Rob Phillis 52
7. Rob McElnea 42
8. Terry Rymer 37
9. Malcolm Campbell 30
10. Baldassare Monti 28
(folyt.köv.)



1990. április 30., hétfő 17:58


Vissza »


Csősz Attila pontszerző helyen (5. rész)


Az oldalkocsisok idei első Európa-bajnoki erőpróbája brit
házipárharcot hozott az elsőségért: Darren Dixon (27) és Sean Russel
Dixon (25) végzett az élen. A testvérpárnak eddig semmilyen
figyelemre méltó eredménye nem volt, de ez nem is csoda, hiszen még
csak harmadik alkalommal versenyeztek együtt, s igy ez az
EB-futamgyőzelem eddigi legszebb sikerük.

    Oldalkocsis idei első EB-futam, 20 kör a 3968 m-es pályán,
19 induló:

1. Darren Dixon, Sean Russel Dixon (brit, Yamaha) 38:27.637 p,
    20 EB-pont
2. Derek Brindley, Nick Roche (brit, Padgett Yamaha) 38:28.446 / 17
3. Jos van Stekelenburg, Rinnie Bettgens (holland, LCR 500)
    39:12:596 / 15
4. Werner Kraus, Oliver Schuster (nyugatnémet, Busch ADM)
    39:13:526 / 13
5. Mark Reddington, Robert Parker (brit, W. R. Krauser) 39:35.501 / 11
6. Gary Knight, Malcolm Jackson (brit, Redline) 39:36.025 / 10

    dr. Andics László, a verseny főorvosa arról tájékoztatta az MTI
munkatársát, hogy a sulyosabban sérült versenyzők közül csak az
osztrák Christian Zwedornt kellett kórházban tartani megfigyelés
miatt, a többieket hazaengedték, mert a röntgenfelvételek alapján
nem állapitottak meg törést.+++



1990. április 30., hétfő 18:29


Vissza »


A sportszerkesztőségek figyelmé


A sportszerkesztőségek figyelmébe

----------------------------------
1990. április 30. hétfő (MTI) - A mai mtib4014-es hirünkben
(Csősz Attila pontszerző helyen, 4. rész) a 250 kcm-es géposztály
EB-pontversenyénél helyesen:

4. Erkka Korpiaho (finn, Aprilia)
    és Patrick van der Goorbergh (holland, Yamaha) 19-19
6. Steve Hislop (brit, Honda)
-----------------------------
    és Josef Hutter 17-17
+++



1990. április 30., hétfő 20:32


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD