Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 30.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó:

A Kisgazdapárt új vezetése

"... végül Nagy Ferencet választották a párt új elnökévé 51 százalékos eredménnyel. Igaz, hogy közben több küldött manipulációnak nevezte az eredményt, de csak magánbeszélgetésekben. Mindenesetre az újságírók is igencsak furcsának találták, hogy az egész tisztújító nagyválasztmányt, a szavazást Nagy Ferenc vezényelte le teljhatalommal, amikor jelölt-ellenfelei hozzá sem jutottak a megnyilvánulás lehetőségéhez, sőt egyik kollégám kimondottan inkorrektségről beszélt, mikor az elnökjelölt mint levezető elnök az egyedüli szólás jogával élve a pódiumról megtámadta vetélytársát, Torgyán Józsefet. "

Átadták az M5-ös autóút Örkény-Kecskemét közti szakaszát (1. rész)

1989. július 10., hétfő - Ünnepélyes keretek között megnyitották a forgalom előtt az M5-ös autóut Örkény-Lajosmizse-Kecskemét közötti szakaszát.

A 22 kilométer hosszúságú új félautópálya szakasszal 340
kilométerre növekedett hazánk gyorsforgalmi úthálózata. A kapcsolódó
beruházásokkal együtt több mint félmilliárd forint költséggel elkészült új
autóutat Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter avatta
fel.
Beszédében, illetve az átadást követő sajtótájékoztatón
hangsúlyozta: ha komolyan gondoljuk, hogy Európa részeivé akarunk
válni, sűrgős változtatásokra van szükség az elmaradott hazai
infrastrukturán belül is legelmaradottabb közúthálózat
fejlesztéséért. Vállalkozói szemléletűvé kell tenni az ágazat
irányítását és fel kell tárni az összes hazai és külföldi forrást.
Ez a munka már elkezdődött. A tárca képviselői világbanki
megállapodást kötöttek, miszerint ez évtől öt éven át évi 10 millió
dollár hitelt kapunk az úthálózat fenntartására. Ugyancsak a
napokban történt egy újabb világbanki megállapodás, 95 millió dollár
értékben; a pénz jelentős része az M0-ás autópálya továbbépítését
célozza.

    Az idén létrehozott útalap becslés szerint évi 4 millárd
forinttal növelheti az utak építésére, korszerűsítésére fordítható
összeget. Ez azonban kevés. A minisztérium arra a törekszik, hogy az
üzemanyagból és autóeladásokból származó állami bevétel egy
meghatározott hányada egyszer s mindenkorra kerüljön be az útalapba,
amelynek felhasználását a Parlament illetve a nyilvánoság
segítségével a lakoság széles rétege ellenőrizhetné. (folyt. köv.)


1989. július 10., hétfő 15:01


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD