Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 30.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó:

A Kisgazdapárt új vezetése

"... végül Nagy Ferencet választották a párt új elnökévé 51 százalékos eredménnyel. Igaz, hogy közben több küldött manipulációnak nevezte az eredményt, de csak magánbeszélgetésekben. Mindenesetre az újságírók is igencsak furcsának találták, hogy az egész tisztújító nagyválasztmányt, a szavazást Nagy Ferenc vezényelte le teljhatalommal, amikor jelölt-ellenfelei hozzá sem jutottak a megnyilvánulás lehetőségéhez, sőt egyik kollégám kimondottan inkorrektségről beszélt, mikor az elnökjelölt mint levezető elnök az egyedüli szólás jogával élve a pódiumról megtámadta vetélytársát, Torgyán Józsefet. "

Vegyesvállalatok útépítésre

1989. június 15., csütörtök - Két vegyesvállalatot hozott létre a Magyar Aszfalt (az idén márciusig Aszfaltútépítő) Vállalat és az osztrák Bau Holding építőtársaság. Az erről szóló megállapodást csütörtökön írták alá a Gellért Szállóban.

A magyar cég teljes vagyonával, azaz 900 millió forinttal járul
hozzá a vállalkozáshoz, az osztrák fél pedig ugyanekkora értékű,
mintegy 200 millió schillingre tehető tőkét fektet az üzletbe. A
Magyar Aszfalt Kft. 1 milliárd 350 millió forintos, az Úttechnika
Kft. pedig 450 millió forint értékű alaptőkével jön létre. Mindkét
kft-ben 50-50 százalékos a magyar és az osztrák részesedés. Az új
társaságok működésüket július 1-jén kezdik meg.

    A Magyar Aszfalt Kft. főképpen a hagyományos útépítéssel és
-fenntartással, az Úttechnika Kft. pedig elsősorban különféle
útépítő gépek kölcsönzésével, javításával foglalkozik majd.

    A két tőkeerős új szervezet célja, hogy tovább fejlessze az
útépítési technológiát, bővítse a piacot, és részt vegyen a magyar
közlekedési infrastruktúra korszerűsítésében. Bekapcsolódnak -
folytatva a magyar alapító által megkezdett munkákat - az M0-ás és
az M5-ös autópályák építésébe, a metró felszíni kapcsolatainak
kialakításába. Tervezik azt is, hogy nemcsak Magyarországon, hanem
külföldön is vállalkoznak különféle munkákra, s valószínűleg még az
idén már Ausztriából megbízást kapnak. (MTI)


1989. június 15., csütörtök 16:19


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD