Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 30.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó:

A Kisgazdapárt új vezetése

"... végül Nagy Ferencet választották a párt új elnökévé 51 százalékos eredménnyel. Igaz, hogy közben több küldött manipulációnak nevezte az eredményt, de csak magánbeszélgetésekben. Mindenesetre az újságírók is igencsak furcsának találták, hogy az egész tisztújító nagyválasztmányt, a szavazást Nagy Ferenc vezényelte le teljhatalommal, amikor jelölt-ellenfelei hozzá sem jutottak a megnyilvánulás lehetőségéhez, sőt egyik kollégám kimondottan inkorrektségről beszélt, mikor az elnökjelölt mint levezető elnök az egyedüli szólás jogával élve a pódiumról megtámadta vetélytársát, Torgyán Józsefet. "

Hol lesz a Suzuki magyarországi gyára ?

1990. február 22., csütörtök - Hol építik fel a Suzuki Swift személygépkocsik összeszerelésére alkalmas magyarországi üzemet? Hetek óta ez a kérdés foglalkoztatja Esztergom és a megye vezetőit, lakosságát.


Ez év januárjában ugyanis, amikor megalakították a Suzuki
személygépkocsi gyártására a magyar-japán vegyesvállalatot, abban is
megállapodtak, hogy Esztergomban, közvetlenül a Labor Műszeripari
Művek melletti szabad területen építik fel az ötajtós, 1000 és 1300
köbcentiméteres motorral ellátott autók összeszereléséhez szükséges
új üzemcsarnokot. Az esztergomiak nagy örömmel fogadták a hírt,
hiszen az új gyár létesítése jó munkalehetőséget biztosítana a
munkahelygondokkal küszködő városban.

    A Komárom-Esztergom megyeiek viszont most aggodalommal figyelik
az újabb fejleményeket, mert bizonytalanná vált a Suzuki gyár
Esztergomba történő telepítése. Ugyanis újabb városok - például
Pécs, Székesfehérvár és Dunaújváros - versenyeznek a Suzuki gyár
letelepítésének jogáért, azzal érvelve, hogy ők jobb, olcsóbb
infrastruktúrát biztosítanának az 1200 dolgozót foglalkoztató üzem
létesítéséhez, működtetéséhez.

    Az Autókonszern Rt. vezetői gondos mérlegelés után várhatóan
márciusban döntenek arról, hogy melyik város kapja meg a
kétségtelenül sok előnnyel járó gyárépítés jogát. A tervek szerint
az építkezést még az idén megkezdik, s 1992 második felében indul
majd a gyártás. Az ezt követő harmadik év végére évi 50 ezer autót
gyártanának, melyből 30 ezret itthon értékesítenének. (MTI)



1990. február 21., szerda 21:56


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD