Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 29.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Világhíradó:

Román lehallgatások és a cáfolat

"A nyilatkozat szerint a legteljesebb mértékben megalapozatlan az az állítás, hogy lehallgatják a magyar kisebbség vezetőinek telefonbeszélgetéseit. Megalapozatlan, mert az új hatóságok egyik legelső intézkedése a lehallgatóberendezések eltávolítása volt, és erről annak idején tájékoztatták a román és a nemzetközi közvéleményt. Nyilvánvaló, hogy a román politikus nem mond igazat. Érdemes ezzel kapcsolatban azt a jelentést idézni, amelyet február 22-ikén tárgyalt meg az egyesült nemzeteknek az emberi jogokkal foglalkozó bizottsága. "

Csak két magyar maradt versenyben (1. rész)


1990. április 29. vasárnap (MTI) - Hétfőn a Hungaroring
gyorsasági motoros világversenyeknek ad otthont. Három géposztályban
- 125 és 250 kcm-es, valamint oldalkocsis kategória- Európa-bajnoki,
egyben - superbike - pedig világbajnoki pontokért zajlik majd a
versengés.

    Vasárnap tartották az időmérő edzéseket, amelyek döntöttek
arról, hogy kik jogosultak részt venni a futamon, mivel a
szólómotorosoknál kategóriánként 40-en, az oldalkocsisoknál pedig
20-an állhatnak csak rajthoz. A superbike-osok mezőnyében az
edzéseknek nem volt selejtező jellege, mert csak 37-en iratkoztak
fel az indulólistára. Egyébként vasárnap délig, a gépátvétel
zárásáig összesen 176 motoros jelentkezett be, jóllehet több mint
210 versenyzőt vártak a rendezők, akik még utólag, a helyszínen is
fogadtak el nevezéseket.

    Összesen hat magyar sportoló próbálta meg kiharcolni a
világversenyen való részvétel jogát, de ez csak a 125 kcm-es
kategóriában szereplő Csősz Attilának és Szabó Jánosnak sikerült. A
80 kcm-es géposztály Eb-ezüstérmese, Szabó éppenhogy csak befért az
indulók közé, mert a délelőtti edzésen nagyot bukott. A Zalka Máté
Motoros Klub sportolója nem sérült meg ugyan, de gépe
használhatatlanná vált, s a délutáni gyakorlásra már nem is tudott
kiállni. Csősz, a Honvéd Petőfi SE motorosa a negyedik, Szabó pedig
- feltéve ha a hibát sikerül kijavítani, s a motort versenykész
állapotba hozni - a nyolcadik sorból vághat majd neki a 20 körös
erőpróbának.

    A hazaiak még egy kategóriában, a 250 kcm-esek között voltak
érdekeltek, de a trióból egyikőjük sem tudta megfutni a limitet. Az
inhüvelygyulladással bajlódó Lovasi Istvánnak (ZMMK) nem sok
hiányzott ugyan a sikerhez, de a két edzéseredmény alapján végül is
csak a 42. lett, pedig a délelőtti gyakorlás után még a 33. helyen
állt. (folyt.köv.)



1990. április 29., vasárnap 17:52


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD