|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nyilatkozata
"Számos szervezetünk és számos
érdeklődő kereste meg a Magyar Demokrata Fórumot tiltakozásunkat
kérve a vörös zászlók kitűzése, az utcák és épületek fellobogózása
miatt.
A Magyar Demokrata Fórum tiszteletben tartja azt a hagyományt,
mely május elsejét a munka ünnepének tekinti. Indokolatlannak tartja
azonban azt, hogy ezen a napon az utcákat és a középületeket
fellobogózzák, mert május elseje Magyarországon munkaszüneti nap, de
nem állami ünnep.
Az állami ünneppel kapcsolatban pedig a Magyar Demokrata Fórum
álláspontja az, hogy a városokat és a falvakat csak nemzeti színű
zászlókkal díszítsék.
"
SZER, Világhíradó:
Esztergomi Duna-híd
"A kimutatások szerint az építkezések a jelenlegi
feltételek mellett mintegy 400 millió forintba kerülnének, amelyből
természetesen 200 milliót, tehát az összeg felét Magyarország
fedezné. Kiderült, hogy az államkasszának legfeljebb 60 millió
forint áll a rendelkezésére. Ezért a fennmaradó összeget más
forrásokból kellene biztosítani. Ezzel kapcsolatban felmerült egy
japán autógyár, a Suzuki neve, ugyanis a japán cég műszaki egység
telepítését tervezi Esztergom vagy Székesfehérvár térségében.
"
|
|
|
|
|
|
|
Malév - új tarifarendszer
|
Zsebesi Zsolt, az MTI tudósítója jelenti:
Varsó, 1990. április 28. szombat (MTI-tud.) - A Malév idén
esedékees privatizációja nemcsak tulajdonos-változást fog hozni, de
azt is jelenti, hogy a magyar légitársaság felmondja a szocialista
országok közötti tarifamegállapodást és csatlakozik a nemzetközi
tarifarendszerhez(IAT), ami többszörös menetdíjemelkedést jelent a
korábbi rubel-elszámolású útvonalakon, bár az IAT esetenként 30-40
százalékos kedvezményei is érvénybe lépnek.
Erről tájékoztatta Varsóban a lengyel sajtó képviselőit Szakács Ildikó, a Malév varsói irodájának vezetője azzal kapcsolatban, hogy a Malév és a LOT lengyel légitársaság között máris megkezdődtek a megbeszélések az új tarifákról. A jelentős állami támogatást tartalmazó mai jegyárak igen messze állnak a tényleges fuvarköltségektől, és egy nyereségre orientált légifuvarozás nem viselheti el, hogy például a Varsó-Budapest közötti légiútért ma alig kell többet fizetni, mint amennyibe a taxi kerül a repülőtérről Varsó belvárosába.
A Malév-tarifák ,,világszínvonalra emelése,, az irodavezető szerint a szolgáltatások minőségének javulásával párosul majd. A légitársaság a jelenlegi három mellé újabb három darab Boeing 737-es gépet bérel, néhány éven belül évi 6 millió utas fogadására bővítik a Ferihegy 2. légikikötőt, és a Ferihegy 1-re építve beindítják a magyarországi belföldi légiközlekedést Siófok, Békéscsaba, Nyíregyháza, Pécs és esetleg Debrecen bevonásával.
A Malév külföldön a nagy célvárosok mellett a kisebb repülőterekkel rendelkező városokat is célba veszi. Ennek része, hogy ma már öt városba indít közvetlen járatot német viszonylatban.
Az újságírók kérdéseire a képviselő elmondta, hogy a Malév menetrendszerű járatain tovább szállítja a Szovjetunióból kivándorló zsidókat. Mint ismeretes, a lengyel légitársaság, a LOT június elejével kezd különjáratokat üzemeltetni a Moszkva-Varsó-Tel Aviv útvonalon. +++
1990. április 28., szombat 19:15
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|