|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nyilatkozata
"Számos szervezetünk és számos
érdeklődő kereste meg a Magyar Demokrata Fórumot tiltakozásunkat
kérve a vörös zászlók kitűzése, az utcák és épületek fellobogózása
miatt.
A Magyar Demokrata Fórum tiszteletben tartja azt a hagyományt,
mely május elsejét a munka ünnepének tekinti. Indokolatlannak tartja
azonban azt, hogy ezen a napon az utcákat és a középületeket
fellobogózzák, mert május elseje Magyarországon munkaszüneti nap, de
nem állami ünnep.
Az állami ünneppel kapcsolatban pedig a Magyar Demokrata Fórum
álláspontja az, hogy a városokat és a falvakat csak nemzeti színű
zászlókkal díszítsék.
"
SZER, Világhíradó:
Esztergomi Duna-híd
"A kimutatások szerint az építkezések a jelenlegi
feltételek mellett mintegy 400 millió forintba kerülnének, amelyből
természetesen 200 milliót, tehát az összeg felét Magyarország
fedezné. Kiderült, hogy az államkasszának legfeljebb 60 millió
forint áll a rendelkezésére. Ezért a fennmaradó összeget más
forrásokból kellene biztosítani. Ezzel kapcsolatban felmerült egy
japán autógyár, a Suzuki neve, ugyanis a japán cég műszaki egység
telepítését tervezi Esztergom vagy Székesfehérvár térségében.
"
|
|
|
|
|
|
|
Működik a vasút, omlanak a buddhák
|
Éliás Béla, az MTI tudósítója jelenti:
Peking, 1990. április 28. szombat (MTI-tud) - Megkongatták a
vészharangot a kínai műemlékvédők, mert a hetvenes évek vasútépítési
politikája következtében súlyos veszély fenyegeti a közép-kínai
Honan tartományban lévő Lungmen barlangokba faragott Buddha-szobrait
és egyéb történelmi és turisztikai nevezetességeit.
Lungmenben több mint 1300 barlangban találhatók olyan Buddha-szobrok, amelyeket másfél évezreddel ezelőtt alkottak. Az összesen mintegy százezer szobor között látható egy 18 méter magas Buddha is. A barlangok közelében húzódó vasútvonalat 1974-ben építették. Arra azonban senki sem gondolt, hogy a helyenként a Buddha-szobrokat őrző barlangoktól alig nyolcvan méter távolságban robogó vonatszerelvények milyen hatással lesznek az emlékműre. Kínai műemlékvédők kimutatták, hogy a vasút üzemeltetését követő másfél évtized alatt tizenkét sziklaomlás következett be a világhíres Lungmen grottoknál és számos páratlan értékű Buddha-szobor tönkrement, vagy súlyos mértékben megrongálódott.
A kínai műemlékvédelmi központ szakértői egyelőre tehetetlenek, s arról igyekeznek meggyőzni a kormányt, hogy a további szoborpusztulás megakadályozása érdekében vagy be kellene szüntetni a vasút működését, vagy távolabbra kellene telepíteni a vonalat. +++
1990. április 28., szombat 08:08
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|