![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Az MDF nyilatkozata
"Számos szervezetünk és számos
érdeklődő kereste meg a Magyar Demokrata Fórumot tiltakozásunkat
kérve a vörös zászlók kitűzése, az utcák és épületek fellobogózása
miatt.
A Magyar Demokrata Fórum tiszteletben tartja azt a hagyományt,
mely május elsejét a munka ünnepének tekinti. Indokolatlannak tartja
azonban azt, hogy ezen a napon az utcákat és a középületeket
fellobogózzák, mert május elseje Magyarországon munkaszüneti nap, de
nem állami ünnep.
Az állami ünneppel kapcsolatban pedig a Magyar Demokrata Fórum
álláspontja az, hogy a városokat és a falvakat csak nemzeti színű
zászlókkal díszítsék.
"
SZER, Világhíradó:
Esztergomi Duna-híd
"A kimutatások szerint az építkezések a jelenlegi
feltételek mellett mintegy 400 millió forintba kerülnének, amelyből
természetesen 200 milliót, tehát az összeg felét Magyarország
fedezné. Kiderült, hogy az államkasszának legfeljebb 60 millió
forint áll a rendelkezésére. Ezért a fennmaradó összeget más
forrásokból kellene biztosítani. Ezzel kapcsolatban felmerült egy
japán autógyár, a Suzuki neve, ugyanis a japán cég műszaki egység
telepítését tervezi Esztergom vagy Székesfehérvár térségében.
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Magyarország - német lapok
|
![](../img/spacer.gif)
Sarkadi Kovács Ferenc, az MTI tudósítója jelenti:
Bonn, 1990. október 30. kedd (MTI-tud) - A külföldi
segítségnek tulajdonítja a Die Welt keddi számában Carl Gustav
Ströhm, hogy a magyar kormány engedett a taxisokkal, fuvarozókkal
kialakult konfliktusban. Mint a bonni lap írja, Helmut Kohl
kancellár a római EK-csúcson keresztülvitte, hogy Magyarország
hamarabb hozzájuthasson az Európai Közösségek által korábban
kilátásba helyezett kölcsön további részéhez, ,,a nyugati
ásvanyolajkonszerneket pedig felszólították, hogy Budapestet
részesítsék előnyben a szállításoknál,,. A Die Welt számára azonban
nemcsak a magyarokkal szembeni német lekötelezettség vagy a Helmut
Kohl és Antall József közötti barátság munkált abban, hogy
,,Magyarországot nemzeti katasztrófától mentették meg,,. - A
nyugat-európai politikusok kezdik felfogni, hogy a leköszönt
kommunista rendszer örökségeként szakadék megnyilásának réme
fenyeget Közép- és Kelet-Európában. A kommunizmusban az utána
következő időszak a legrosszabb - írja a lap.
A Die Welt szerint Budapesten az egyre súlyosabbá váló gazdasági válság miatt olyan helyzet van kialakulóban, amelyben felbomlik az állam tekintélye s eltűnik az a készség, hogy mindenki rendesen bánjon a másikkal. - A magyar kormány kénytelen leépíteni a szubvenciókat és a gazdaságtalan üzemeket. A magyar ipar nagy része nemzetközi mércével mérve nem versenyképes. Ha a magyar kormány további komoly intézkedések megtételére kényszerül, a lakosság más csoportjai is arra a gondolatra juthatnak, hogy torlaszokkal és útlezárásokkal döntik el a maguk javára az elosztás körüli harcot. A nyugati segítség azonban, bármennyire szükséges is, nem jelenthet tartós megoldást, ha magában az országban nem lobban fel a gazdasági gyújtószikra - állapítja meg a Die Welt.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung keddi számában Viktor Meier arról is ír, hogy Budapesten sokat beszélnek Horváth Balázs belügyminiszter szerepéről. A belügyminiszter, aki a kórházban lévő Antall József helyett a kormányfői teendőket is ellátta, ,,már a kezdet kezdetén kinyilvánította vagy rendőrtiszteken keresztül kifejezésre juttatta, hogy kényszerítő eszközöket az úttorlaszok fellállításával szemben nem fognak alkalmazni. Ezzel, így mondják Budapesten, az állam túlságosan hamar kiengedte kezéből a hatalmi eszközt és a tiltakozóknak teljesen szabad kezet biztosított. Nem lenne jó, hallani Budapesten, ha ez a példa iskolát teremtene,,.+++
1990. október 30., kedd 13:54
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|