![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
OS:
Az MDF nyilatkozata
"Számos szervezetünk és számos
érdeklődő kereste meg a Magyar Demokrata Fórumot tiltakozásunkat
kérve a vörös zászlók kitűzése, az utcák és épületek fellobogózása
miatt.
A Magyar Demokrata Fórum tiszteletben tartja azt a hagyományt,
mely május elsejét a munka ünnepének tekinti. Indokolatlannak tartja
azonban azt, hogy ezen a napon az utcákat és a középületeket
fellobogózzák, mert május elseje Magyarországon munkaszüneti nap, de
nem állami ünnep.
Az állami ünneppel kapcsolatban pedig a Magyar Demokrata Fórum
álláspontja az, hogy a városokat és a falvakat csak nemzeti színű
zászlókkal díszítsék.
"
SZER, Világhíradó:
Esztergomi Duna-híd
"A kimutatások szerint az építkezések a jelenlegi
feltételek mellett mintegy 400 millió forintba kerülnének, amelyből
természetesen 200 milliót, tehát az összeg felét Magyarország
fedezné. Kiderült, hogy az államkasszának legfeljebb 60 millió
forint áll a rendelkezésére. Ezért a fennmaradó összeget más
forrásokból kellene biztosítani. Ezzel kapcsolatban felmerült egy
japán autógyár, a Suzuki neve, ugyanis a japán cég műszaki egység
telepítését tervezi Esztergom vagy Székesfehérvár térségében.
"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Magyarország - brit visszhang (1.rész)
|
![](../img/spacer.gif)
Köves Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
London, 1990. október 29. hétfő (MTI-tud) - A magyar kormány
megadta magát a sztrájkolóknak, mindkét fél visszalépett a mélyebb
válság szakadékának széléről - állapítják meg a vasárnap esti
megállapodásról tudósító brit újságok.
,,Amikor világossá vált, hogy a vita a frissen demokratikussá vált ország stabilitását fenyegeti, mind a kormány, mind pedig a tiltakozók meghátráltak az összecsapástól,, - írja hétfői jelentésében a Financial Times tudósítója. Nicholas Denton véleménye szerint ,,ismét fellángolhat a tiltakozás, amikor nyilvánvalóvá válik, hogy a szabadár és a nyugati adószint az eredetihez hasonlóan magas árakat produkál,,. Tudósítását így zárja: ,,Az idő múlásával azonban valószínüleg megerősödik a kormány helyzete. Nyugalma máris visszatérőben van, hogy erősödött a közvélemény ingerültsége az utcai blokádok miatt.,,
A The Daily Telegraph budapesti jelentésében hangoztatja: ,,A miniszterekre maradt, hogy megkíséreljék megmagyarázni: miért visszakoztak attól a döntéstől, amelyről Horváth Balázs belügyminiszter pénteken azt mondotta, hogy megmásíthatatlan.,, Jane Warr szerint ,,az Antall-koalíció népszerűsége az életszínvonal csökkenésének arányában zuhant,,.
,,Magyarország visszalépett egy mélyebb válság szakadékának széléről, miután a kormány beadta a derekát a sztrájkoló taxi- és tehergépkocsivezetőknek,, - írja Ernst Beck, a The Times budapesti tudósítója. Idézi Rabár Ferenc pénzügyminiszter kijelentését, hogy a kompromisszum ,,nem a kormány gyöngeségét jelzi, hanem azt a vágyat, hogy nemzeti közmegegyezést érjen el,,. Ehhez hozzáfűzi: ,,A meghátrálás azonban megerősítette azt az érzést, hogy a taxis blokád a kormány gazdaságpolitikája iránti mély elégedetlenséget tükrözte.,,
A The Times munkatársa beszámol arról, hogy ,,a sztrájk alatt magasra csaptak a szenvedélyek és felszínre került a magyar társadalom mély megosztottsága. Egy zajos kormánypárti tüntetés során vasárnap antiszemita jelszavakat lehetett hallani és a magyar televízió székháza előtt ezt a követelést kiáltozták: ,,igazi magyar nemzeti televíziót,,. Ez utalás volt azokra a vádaskodásokra, amelyek szerint a médiát a szabaddemokraták ellenőrzik, akik között sok a zsidó.,, (folyt.)
1990. október 29., hétfő 11:00
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|