Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 28.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF nyilatkozata

"Számos szervezetünk és számos érdeklődő kereste meg a Magyar Demokrata Fórumot tiltakozásunkat kérve a vörös zászlók kitűzése, az utcák és épületek fellobogózása miatt. A Magyar Demokrata Fórum tiszteletben tartja azt a hagyományt, mely május elsejét a munka ünnepének tekinti. Indokolatlannak tartja azonban azt, hogy ezen a napon az utcákat és a középületeket fellobogózzák, mert május elseje Magyarországon munkaszüneti nap, de nem állami ünnep. Az állami ünneppel kapcsolatban pedig a Magyar Demokrata Fórum álláspontja az, hogy a városokat és a falvakat csak nemzeti színű zászlókkal díszítsék. "
SZER, Világhíradó:

Esztergomi Duna-híd

"A kimutatások szerint az építkezések a jelenlegi feltételek mellett mintegy 400 millió forintba kerülnének, amelyből természetesen 200 milliót, tehát az összeg felét Magyarország fedezné. Kiderült, hogy az államkasszának legfeljebb 60 millió forint áll a rendelkezésére. Ezért a fennmaradó összeget más forrásokból kellene biztosítani. Ezzel kapcsolatban felmerült egy japán autógyár, a Suzuki neve, ugyanis a japán cég műszaki egység telepítését tervezi Esztergom vagy Székesfehérvár térségében. "

Szóvivői tájékoztató (1. rész)

1990. október 26., péntek - Az ország több nagyvárosának közlekedését szinte megbénító fuvarosblokád híreivel kezdte pénteki nemzetközi sajtóértekezletét László Balázs kormányszóvivő.


Bár részletekkel egyelőre a szóvivő sem szolgálhatott a kora
reggel megkezdődött érdekegyeztető megbeszélésekről - amelyen a
kormány, a magánfuvarozók képviselői, illetve az MSZOSZ Nagy Sándor
vezette küldöttsége ült a tárgyalóasztal mellé -, közölte: véleménye
szerint a kormány nincs abban a helyzetben, hogy az
üzemanyagár-emeléssel kapcsolatos intézkedését visszavonja. Ezzel
kapcsolatban a környező országok tapasztalataira hivatkozott:
Csehszlovákiában és Bulgáriában már korábban hasonló mértékben
emelték a benzin fogyasztói árát. Ennek ellenére mindkét országban -
a szovjet olajszállítások jelentős csökkenése következtében - csak
nehezen tudják biztosítani az ellátást. Magyarországon a kormány
minden erőfeszítést megtesz annak érdekében, hogy zavartalan legyen
az ellátás, s ezért növelte az olaj beszerzéseket dollárért.
Amennyiben továbbra is a világpiaci ár alatt maradna a benzin ára,
nem lehetne biztosítani a szükséges ellátást Magyarországon.
Mindenesetre a probléma körültekintő megvitatására még péntek
délelőtt összeül az Országos Érdekegyeztető Tanács - közölte.

    László Balázs ismertette az üzemanyagár-emelkedést kísérő
kompenzációs intézkedéseket is. Eszerint a rendőrség, a tűzoltóság,
illetve a mozgáskorlátozottak az állami költségvetésből kapnak
támogatást. A mentőszolgálat pedig a társadalombiztosítási alapból
jut kompenzációhoz. Ugyancsak ellensúlyozzák az idén a
tömegközlekedés, a posta-, illetve a víz- és csatorna szolgáltatások
költségnövekedését.

    Ami a fuvarosblokád jogi megítélését illeti, a kormányszóvivő
úgy vélekedett, hogy a taxisok akciójukkal megszegték a gyülekezési
jog előírásait, amikor demonstrációjukat nem jelentették be 72
órával előbb, s a közlekedés rendjét aránytalanul nagy mértékben
akadályozták.

    Kérdésekre válaszolva a szóvivő ismertette az áremelésről
intézkedő kormánydöntés megszületésének hátterét. Eszerint az ipari
minisztérium - lényegtelen eltérésekkel - két változatban
terjesztette be az intézkedés tervezetét. A döntés nagy
szótöbbséggel született. Ugyancsak egy kérdésre reagálva László
Balázs elmondta azt is: a kormány ülésén semmilyen becslés nem
hangzott el azzal kapcsolatban, hogy a benzinár-emelés mennyivel
növeli meg az inflációt. (folyt.köv.)



1990. október 26., péntek 11:22


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD