|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nyilatkozata
"Számos szervezetünk és számos
érdeklődő kereste meg a Magyar Demokrata Fórumot tiltakozásunkat
kérve a vörös zászlók kitűzése, az utcák és épületek fellobogózása
miatt.
A Magyar Demokrata Fórum tiszteletben tartja azt a hagyományt,
mely május elsejét a munka ünnepének tekinti. Indokolatlannak tartja
azonban azt, hogy ezen a napon az utcákat és a középületeket
fellobogózzák, mert május elseje Magyarországon munkaszüneti nap, de
nem állami ünnep.
Az állami ünneppel kapcsolatban pedig a Magyar Demokrata Fórum
álláspontja az, hogy a városokat és a falvakat csak nemzeti színű
zászlókkal díszítsék.
"
SZER, Világhíradó:
Esztergomi Duna-híd
"A kimutatások szerint az építkezések a jelenlegi
feltételek mellett mintegy 400 millió forintba kerülnének, amelyből
természetesen 200 milliót, tehát az összeg felét Magyarország
fedezné. Kiderült, hogy az államkasszának legfeljebb 60 millió
forint áll a rendelkezésére. Ezért a fennmaradó összeget más
forrásokból kellene biztosítani. Ezzel kapcsolatban felmerült egy
japán autógyár, a Suzuki neve, ugyanis a japán cég műszaki egység
telepítését tervezi Esztergom vagy Székesfehérvár térségében.
"
|
|
|
|
|
|
|
Hétfőtől: ,,Nyitott Égbolt,, tárgyalások Budapesten
|
1990. április 19., csütörtök - Április 23-án, hétfőn
Budapesten kezdődik a ,,Nyitott Égbolt,, tárgyalássorozat második,
remélhetőleg befejező szakasza - tájékoztatták az újságírókat
csütörtökön a Külügyminisztériumban. A tárgyalások az elképzelések
szerint május 12-én zárulnának a NATO és a VSZ tagállamai által
végrehajtandó fegyvertelen, ellenőrzési célú átrepülésekről szóló
szerződés aláírásával.
A Külügymisztérium szakértői szerint azonban halványulóban a remény, hogy a szerződés aláírása május 12-én megtörténhet. Az érdekelt 23 ország között ugyanis még számottevő véleménykülönbségek vannak tartalmi kérdésekben, s a résztvevőknek mindössze három hét alatt kellene megegyezésre jutniuk a tárgyalások első, ottavai szakaszának eredményeként megszületett 140 oldalas szerződéstervezetben. A vitás kérdések között szerepel egyebek között annak eldöntése, hogy egy-egy ország fölött évente hány átrepülésre kerülhet sor, illetve, hogy az ellenőrzések kiterjeszthetők-e az adott országnak egy harmadik állam területén lévő bázisaira is. Jelenleg még ugyancsak vitatott, hogy az átrepüléseket a szerződést aláíró országok saját repülőgépeikkel végezzék-e, vagy hozzanak létre erre a célra egy közös gépparkot. Véleménykülönbségek vannak még az ellenőrzési céllal felszálló repülőgépek indulás előtti átvizsgálásának kérdéseiben, illetve a tekintetben, hogy milyen érzékelő műszerek lehetnek a repülőgépeken. A VSZ tagállamai közül a vitatott kérdésekben Csehszlovákia, Lengyelország, az NDK és hazánk nézetei hasonlóak, s ez a négy ország általában olyan álláspontot képvisel, amely áthidalni látszik az ellentéteket.
A tájékoztatón szóba került: ha május 12-én nem sikerülne aláírni a szerződést, akkor még mindig bizakodni lehet abban, hogy az ugyancsak májusra tervezett szovjet-amerikai külügyminiszteri találkozón, vagy az esedékes csúcstalálkozón sikerül az álláspontokat közelíteni, megegyezésre jutni. Ebben az esetben viszont felmerülhet a budapesti tárgyalások meghosszabbítása, aminek eshetőségével a rendezők előre számolnak, hogy egy ilyen döntés ne érje őket felkészületlenül. (MTI)
1990. április 19., csütörtök 14:41
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|