|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nyilatkozata
"Számos szervezetünk és számos
érdeklődő kereste meg a Magyar Demokrata Fórumot tiltakozásunkat
kérve a vörös zászlók kitűzése, az utcák és épületek fellobogózása
miatt.
A Magyar Demokrata Fórum tiszteletben tartja azt a hagyományt,
mely május elsejét a munka ünnepének tekinti. Indokolatlannak tartja
azonban azt, hogy ezen a napon az utcákat és a középületeket
fellobogózzák, mert május elseje Magyarországon munkaszüneti nap, de
nem állami ünnep.
Az állami ünneppel kapcsolatban pedig a Magyar Demokrata Fórum
álláspontja az, hogy a városokat és a falvakat csak nemzeti színű
zászlókkal díszítsék.
"
SZER, Világhíradó:
Esztergomi Duna-híd
"A kimutatások szerint az építkezések a jelenlegi
feltételek mellett mintegy 400 millió forintba kerülnének, amelyből
természetesen 200 milliót, tehát az összeg felét Magyarország
fedezné. Kiderült, hogy az államkasszának legfeljebb 60 millió
forint áll a rendelkezésére. Ezért a fennmaradó összeget más
forrásokból kellene biztosítani. Ezzel kapcsolatban felmerült egy
japán autógyár, a Suzuki neve, ugyanis a japán cég műszaki egység
telepítését tervezi Esztergom vagy Székesfehérvár térségében.
"
|
|
|
|
|
|
|
Nemcsak a pilóták, a gépek versenye is - Motoros mürepülő EB Békéscsabán (1. rész)
|
1989. julius 25. kedd (MTI) - Másfél hónappal a junius 11-én, az MHSZ székházában tartott sajtótájékoztató után kedden Békéscsabán került sor a második hasonló jellegü rendezvényre, amelynek témája az augusztus 4-14. között a békési megyeszékhelyen sorra kerülő VII. motoros mürepülő Európa-bajnokság volt. A szervezőbizottság stilszerüen oldotta meg az ujságirók helyszinre szállitását, három sportrepülőgéppel vitték Békéscsabára az érdeklődőket. A 70 perces, a vártnál lényegesen kellemesebb - nem dobálta a szél a gépeket - repülőut után Szepesi József ezredes, az MHSZ repülőfőnöke, a Magyar Repülő Szövetség titkára, a Nemzetközi Szövetség (FAI) alelnöke köszöntötte a megérkezetteket a békéscsabai repülőtér főépületében. Mondanivalóját azzal kezdte, hogy lezárult a nevezés, 15 ország 47 versenyzőjét (38 férfit és 9 nőt) jelöltek az Európa-bajnokságra. A pilóták 36 versenygépen mutatják be tudásukat. Békéscsaba nem először rendez ilyen nagy repülőeseményt, 1984-ben motoros mürepülő világbajnokságnak adott otthont a város. A mostani kontinenstalálkozó szervezése 6 millió forintba került, ami éppen a fele az öt évvel ezelőtti EB-jének. Bizony, manapság már semmiféle felesleges luxusra nem futja, ezért kellett - helyesen - megszoritani a nadrágszijat. Szepesi József szavaiból az is kiderült, hogy nullszaldóval, sőt lehetőség szerint minimális nyereséget elérve szeretnék megrendezi az Európa-bajnokságot. A Békéscsabára érkezők - a versenyzők és kisérők is - fejenként 500 dollár nevezési dijat kötelesek fizetni. Ez csak első látásra tünik soknak, mert benne foglaltatik a szállás, az étkezés költsége, sőt a repüléshez szükséges benzin ára is. Magyarországnak nagy a tekintélye a mürepülő sportban, ennek is tulajdonitható, hogy jövőre Budapesteen lesz a FAI soros kongresszusa. A szakvezetés szerint jó lenne, ha ezt a tekintélyt a magyar vb-résztvevők augusztus 4. és 14. között tovább öregbitenék. (folyt.köv.)
1989. július 25., kedd 15:07
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|