|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Felhívás az újonnan megalakuló kormányhoz
"A Természetvédők Szövetsége
aggodalommal olvasta az MTI április 23-án kiadott közleményében
annak a Baranya megyei tanácstagnak a szavait, aki elkeseredetten
javasolta: lakoltassák ki a veszélyes hulladékokkal terhelt
falvakat, mert jelenleg ez a megoldás látszik a legolcsóbbnak. A
szövetség megítélése szerint ha a ma még szokásos módon folytatódik
az ország környezetvédelmi gondjainak a megoldása, akkor az egész
ország kiürítése is valóban olcsóbb lesz, mint a termelés okozta
környezeti veszélyek elhárítása.
"
SZER, Magyar híradó:
Mit ad át az állambiztonsági szolgálat?
"A Belügyminisztérium a közeljövőben nyugati gépkocsikat
vásárol.
Jelenlegi kocsiállományuk öreg, elavult. 1.300 darabot kellene
az idén leselejtezni, pénzük - Ladában mérve - 760 darabra van, és a
Merkur összesen 380-at igazolt vissza. Ezért úgy határoztak, részben
saját költségvetésük terhére, részben az átszervezés miatt
felszabadult épületeik eladásából - például a III/3-as épület - 3 év
alatt háromezer darab nyugati gépkocsit vásárolnak. Rövidesen
megjelenik a tender kiírás egy nagy külkereskedelmi vállalatunkon
keresztül, de máris sok ajánlatot kaptak például a Fordtól is. Nagy
esélye - talán legnagyobb esélye - a Toyotának van, mely a
mentőtender megnyerésével egy szerelőparkot, egy technikai hátteret
is telepít Magyarországra.
"
|
|
|
|
|
|
|
Magyarország - francia visszhang
|
Kis Csaba, az MTI tudósitója jelenti:
Párizs, 1990. október 29. hétfő (MTI-TUD) - A szocializmus
utáni Magyarország példa nélkül álló társadalmi válságot él át. Így
kommentálja a Libération című francia lap a ,,taxissztrájk,, okait
és következményeit. A francia tömegtájékoztatás egyébként nem sok
figyelmet fordított a budapesti eseményekre: hétfőn reggel a
Libération mellett csupán az FKP lapja, a L,Humanité közölt rövid
jelentést erről, a rádiók hírműsoraiban elvétve hangzottak el
jelentések, a televíziós hiradók vasárnap este egyáltalán nem
foglalkoztak ezzel, hétfőn reggel a TF-1 adó sugárzott néhány
másodpercnyi budapesti felvételt, főként a parlament előtti
tüntetésről.
A Libération jelentése azt írja, hogy a benzinárak emelése nyomán kirobbant konfliktus ,,hólavina-szerű gyorsassággal terjedt tovább, valódi bizalmi válsággá fejlődőtt át a konzervatív kormány ellen,,. A lap tudósítója úgy látja, hogy ,,a magyar lakosság tömegesen állt ki a sztrájkolók mellett,, , s a barikádok, a budapesti hidak ezekben a napokban ,,valóságos politikai fórumokká alakultak át,,. ,,A lakosság felháborodása mögött az a meggyőződés áll, hogy az üzemanyagárak ilyen növekedése minden alapvető fontosságú cikk árára kihat majd. A magyarok az év kezdete óta már három nagyobb áremelést éltek át, amelyek együttesen több mint 35 százalékot jelentenek, s mindenekelőtt az élelmiszerárakra és a közlekedésre terjednek ki,, - hangoztatja a lap.
A tudósítás szerint a tárgyalásokon nagy volt a kapkodás és előfordult például, hogy ,,két óra leforgása alatt három kormányforrás három különböző tájékoztatást adott,, , egymásnak ellentmondóan. Ez csak növelte a sztrájkolók elszántságát, mert úgy ítélték meg, hogy a kormány hamisan játszott kártyáival - vélekedik a tudósítás, amely szerint ,,a liberális ellenzék a válság idején igencsak diszkréten viselkedett, hagyta, hogy a kormány maga birkózzék meg a problémával,,.
A L,Humanité rövid jelentése azt írja, hogy ,,a jobbközép magyar kormány, amely egyik áremelést a másik után hajtja végre, kemény visszahatásban részesült,, a taxissztrájkkal. ,,Magyarországot, története során először, teljesen megbénította a sztrájk,, - írja a lap, amely szerint ,,a kormány ragaszkodott egy olyan elképzeléshez, amely az egész magyar nép érdekeivel ellentétes,,. +++
1990. október 29., hétfő 10:53
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|