Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 24.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Közlemény a Dalai Láma tervezett magyarországi látogatásáról

"A látogatás egyértelmű célja a két újonnan alakult egyház meglátogatása, továbbá tibetisztikai tudományos előadás tartása (melynek szervezésében a régi múltra visszatekintő Kőrösi Csoma Társaság is részt vesz), valamint ismerkedő találkozások Magyarország egyházi és közéleti személyiségeivel. "
BBC, Panoráma:

Keletnémet jóvátétel a zsidóknak

" A nyugatnémet állam 1952-ben aláírta a luxemburgi megállapodást, amely a zsidóknak nyújtott kártérítésre vonatkzott. Az eredeti szándék szerint az NSZK fizette volna a kártérítés kétharmadát, az NDK pedig a megmaradó egyharmadot. A keletnémetek nem írtak alá semmi - és nem fizettek. Az NDK politikusai idővel kezdték felismerni, hogy árt tekintélyüknek a kártérítésekkel kapcsolatos hivatalos álláspont, és heves anticionista propagandájuk."

Fenyegetés a Malév ellen


------------------------


München, 1990. március 27. (SZER, Magyar híradó) - Nagy port
vert fel a MALÉV múlt heti bejelentése, amely szerint a magyar
légitársaság felfüggeszti az oroszországi zsidók Izraelbe
utaztatását, mert egy palesztin terrorszervezet részéről
merényletekkel fenyegetőztek. Tar Péter, budapesti külső
munkatársunk hangképes beszámolóját hallják:

    Előzetes becslések szerint ebben az évben több mint 70 ezer, a
Szovjetunióból Izraelbe kitelepülni szándékozó zsidó fordult meg
Ferihegyen, és utazott tovább a Charter járatain Tel-Avivba. Azonban
március 16-ikán az Iszlám Szent Háború Palesztina Felszabadításáért
Szervezet egy ultimátumot juttatott el a Magyar Légiforgalmi
Vállalathoz, amely szerint egy hét türelmi idő után mind a
repülőgépek, mind az irodák ellen terrorcselekményeket indítanak, ha
a Malév nem állítja a le a Budapest-Tel-Aviv járatokat. A vállalat
vezetői úgy érezték, hogy a fenyegetést komolyan kell venniük, ezért
a hét végén már nem szálltak fel a gépek.

    Kizárólag vállalati döntés született, tehát így kizárólag a
vállalat vállalja a következményeket is.

    A következmények? Az izraeli kormány megdöbbenését fejezte ki a
szerinte megfutamodással egyenértékű döntés miatt. De a magyar
kormány tagjai, így Hütter Csaba és Pozsgay Imre is kijelentette,
hogy a döntésben sem a Minisztertanács, sem a Külügyminisztérium
véleménye nem játszott szerepet. (folyt.)



1990. március 27., kedd


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


- MALÉV elleni fenyegetés - 1. folyt.


Következmény az is, hogy a szovjet zsidók egy csoportja
éhségsztrájkot kezdett a leningrádi magyar főkonzulátus előtt,
Moszkvában pedig betörték a Malév-iroda kirakatát.

    A kérdés persze az, hogy a mérleg másik oldalán függő esetleges
következmény, egy repülőgépnyi ember - legyen az zsidó vagy nem
zsidó - életének kockáztatása kiiktatható-e. Ennek elbírálásakor a
Malév vezetőiben - gondolom - felrémlett az a bizonyos
PanAm-katasztrófa, ahol nem vették komolyan a fenyegetést; az
eredmény ismeretes: tragédia.

    Érdekessége még az ügynek, hogy ez az Európában működő palesztin
szervezet egyes források szerint a Palesztinai Felszabadítási
Szervezet által titkosan irányított csoport.

    Március 9-ikén Magyarországon tárgyalt a szovjet zsidók
kitelepítésének ügyében a palesztin külügyminiszter-helyettes, aki
ígéretett tett, hogy semmilyen, a PFSZ vezetése alatt álló szervezet
nem fog a Malév ellen fegyvert fogni. Cserébe a magyar külügyi
államtitkár leállíttatta a közvetlen Moszkva-Tel-Aviv járatokat.

    Hogy végül a magyar kormány magára vállalja-e a felelősséget,
vagy pedig a szovjet és az izraeli felek maguk találnak megoldást,
még kérdéses. A veszély valódiságáról Urbán Ferenc, a Malév
marketing főosztályának vezetője csak annyit mondott, hogy az új
közvetítőnek ajánlkozó Görögország fővárosában az elmúlt éjszaka 12
követségi gépkocsit ismeretlen tettesek felrobbantottak.

    Következő kérdéseimre is Urbán Ferenc adott választ:

    - A veszély leküzdésében nem lehetne kérni az izraeli fél
segítségét, vagy esetleg az Interpol segítségét Európán belül?
(folyt.)



1990. március 27., kedd


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


- MALÉV elleni fenyegetés - 2. folyt.


- Gondolom, hogy a bejelentés nemcsak a Malévot érintette, ezért
valószínűleg a hatóságok foglalkoznak ezzel a bejelentéssel, anélkül
is, hogy a Malév erre felkérte volna őket.

    - Végérvényes-e ez a döntés, vagy változhat ez az álláspont?
Mitől függ ez?

    - A Malév nyilván tárgyalásokat folytat annak érdekében, hogy
ezt a kérdést minél előbb rendezze, de célunk az, tehát a jelenlegi
döntést a vállalat nem vonta még vissza, és nem tudom, hogy ez az
intézkedés meddig lesz életben. Nyilván egészen addig, míg a Malév
fenyegetettsége fennáll.

    A Charter-járatok kérdése mindig a megrendelőtől függ. Tehát,
hogy Charter-járatok lesznek-e Budapestről Tel-Avivba vagy nem, ez a
megrendelőtől függ.

    A Malév azt döntötte most el, hogy a szovjet kivándorlók
fuvarozásában jelenleg nem kíván részt venni. +++



1990. március 27., kedd


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD