|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Rákóczi Szövetség állásfoglalása
"Üdvözlik
Václav Hável elnök állásfoglalását: az 1945-ös kassai kormányprogram
kollektív bünösség-elvének elvetését, amely a magyar nemzetiség
üldözéséhez és kitelepítéséhez, emberi jogaitól való megfosztásához
vezetett. A Szövetség felkéri a magyar kormányt, hogy követelje: a
kassai kormányprogram kollektív bűnösségre vonatkozó állásfoglalását
helyezze hatályon kívül és ítélje el a szlovák kormány és parlament,
valamint a csehszlovák kormány és parlament is.
"
SZER, Magyar híradó:
Petrenkó sokkal többet ajánl
"- Úgy tudom, hogy ön is tett ajánlatot az Ózdi Kohászati Üzemek
megvételére. Miből állt ez az ajánlat?
- Először nyugati hitel behozatalával, amit a Viching cégen
keresztül hoztam, s amelynek sajnos nem tudtuk megszerezni a
garanciáját. Ennek több oka van. A magyar bankrendszer és a
kormányváltás problémái hozták össze, mert a Viching cég mellett a
Meryll Lynch bank áll, és azt hiszem, hogy ezt nem lehet
megsínyleni, mert a világban ez elég jó nevet visel.
Másodszor hosszú távú leasing-szerződésben vásárolom meg, ami
azt jelentené, hogy éves szinten 140 millió forintot adnék a magyar
államnak a mostani 50-90 millió nyereséggel szemben, plusz
felajánlottam az ózdi tanácsnak a tiszta jövedelem 20 százalékát,
ami körülbelül 200 millió forint/év lenne a munkahelyteremtésre.
"
|
|
|
|
|
|
|
Fejlesztés nyugati hitelből
|
---------------------------
München, 1990. április 19. (SZER, Magyar híradó) - A folyami hajózás fejlesztése nyugati hitelekből. Erről szól Farkas Pál jelentése:
"Hajózni szükséges ". Az évezredes mondást sok ország után - úgy tűnik - Magyarországon is újraértékelik. Az utóbbi évtizedek a közúti közlekedés rohamléptű fejlesztése jegyében teltek el, de a vezető ipari országok szakemberei rövid időn belül változásra számítanak ezen a téren. Előrejelzéseik szerint a vasúti és hajóközlekedés reneszánsza várható az elkövetkező évtizedben.
A Közlekedési, Híradástechnikai és Építésügyi Minisztérium, a KÖHÉM felismerve az ország kedvező fekvéséből adódó lehetőségeket, több közlekedésfejlesztési elképzelést is a Világbank elé terjesztett, s ezek finanszírozásához sikerült is 50, illetve 90 millió dolláros hitelt elnyernie.
Tegnapelőtt a minisztériumban első tárgyalásra ültek össze azok a hazai szakemberek, akik a második hitelkonstrukcióban szereplő légiközlekedési tanulmány előkészítésében vesznek részt. Ez a tanulmány teljeskörűen áttekinti a hajózás fejlesztési lehetőségeit, figyelembe véve az épülő Duna-Majna-Rajna-csatorna által kialakuló új helyzetet.
Magyarországon a folyami hajózásnak igen gazdag hagyományai voltak, de az utóbbi évtizedek a hajózás színvonalát is lezüllesztették, a kikötők állapota leromlott, a hajópark elöregedett, Magyarország a Duna menti országok között szállítási teljesítményével az utolsó helyre csúszott, mára a 100 millió tonna körüli áruforgalomból már csak 8-10 százalékkal részesedik. A csepeli szabadkikötő forgalma 1-1,5 millió tonnára esett vissza. (folyt.)
1990. április 19., csütörtök
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
- A folyami hajózás fejlesztése nyugati hitelből - 1. folyt.
|
A KÖHÉM szakemberi azon dolgoznak, hogy az új közlekedéspolitikai koncepció a hajózásnak visszaadja a régi jelentőségét mind a vízi áruszállítás, mind a személyszállítás területén, és növelje a vízi turizmus lehetőségeit. Ez az elgondolás, mint Európához közelítő újabb lépés, feltétlenül számíthat a Világbank támogatására. +++
1990. április 19., csütörtök
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|