|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Rákóczi Szövetség állásfoglalása
"Üdvözlik
Václav Hável elnök állásfoglalását: az 1945-ös kassai kormányprogram
kollektív bünösség-elvének elvetését, amely a magyar nemzetiség
üldözéséhez és kitelepítéséhez, emberi jogaitól való megfosztásához
vezetett. A Szövetség felkéri a magyar kormányt, hogy követelje: a
kassai kormányprogram kollektív bűnösségre vonatkozó állásfoglalását
helyezze hatályon kívül és ítélje el a szlovák kormány és parlament,
valamint a csehszlovák kormány és parlament is.
"
SZER, Magyar híradó:
Petrenkó sokkal többet ajánl
"- Úgy tudom, hogy ön is tett ajánlatot az Ózdi Kohászati Üzemek
megvételére. Miből állt ez az ajánlat?
- Először nyugati hitel behozatalával, amit a Viching cégen
keresztül hoztam, s amelynek sajnos nem tudtuk megszerezni a
garanciáját. Ennek több oka van. A magyar bankrendszer és a
kormányváltás problémái hozták össze, mert a Viching cég mellett a
Meryll Lynch bank áll, és azt hiszem, hogy ezt nem lehet
megsínyleni, mert a világban ez elég jó nevet visel.
Másodszor hosszú távú leasing-szerződésben vásárolom meg, ami
azt jelentené, hogy éves szinten 140 millió forintot adnék a magyar
államnak a mostani 50-90 millió nyereséggel szemben, plusz
felajánlottam az ózdi tanácsnak a tiszta jövedelem 20 százalékát,
ami körülbelül 200 millió forint/év lenne a munkahelyteremtésre.
"
|
|
|
|
|
|
|
Több Ikarus-busz a szovjet piacra - Alakulóban az Ikarus Rt. -
Nyárra: Suzuki vegyesvállalat (1. rész)
|
1990. április 5., csütörtök - Az Ikarus saját korábbi
terveitől eltérően 5300 autóbuszt szállíthat az idén a szovjet
piacra, vagyis 800-zal többet, mint azt eredetileg gondolták. Miután
a buszexport felújítását az államközi megállapodás lehetővé teszi,
ismét dolgoznak az Ikarus üzemeiben. A több hetes kényszerszünet
után jelenleg Mátyásföldön egy műszakban, Székesfehérvárott pedig
kettőben folyik a termelés, és három-négy hétre minden munkafeltétel
biztosított.
Lepsényi István műszaki igazgató az MTI munkatársának elmondta: továbbra is árvitájuk van a Csepel Autóval; 20 százalékos áremelési követelésüket az autóbuszgyár irreálisnak tartja, valamiféle kompromisszumról folyamatosan tárgyalnak. A Rába - mint a másik fő beszállító - 7-8 százalékkal emelte árait, amit elfogadtak. Ugyanakkor a Csepel Autó ismét szállít alvázakat a buszgyárba, bár az Ikarus-szal szembeni több mint egymilliárd forintos követelését, illetve az amiatt indított felszámolási eljárás indítványozását fenntartja.
A műszaki igazgató arról is szólt, hogy mivel a második negyedévre rendelkeznek kiszállítási engedélyekkel, 300 millió forint tartozást már átutaltak a csepelieknek, és rövidesen ugyanennyit fizetnek még, miután kínai üzletkötésükhöz hitelt vesznek fel, s annak egy részét a Csepel Autóval szembeni adósságuk további törlesztésére fordítják. Egyébként Kínába 170 autóbuszt szállítanak ebben az évben.
Lepsényi István pontatlannak nevezte azt a japán sajtóközlést, amelyet egy vele készített interjú során hoztak nyilvánosságra. Abban az állt, hogy az Ikarus részvényeinek felét felajánlotta japán és más külföldi autógyáraknak. A műszaki igazgató szerint az Ikarus valóban eldöntötte, hogy részvénytársasággá alakul át. Ehhez külföldi tőkét is igénybe kívánnak venni, s az ilyen irányú üzleti tárgyalások folynak. Elképzelhető, hogy az rt.-be más hazai járműgyártó cégek is belépnek, éppúgy, mint külföldi vállalatok, de hogy pontosan kik és milyen arányban, azt ma még nem tudni. (folyt.köv.)
1990. április 5., csütörtök 15:44
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|