Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 18.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Rabbikar tiltakozása és felhívása

"Felhívással fordulunk mindazokhoz, akiknek a magyar közvélemény formálásában szerepük és küldetésük van, hogy emeljék fel velünk együtt tiltakozó és remélhetőleg messzireható szavukat a türelmetlenség, a gyűlölet, az antiszemitizmus mindanfajta megnyilvánulása ellen."
SZER, Magyar híradó:

Újabb tiltakozás Erdélyből

"Tiltakozunk - írják - elsősorban azért, hogy a kormány ahelyett, hogy véglegesen, vagy legalább bizonyos nemzetiségi jogok törvénybe iktatásával megoldotta volna a helyzetet, a mass-media felelősségre vonásának elmulasztásával tovább fokozta és fokozza a bizonytalanság állapotát."

Fehér zászló a közlekedésbiztonságért

Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. április 18. szerda (MTI-tud.) - Sikeresnek mondják a francia közlekedésbiztonsági szakértők a húsvéti ,,Fehér zászló,, akciót: a csütörtök 0 órától kedden 24 óráig tartó nagy húsvéti vakációs időszakban kevesebb volt a halálos közlekedési baleset annak eredményeként, hogy sok autós kötelezte el magát a közlekedési szabályok teljes megtartására. Ezt jelezték az autókra tűzött kis fehér zászlókkal. Bár végleges adatok nincsenek, úgy tűnik, hogy 24-25 áldozattal kevesebb a mérleg, mint a többéves átlag. A húsvéti közlekedésnek még így is 136 halottja volt kedd délig, a sérültek száma meghaladja a 3500-at, bár ez is kevesebb, mint az elmúlt években.


A húsvéti forgalom sok év óta mindig nagyon szomorú mérleggel
zárul. Az idén ráadásul a forgalom meghaladta az eddigieket, az
időjárás viszont kedvezőtlen volt, az esők, záporok csúszóssá tették
az útakat. A nagyszabású társadalmi mozgósítással valamelyest
sikerült csökkenteni a balesetek számát. Az akcióban a
közlekedésrendészet mellett részt vettek televiziós és
rádióállomások, az üzemanyagtöltő vállalatok, az autókereskedők is:
igyekeztek mozgósítani a gépkocsivezetőket a ,,Fehér zászló
akcióra,,. Ennek ellenére a rendőrség szerint sok volt az utakon az
agresszív és sajnálatos módon az ittas vezető is.

    Bár a balesetek száma csökkent, az anyagi kár így is jelentős. A
biztosító társaságok szakértőinek hozzávetőleges becslése szerint a
halálos és a sérüléses balesetek áldozatainak kártérítése illetve
gyógyítása, valamint a gépkocsikban okozott anyagi kár együttvéve
ezen a húsvéton legalább kétmilliárd frankjába kerül a francia
társadalomnak. +++



1990. április 18., szerda 07:20


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD