|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF stratégiai tárcának tekinti a Honvédelmi Minisztériumot
"A honvédelem
ügyével, a Honvédséggel és a Honvédelmi Minisztériummal ennek
megfelelően kíván foglalkozni a jövőben is, amit számos
nyilatkozatban és nyilvános beszédben fejtett ki Antall József, az
MDF országos elnöke is. Ezért minden olyan nyilatkozat, amely ettől
eltér, félreértés, tévedésen alapul, vagy személyes véleményt
tükröz."
SZER, Világhíradó:
Az adósságok átütemezése
"... csábítónak látszik a gondolat, hogy az ország hitelezői
meghatározott időre halasszák el esedékes követeléseik
érvényesítését, tehát a törlesztések kifizetésére csak később
kerüljön sor. Vagyis: az ország kormánya kérje az átütemezést a
hitelezőktől.
Akik támogatják a gondolatot, arra hivatkoznak, hogy az ország
időt nyer. Egy megszabott időszakban nem nehezedik rá a törlesztés
terhe."
|
|
|
|
|
|
|
Ki következik Piquet, Senna és Mansell után? (1. rész)
|
1990. augusztus 9. csütörtök (MTI) - Az első két évben a brazil Nelson Piquet, aztán honfitársa, Ayrton Senna, tavaly pedig a brit Nigel Mansell győzött a Hungaroringen, a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság magyarországi futamán. E hétvégén következik az 5. Magyar Nagydíj, s a sportág kedvelői már napok óta az esélyeket latolgatják. Vajon az említett trió egyik tagja diadalmaskodik ismét vagy a remek formában lévő, háromszoros világbajnok francia Alain Prost végez az első helyen? Esetleg valaki mást intenek le elsőként a vasárnap délutáni 77 kör teljesítése után?
A mogyoródi ringet sokan lassúnak tartják, s ez a kiscsapatoknak kedvezhet, így akár meglepetés is születhet. Még az is elképzelhető, hogy nem a három nagy versenyistálló - a McLaren, a Ferrari és a Williams - valamelyik pilótája szerzi meg a győzelmet.
- A Hungaroringen, ahol nem túl nagy az átlagsebesség, tényleg van esélyünk, hogy a 10 és 12 hengeres kocsikat megelőzve dobogós helyezést érjünk el. Ezért sokkal nagyobb bizakodással várom ezt a viadalt, mint az utóbbi néhány futamot - jelentette ki a francia Jean Alesi, a Tyrrell 26 éves pilótája, akit az utóbbi évek egyik legnagyobb ígéretének tartanak.
Egyébként az idei esztendő eddig a McLaren - Ferrari, vagyis a Senna - Prost párharc jegyében telt el, mindkét pilóta négy-négy futamot nyert, míg egy első helyezést az olasz Riccardo Patrese, a Williams kiválósága csípett el.
- A karosszérián jelentős változtatásokat hajttattunk végre. Ha ezek az újítások beválnak, akkor az év összes hátralévő futamán, legyen az gyors vagy lassú pályán, eredményesen fogunk szerepelni - vélekedett a vb-pontversenyben vezető Ayrton Senna, az 1988-as világbajnok.
x x x
Tavaly augusztus 13-án bonyolították le a Magyar Grand Prix-t. Az időmérő edzéseken Patrese érte el a legjobb eredményt, ezért ő indulhatott az első rajtkockából. Az olasz pilóta a versenyben 52 körön keresztül vezetett, aztán mintegy húsz km-en át Senna haladt az élen. Az 58. körben Mansell előretört, s pozícióját végig megtartva, megszerezte pályafutása 15. F-1-es győzelmét. Rajta kívül a dobogóra még Senna és a belga Thierry Boutsen állhatott fel, tehát a papírformának megfelelően Ferrari - McLaren - Williams volt a befutási sorrend.
x x x
(folyt.köv.)
1990. augusztus 9., csütörtök 14:31
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Ki következik Piquet, Senna és Mansell után (2. rész)
|
Egy nappal az edzések kezdete előtt az Atrium Hyatt Hotelben megtartották a Marlboro hagyományos sajtótájékoztatóját, amelyen rendre a legjobbak is megjelennek. Ezúttal a két nagy rivális csapat, a Ferrari és a McLaren pilótái, vagyis a brit Nigel Mansell, a francia Alain Prost, valamint a brazil Ayrton Senna és az osztrák Gerhard Berger felelt az újságírók kérdéseire. Ime egy csokor a válaszokból:
Nigel Mansell (szerdán ünnepelte 36. születésnapját, 142 futamon vett részt, 15 győzelmet aratott, a világbajnokságon már kétszer végzett a második helyen, a közelmúltban jelentette be, hogy az év végén visszavonul):
- Nagyon szeretem a Hungaroringet, nagyon szeretek itt versenyezni. Persze, azt is hozzá kell tenni, minden pályának vannak előnyei és hátrányai. Úgy vélem, 6-7 versenyzőnek csaknem azonosak az esélyei a magyarországi viadalon, ha nem jön közbe valamilyen műszaki hiba, akkor én is ott lehetek a legjobbak között.
- A golfjátékom egyre jobban javul. A közelmúltban otthon, a Man-szigeten megnyertem egy versenyt, amelyen 96-an próbáltunk szerencsét.
- A francák tehetséges fiatal versenyzőjének, Jean Alesinek sok sikert kívánok a Williams csapat színeiben
Alain Prost (februárban töltötte be 35. életévét, 162 futamon indult, 43 alkalommal intették le elsőként, háromszor szerzett világbajnoki címet, a jövő év végén valószínűleg ő is búcsúzik a Forma-1 világától):
- Azokat a pályákat kedvelem, ahol könnyű előzni, ahol az első kockából tudok a versenynek vágni. A Honda motoros McLaren-ek nagyon jók, ha az első sorból indulnak, nehéz átvenni tőlük a vezető poziciót.
- Az edzések gyakran nem úgy sikerülnek, ahogy szeretnénk. Szerintem ennek az az oka, hogy nem találjuk a megfelelő edzésgumikat.
- Hogy mi lenne, ha Senna a Ferrarihoz szerződne, nos, erről nem nyilatkozom. Én mindenestre még nem írtam alá a jövő évi szerződést.
- Két-három éve volt szó arról, hogy saját csapatot alakítok visszavonulásom után, de ez a téma már nem aktuális.
- Valószínűleg a két szupercsapat, a Ferrari és a McLaren pilótái között dől el a világbajnoki cím sorsa. Csak annyit tudok mondani: minden pont rendkívül fontos. (folyt. köv.)
1990. augusztus 9., csütörtök 18:35
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Ki következik Piquet, Senna és Mansell után? (3. rész)
|
Ayrton Senna (márciusban múlt 30 esztendős, 103 futamon szerepelt, 24 győzelem fűződik a nevéhez, 1988-ban világbajnok lett):
- A McLaren 1988-ban és 1989-ban egyeduralkodó volt, idén viszont feljöttek az ellenfelek. Nehezebb a dolgunk, ez megmutatkozik az előzéseknél is, már nem megy olyan könnyen, mint korábban.
- Hockenheimben egyetlen célom volt, megnyerni a futamot. Ezúttal a kivárásra alapoztam taktikámat, szerencsére bejött. Azóta teszteltünk Olaszországban is, remélhetőleg a módosítások után még jobb lesz a kocsink.
- Még folynak a tárgyalások Ron Dennisszel, a McLaren csapatfőnökével, de egyelőre nem sikerült megállapodnunk. A visszavonulás gondolata még nem foglalkoztat, jövőre, sőt, két év múlva is Forma-1-es versenyzőként szeretném keresni a kenyerem.
- Hogy mi lesz, ha befejezem pályafutásom? Elmegyek a bankba, megszámolom addigi keresetem, s utána pedig eldöntöm, hogyan tovább. Konkrét tervem a távolabbi jövőre vonatkozólag még nincs.
Gerhard Berger (augusztus végén már 31 éves lesz, eddig 92 futamon vett részt, 5 győzelmet szerzett, 1988-ban világbajnoki bronzérmesként zárt):
- Szeretek a Hungaroringre jönni, mert közel van az otthonomhoz, s a pálya is igen biztonságos. Nagyon jó lenne ismét nyerni, idén is már majdnem sikerült, de a végén csak nem jött össze. Előbb-utóbb biztosan mellém szegődik a szerencse.
- Sokat módosítottak a kocsimon, lényegesen jobban érzem magam a versenyautóban, mint az év elején. A jövő évre szánt gépet viszont még nem próbáltam ki.
- Már eldőlt, hogy jövőre is a McLaren színeit képviselem, aláírtam a szerződést 1991-re is.
x x x
Csütörtökön megérkezett Budapestre a brit Bernie Ecclestone, a Forma-1-es Konstruktőrök és Gyártók Szövetsége (FOCA) elnöke, a világbajnoki sorozat teljhatalmú ura.
x x x
Pénteken 8 órakor feldübörögnek a motorok, az előselejtezővel kezdetét veszi a három napon át tartó küzdelemsorozat, amelynek csúcspontját a vasárnap 14 órakor kezdődő világbajnoki pontvadászat jelenti.+++
1990. augusztus 9., csütörtök 18:54
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|