|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF stratégiai tárcának tekinti a Honvédelmi Minisztériumot
"A honvédelem
ügyével, a Honvédséggel és a Honvédelmi Minisztériummal ennek
megfelelően kíván foglalkozni a jövőben is, amit számos
nyilatkozatban és nyilvános beszédben fejtett ki Antall József, az
MDF országos elnöke is. Ezért minden olyan nyilatkozat, amely ettől
eltér, félreértés, tévedésen alapul, vagy személyes véleményt
tükröz."
SZER, Világhíradó:
Az adósságok átütemezése
"... csábítónak látszik a gondolat, hogy az ország hitelezői
meghatározott időre halasszák el esedékes követeléseik
érvényesítését, tehát a törlesztések kifizetésére csak később
kerüljön sor. Vagyis: az ország kormánya kérje az átütemezést a
hitelezőktől.
Akik támogatják a gondolatot, arra hivatkoznak, hogy az ország
időt nyer. Egy megszabott időszakban nem nehezedik rá a törlesztés
terhe."
|
|
|
|
|
|
|
Nyitott égbolt (1. rész)
|
1990. január 6., szombat - Szombaton sikeresen teljesítette
magyarországi misszióját a kanadai légierő C-130 Herkules tipusú
óriás repülőgépe, amely a ,,Nyitott égbolt,, kezdeményezés keretében
próbarepülésre érkezett hazánkba.
A közös kanadai-magyar személyzettel végrehajtott háromórás tesztrepülés Magyarország keleti és nyugati területei felett igazolta, hogy technikailag semmi sem gátolja a szabad katonai ellenőrzésnek teret engedő ,,Nyitott égbolt,, koncepció átültetését a gyakorlatba. Erről a végkövetkeztetésről tájékoztatták a sikeres próbaút után a magyar és a nemzetközi sajtó képviselőit a kísérlet magyar és kanadai résztvevői a Ferihegyi légikikötőben rögtönzött sajtóértekezleten.
Mind magyar, mind kanadai részről megelégedéssel nyugtázták a kísérletben részt vevő partnerek együttműködési készségét. Ez a gördülékeny kooperáció annál is inkább elismerést érdemel, mert alig fél év telt el azóta, hogy Bush elnök egy beszédében felelevenítette az elsőként 1955-ben megfogalmazott ,,Nyitott égbolt,, kezdeményezést, s kanadai-magyar közös kivitelezésben máris megtették az első gyakorlati lépést a koncepció megvalósításának irányába.
A most végrehajtott teszt lényegét összefoglalva a magyar és a kanadai szakemberek elmondták az újságíróknak, hogy ezúttal a kanadai légierő gépe nem hajtott végre ellenőrzési feladatot, így ehhez szükséges műszereket, eszközöket sem helyeztek el fedélzetén. (Erről egyébként a gépet átvizsgálva a magyar vendéglátók maguk is meggyőződhettek.) Egyelőre csak azt kívánták felmérni, hogy röviddel a bejelentkezés után technikailag miként lehet teljesíteni egy esetleges ,,rajtaütésszerű,, ellenőrzési igényt. John Barrett, a kanadai delegáció vezetője szerint a kísérlet kielégítő választ adott erre a kérdésre. A kanadai fél bejelentkezése után három nappal már meg is érkezett a magyar repülési engedély, mégpedig a leendő ,,Nyitott égbolt,, egyezmény szelleméhez híven bármiféle útvonalmódosítás nélkül. A kanadai küldöttségre - mondotta John Barrett - jó benyomást tett, hogy a magyar partner mindenben teljesítette a benyújtott igényeket.
A próbarepülés útvonala egyébként - a dolog természetéből fakadóan - több jelentős magyar, sőt szovjet katonai objektumot érintett. Ezzel kapcsolatban az újságírók azt tudakolták, a magyar katonai vezetés egyeztette-e a repülési tervet az illetékes szovjet katonai parancsnoksággal. (folyt.köv.)
1990. január 6., szombat 16:51
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|