Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 14.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF stratégiai tárcának tekinti a Honvédelmi Minisztériumot

"A honvédelem ügyével, a Honvédséggel és a Honvédelmi Minisztériummal ennek megfelelően kíván foglalkozni a jövőben is, amit számos nyilatkozatban és nyilvános beszédben fejtett ki Antall József, az MDF országos elnöke is. Ezért minden olyan nyilatkozat, amely ettől eltér, félreértés, tévedésen alapul, vagy személyes véleményt tükröz."
SZER, Világhíradó:

Az adósságok átütemezése

"... csábítónak látszik a gondolat, hogy az ország hitelezői meghatározott időre halasszák el esedékes követeléseik érvényesítését, tehát a törlesztések kifizetésére csak később kerüljön sor. Vagyis: az ország kormánya kérje az átütemezést a hitelezőktől. Akik támogatják a gondolatot, arra hivatkoznak, hogy az ország időt nyer. Egy megszabott időszakban nem nehezedik rá a törlesztés terhe."

Aláírták a General Motors-Rába megállapodást

1990. január 13., szombat - Szombaton a Thermál Szállóban a General Motors európai képviselete és a Rába Magyar Vagon- és Gépgyár vezetői szerződést írtak alá vegyesvállalat létrehozásáról. Ebből a GM 67 százalékkal részesedik majd, a Rába pedig 33 százalékos tulajdoni hányaddal vesz részt.


A szerződő felek részéről Romvári Ferenc, a Rába megbízott
igazgatója elmondotta: a GM és a Rába már egy bizonyos ideje
tárgyalásokat folytat személygépkocsi-motorok gyártásáról, illetve
személygépkocsik magyarországi összeszereléséről. Az együttműködés
kapcsán a Rába szentgotthárdi üzemében 1992-től mintegy 100-200
ezer, 1300, illetve 1600 köbcentiméteres motort gyártanának.
Emellett a leendő vegyesvállalat mintegy 15 ezer Opel Kadett típusú
személygépkocsit szerelne össze - természetesen az 1992-es típusból.

    Robert Eaton, a General Motors Europe elnöke hangsúlyozta, hogy
mintegy másfél éve merült fel a szorosabb gépipari együttműködés
ötlete. A részvénytársasági szerződést 60 napon belül írják alá a
végleges formájában. Elmondotta: a szentgotthárdi gyáregységben tett
látogatása meggyőzte arról, hogy a Rába ottani telephelye alkalmas a
gépkocsik összeszerelésére, illetve a személygépkocsi-motorok
gyártására.

    A gyártandó motorok a csúcstechnológiát képviselik, és
előreláthatólag a Kadett és Vectra típusú Opel-kocsikba szerelik
majd azokat. Az autómotorokat a General Motors európai képviselete
visszavásárolja, a Magyarországon összeszerelt személygépkocsikat
viszont jelentős részben hazai eladásra szánják. A vállalkozás
mintegy 100 millió nyugatnémet márka alaptőkével indulna be, a
beruházás teljes összege várhatóan 300 millió NSZK márka (körülbelül
150 millió dollár) lesz. A szentgotthárdi gyárban a tervek szerint
800-850-en dolgoznak majd, s közülük 550-600-an végeznek fizikai
munkát. (MTI)



1990. január 13., szombat 19:48


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD