|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF stratégiai tárcának tekinti a Honvédelmi Minisztériumot
"A honvédelem
ügyével, a Honvédséggel és a Honvédelmi Minisztériummal ennek
megfelelően kíván foglalkozni a jövőben is, amit számos
nyilatkozatban és nyilvános beszédben fejtett ki Antall József, az
MDF országos elnöke is. Ezért minden olyan nyilatkozat, amely ettől
eltér, félreértés, tévedésen alapul, vagy személyes véleményt
tükröz."
SZER, Világhíradó:
Az adósságok átütemezése
"... csábítónak látszik a gondolat, hogy az ország hitelezői
meghatározott időre halasszák el esedékes követeléseik
érvényesítését, tehát a törlesztések kifizetésére csak később
kerüljön sor. Vagyis: az ország kormánya kérje az átütemezést a
hitelezőktől.
Akik támogatják a gondolatot, arra hivatkoznak, hogy az ország
időt nyer. Egy megszabott időszakban nem nehezedik rá a törlesztés
terhe."
|
|
|
|
|
|
|
Aláírták a General Motors-Rába megállapodást
|
1990. január 13., szombat - Szombaton a Thermál Szállóban a
General Motors európai képviselete és a Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár vezetői szerződést írtak alá vegyesvállalat létrehozásáról.
Ebből a GM 67 százalékkal részesedik majd, a Rába pedig 33
százalékos tulajdoni hányaddal vesz részt.
A szerződő felek részéről Romvári Ferenc, a Rába megbízott igazgatója elmondotta: a GM és a Rába már egy bizonyos ideje tárgyalásokat folytat személygépkocsi-motorok gyártásáról, illetve személygépkocsik magyarországi összeszereléséről. Az együttműködés kapcsán a Rába szentgotthárdi üzemében 1992-től mintegy 100-200 ezer, 1300, illetve 1600 köbcentiméteres motort gyártanának. Emellett a leendő vegyesvállalat mintegy 15 ezer Opel Kadett típusú személygépkocsit szerelne össze - természetesen az 1992-es típusból.
Robert Eaton, a General Motors Europe elnöke hangsúlyozta, hogy mintegy másfél éve merült fel a szorosabb gépipari együttműködés ötlete. A részvénytársasági szerződést 60 napon belül írják alá a végleges formájában. Elmondotta: a szentgotthárdi gyáregységben tett látogatása meggyőzte arról, hogy a Rába ottani telephelye alkalmas a gépkocsik összeszerelésére, illetve a személygépkocsi-motorok gyártására.
A gyártandó motorok a csúcstechnológiát képviselik, és előreláthatólag a Kadett és Vectra típusú Opel-kocsikba szerelik majd azokat. Az autómotorokat a General Motors európai képviselete visszavásárolja, a Magyarországon összeszerelt személygépkocsikat viszont jelentős részben hazai eladásra szánják. A vállalkozás mintegy 100 millió nyugatnémet márka alaptőkével indulna be, a beruházás teljes összege várhatóan 300 millió NSZK márka (körülbelül 150 millió dollár) lesz. A szentgotthárdi gyárban a tervek szerint 800-850-en dolgoznak majd, s közülük 550-600-an végeznek fizikai munkát. (MTI)
1990. január 13., szombat 19:48
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|