|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF stratégiai tárcának tekinti a Honvédelmi Minisztériumot
"A honvédelem
ügyével, a Honvédséggel és a Honvédelmi Minisztériummal ennek
megfelelően kíván foglalkozni a jövőben is, amit számos
nyilatkozatban és nyilvános beszédben fejtett ki Antall József, az
MDF országos elnöke is. Ezért minden olyan nyilatkozat, amely ettől
eltér, félreértés, tévedésen alapul, vagy személyes véleményt
tükröz."
SZER, Világhíradó:
Az adósságok átütemezése
"... csábítónak látszik a gondolat, hogy az ország hitelezői
meghatározott időre halasszák el esedékes követeléseik
érvényesítését, tehát a törlesztések kifizetésére csak később
kerüljön sor. Vagyis: az ország kormánya kérje az átütemezést a
hitelezőktől.
Akik támogatják a gondolatot, arra hivatkoznak, hogy az ország
időt nyer. Egy megszabott időszakban nem nehezedik rá a törlesztés
terhe."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - harmadik nap (8. rész)
|
Hellner Károly (Budapest, 32. vk.), a Merkur vezérigazgatója a -------------- személygépkocsik megrendeléses vásárlásáról szóló, 1988-ban kelt minisztertanácsi rendelet két előírásával kapcsolatban interpellált a pénzügyminiszterhez. Javasolta, hogy szűnjön meg az új személygépkocsik-igénylési letétjének kamatplafonja, tehát a fizethető kamat előírt felső határa. A jelenlegi szabályozás az ilyen letéteknél egy éven belüli felhasználás esetén évi 2 százalékos, azon túl pedig évi 6 százalékos kamattérítést ír elő. A képviselő utalt arra, hogy februártól megszűnt az OTP és a takarékszövetkezetek lakossági betétgyűjtési monopóliuma, így bármely pénzintézet foglalkozhat az autóletétek gyűjtésével is. Ezzel kialakulhat egy piacorientált versenyhelyzet. A képviselő kérte továbbá: módosítsák a rendeletnek azt az előírását, amely szerint az igénylési letét összegét és kamatait a személygépkocsi vételárának megfizetésére kell felhasználni. Javasolta, hogy a kamatok felhasználását a jövőben ne kössék az új autó vásárlásához, bízzák a megrendelőre, mire fordítja ezt. Békesi László pénzügyminiszter egyetértett azzal, hogy a kamatplafon felszabadításával verseny indulhat meg a lakossági betéteket gyűjtő pénzintézetek között. Ennek előnyei és hátrányai egyaránt lennének. A leginkább kedvezőtlen hatás az, hogy emelkednek a kamatok, aminek terheit vagy a bankok nyereségének terhére - ennek rendkívül kicsi a valószínűsége -, vagy a hitelek kamatainak növelésével egyenlítik ki. Ennek megfelelően a gépkocsiletétek kamatemelésének terhét azok viselnék, akik valamilyen hitelt vesznek igénybe. A pénzügyminiszter megjegyezte azt is: a gépkocsiletétek kamatnövelése esetleg spekulációs folyamatokat indítana el, jelentősen megnövelve az autóra várakozók sorát. Mindezek alapján Békesi László javasolta, hogy az idén ne módosítsák ezt a kamatplafont; jövőre térjenek vissza erre a kérdésre, s a változások tükrében döntsenek. A pénzügyminiszter teljes mértékben osztotta Hellner Károly második javaslatát a korlátozás feloldására. Az erre vonatkozó módosítási javaslatokat rövidesen beterjesztik a Parlament elé. Hellner Károly nem tartotta kielégítőnek a miniszter válaszát a kamatplafon eltörlésének ügyében. Az Országgyűlés viszont szavazás során 46 ellenszavazattal, 37 tartózkodás mellett tudomásul vette Békesi László válaszát. (folyt.köv.)
1989. május 12., péntek 12:30
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|