|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Békés megyei képviselők nyilatkozata
"Magyarország megváltozott, de a Békés Megyei Népújság sajnos még
nem. Megyénk egyetlen napilapja elvben ugyan deklarálta
függetlenségét, ennek azonban nem teremtette meg szervezeti és
személyi feltételeit. A lap élén még az MSZMP által kinevezett
igazgató-főszerkesztő áll, aki munkatársai szakmai önállóságát sem
biztosítja.
"
SZER, Késő esti mai nap:
Kelet-Európai Fejlesztési Bank
"A 42 alapító, kiknek sorában az Egyesült Államokon, Japánon, a
nyugat-európai országokon kívül ott található a Varsói Szerződés hét
állama és Jugoszlávia, de az újonnan jöttekkel, még például Marokko,
Egyiptom, Dél-Korea vagy Mexió is majdnem minden eddig hevesen
vitatott ütköző kérdésben egyezségre jutott. Ha minden jól megy,
május 30-ikáig, a születési bizonyítvány ünnepélyes kiállításáig már
csak két diplomáciai problémát kell megoldani. Az egyik a bank
elnökének kiválasztása, gyakorlatilag a két legambicíózusabb jelölt
közül, aki Atari(?), Francois Mitterrand tanácsadója és házi
gondolkodója, illetve Ruding, volt holland pénzügyminiszter.
A másik protokoll probléma: hol legyen majd az intézmény
székhelye, Londonban, Párizsban, esetleg Bécsben, Amszterdamban vagy
Prágában."
|
|
|
|
|
|
|
Rendeződnek az állapotok a Keleti pályaudvaron?
|
1990. november 5., hétfő - Jómagam is félnék keresztülmenni
a pályaudvar Thököly út felé eső főcsarnokán - mondta Koncz Árpád, a
MÁV Budapesti Igazgatóságának műszaki igazgatóhelyettese az MTI
tudosítójának hétfőn este, amikor a vasutasok és a rendőrök közösen
kísérelték meg, hogy biztosítsák a munkafeltételeket a Keleti
pályaudvaron.
Hétfőn a déli órákban még az a hír járta, hogy délután 5 órakor bezárják a nagy forgalmú pályaudvar Thököly úti bejáratát és pénztárait, jegyet pedig csak az aluljáróban lévő pénztáraknál lehet majd váltani. Ám erre az intézkedésre nem került sor, mivel a MÁV illetékesei és a rendőrség megállapodott abban, hogy közösen teremtik meg annak lehetőségét, hogy a Keletiből menetrend szerint elindulhassanak a vonatok. A MÁV dolgozói ugyanis elsősorban, akik a pénztárakban, illetve a külső úgynevezett tároló vágányoknál végzik munkájukat csak abban az esetben voltak hajlandók tevékenységük ellátására, ha a pályaudvaron tartózkodó hajléktalanok nem akadályozzák a munkavégzést. A pénztáraknál a pénzzel bánók nem érezték magukat biztonságban, éppen úgy, mint azok, akik a pályaudvar külső részén a kocsik takarítását és műszaki előkészítését végezték. A rendőrség a megállapodást követően megkezdte a pályaudvar megtisztítását a hajléktalanoktól, s este 8 óra körül már viszonylagos rend uralkodott a Thököly út felé eső csarnokban is. A tároló vágányokon a MÁV dolgozói - kutyákkal megerősítve - járták a vagonokat, s tessékelték ki a hajléktalanokat.
A pályaudvarról a csövesek egy részét elszállították előbb orvosi vizsgálatra, majd ezt követően egy munkásszállásra. Így lehetővé vált a helyiségek szakaszos takarítása is. (MTI)
1990. november 5., hétfő 20:52
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|