Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 10.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Békés megyei képviselők nyilatkozata

"Magyarország megváltozott, de a Békés Megyei Népújság sajnos még nem. Megyénk egyetlen napilapja elvben ugyan deklarálta függetlenségét, ennek azonban nem teremtette meg szervezeti és személyi feltételeit. A lap élén még az MSZMP által kinevezett igazgató-főszerkesztő áll, aki munkatársai szakmai önállóságát sem biztosítja. "
SZER, Késő esti mai nap:

Kelet-Európai Fejlesztési Bank

"A 42 alapító, kiknek sorában az Egyesült Államokon, Japánon, a nyugat-európai országokon kívül ott található a Varsói Szerződés hét állama és Jugoszlávia, de az újonnan jöttekkel, még például Marokko, Egyiptom, Dél-Korea vagy Mexió is majdnem minden eddig hevesen vitatott ütköző kérdésben egyezségre jutott. Ha minden jól megy, május 30-ikáig, a születési bizonyítvány ünnepélyes kiállításáig már csak két diplomáciai problémát kell megoldani. Az egyik a bank elnökének kiválasztása, gyakorlatilag a két legambicíózusabb jelölt közül, aki Atari(?), Francois Mitterrand tanácsadója és házi gondolkodója, illetve Ruding, volt holland pénzügyminiszter. A másik protokoll probléma: hol legyen majd az intézmény székhelye, Londonban, Párizsban, esetleg Bécsben, Amszterdamban vagy Prágában."

Felújítják az Erzsébet híd járdáit

1990. március 13., kedd - Mintegy 120 millió forintos költséggel március 19-én megkezdődik az Erzsébet híd járdafelületeinek felújítása - jelentette be keddi sajtótájékoztatóján Király Károly, a Fővárosi Közterületfenntartói Vállalat vezérigazgató-helyettese.


Elmondta, hogy az 1964-ben épült híd járdafelületeit tartó
vaslemezek az idők során erősen elrozsdásodtak, s így a
biztonságtechnikai előírásoknak már nem felelnek meg. Ezért van a
járdák teljes átépítésére szükség. Az építési munkákat a Hídépítő
Vállalat várhatóan november 30-ig fejezi be. A felújítás első
szakaszában, márciustól júliusig a híd déli, Budáról Pestre vezető
járdafelületét újítják fel. Az átépítés alatt a híd szélső sávjában
csak személygépkocsik közlekedhetnek, mivel ebből a sávból 40
centimétert korlátokkal leválasztanak. A többi öt sáv szabadon
marad. A felújítás ideje alatt egyébként csak 40 kilométeres
sebességgel lehet majd közlekedni a hídon. A közlekedési szakemberek
szerint, ha a járművezetők betartják a táblákkal jelzett új forgalmi
rendet, akkor a jelenlegi közlekedési viszonyokat megközelítő
helyzet alakítható ki. Az építési oldalon az autóbuszok a belső
sávokban közlekednek majd.

    A vállalat és a BRFK szakértői hangsúlyozottan szóltak arról,
hogy a felújítás alatt nem érdemes elkerülni az Erzsébet hidat,
mivel nincs olyan másik hidunk, amely átvállalhatná a jelentős
forgalomnövekedést. Az építkezés ideje alatt fokozottabb rendőri
ellenőrzés is lesz a hídon, de ettől függetlenül számítanak a
járművezetők óvatosabb, körültekintőbb vezetésére is.

    Szó esett a tájékoztatón arról is, hogy az elmúlt egy-két
hónapban több száz, egyenként körülbelül 5 ezer forint értékű
jelzőtáblát és oszlopot loptak el a fővárosban. A kár összege már
tíz millió forintos nagyságrendre tehető. Ennél azonban sokkal
jelentősebb lehet az a kár, amely a táblák hiánya miatt a
közlekedésben keletkezhet az ütközések, illetve a súlyos balesetek
miatt.

    Elhangzott még: az enyhe téli idő miatt csak húsz millió
forintot kellett a téli közlekedés segítésére fordítani. Ez kedvező
volt a Fővárosi Tanács számára, ugyanakkor hátrányosan érintette az
FKFV dolgozóit, mivel így csupán a nem túl magas alapbérükhöz
jutottak hozzá, s elestek a különböző műszakpótlékoktól. (MTI)



1990. március 13., kedd 13:10


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD