|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Békés megyei képviselők nyilatkozata
"Magyarország megváltozott, de a Békés Megyei Népújság sajnos még
nem. Megyénk egyetlen napilapja elvben ugyan deklarálta
függetlenségét, ennek azonban nem teremtette meg szervezeti és
személyi feltételeit. A lap élén még az MSZMP által kinevezett
igazgató-főszerkesztő áll, aki munkatársai szakmai önállóságát sem
biztosítja.
"
SZER, Késő esti mai nap:
Kelet-Európai Fejlesztési Bank
"A 42 alapító, kiknek sorában az Egyesült Államokon, Japánon, a
nyugat-európai országokon kívül ott található a Varsói Szerződés hét
állama és Jugoszlávia, de az újonnan jöttekkel, még például Marokko,
Egyiptom, Dél-Korea vagy Mexió is majdnem minden eddig hevesen
vitatott ütköző kérdésben egyezségre jutott. Ha minden jól megy,
május 30-ikáig, a születési bizonyítvány ünnepélyes kiállításáig már
csak két diplomáciai problémát kell megoldani. Az egyik a bank
elnökének kiválasztása, gyakorlatilag a két legambicíózusabb jelölt
közül, aki Atari(?), Francois Mitterrand tanácsadója és házi
gondolkodója, illetve Ruding, volt holland pénzügyminiszter.
A másik protokoll probléma: hol legyen majd az intézmény
székhelye, Londonban, Párizsban, esetleg Bécsben, Amszterdamban vagy
Prágában."
|
|
|
|
|
|
|
Felújítják az Erzsébet híd járdáit
|
1990. március 13., kedd - Mintegy 120 millió forintos
költséggel március 19-én megkezdődik az Erzsébet híd
járdafelületeinek felújítása - jelentette be keddi
sajtótájékoztatóján Király Károly, a Fővárosi Közterületfenntartói
Vállalat vezérigazgató-helyettese.
Elmondta, hogy az 1964-ben épült híd járdafelületeit tartó vaslemezek az idők során erősen elrozsdásodtak, s így a biztonságtechnikai előírásoknak már nem felelnek meg. Ezért van a járdák teljes átépítésére szükség. Az építési munkákat a Hídépítő Vállalat várhatóan november 30-ig fejezi be. A felújítás első szakaszában, márciustól júliusig a híd déli, Budáról Pestre vezető járdafelületét újítják fel. Az átépítés alatt a híd szélső sávjában csak személygépkocsik közlekedhetnek, mivel ebből a sávból 40 centimétert korlátokkal leválasztanak. A többi öt sáv szabadon marad. A felújítás ideje alatt egyébként csak 40 kilométeres sebességgel lehet majd közlekedni a hídon. A közlekedési szakemberek szerint, ha a járművezetők betartják a táblákkal jelzett új forgalmi rendet, akkor a jelenlegi közlekedési viszonyokat megközelítő helyzet alakítható ki. Az építési oldalon az autóbuszok a belső sávokban közlekednek majd.
A vállalat és a BRFK szakértői hangsúlyozottan szóltak arról, hogy a felújítás alatt nem érdemes elkerülni az Erzsébet hidat, mivel nincs olyan másik hidunk, amely átvállalhatná a jelentős forgalomnövekedést. Az építkezés ideje alatt fokozottabb rendőri ellenőrzés is lesz a hídon, de ettől függetlenül számítanak a járművezetők óvatosabb, körültekintőbb vezetésére is.
Szó esett a tájékoztatón arról is, hogy az elmúlt egy-két hónapban több száz, egyenként körülbelül 5 ezer forint értékű jelzőtáblát és oszlopot loptak el a fővárosban. A kár összege már tíz millió forintos nagyságrendre tehető. Ennél azonban sokkal jelentősebb lehet az a kár, amely a táblák hiánya miatt a közlekedésben keletkezhet az ütközések, illetve a súlyos balesetek miatt.
Elhangzott még: az enyhe téli idő miatt csak húsz millió forintot kellett a téli közlekedés segítésére fordítani. Ez kedvező volt a Fővárosi Tanács számára, ugyanakkor hátrányosan érintette az FKFV dolgozóit, mivel így csupán a nem túl magas alapbérükhöz jutottak hozzá, s elestek a különböző műszakpótlékoktól. (MTI)
1990. március 13., kedd 13:10
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|