Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 09.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Tőkés László üzenete Antall Józsefhez

"Gratulálok a Magyar Demokrata Fórum választási sikeréhez. Bízom abban, hogy az új magyarországi kormányzat folytatni fogja Magyarországnak a békés egymás mellett élés, a tárgyalások útján való politikai kapcsolattartás politikáját és végre sikerülni fog túllendülni azon a kritikus ponton, melyet a román és a magyar nép jószomszédi viszonyában eddig nem sikerült meghaladni, és azt is remélem, hogy a román vezetés - amint azt Celac külügyminiszter úr mondotta - az új magyar kormányzattal érdemben fog tárgyalni, sikerre viszik az ismert problémák megoldását."
Amerika Hangja:

Ellentétek Pozsonyban

"Pozsonyban jöttek össze a csehszlovák, magyar és lengyel vezetők, hogy tanácskozásokat folytassanak országaik európai integrációjának koordinálásáról. Ezen a szockatlan gyűlésen a pozsonyi várban figyelmen kívül hagyták a diplomáciai protokoll hagyományait, mert az ülésnek nem az volt a célja, hogy azonnali eredményeket produkáljon. Ellentéteket azonban mégis produkált, főleg külpolitikai kérdésekben. "

Pályázók az Ikarus és a Csepel Autógyár átalakítására

1990. november 21., szerda - A Szanáló Szervezet szerdán bontotta fel azokat a pályázatokat, amelyek a járműipar átalakítására kiírt tenderre érkeztek be. Rédei László, a Szanáló Szervezet igazgatója elmondotta: a legnagyobb járműgyártó cégek - a Mercedes Benz, a DAF, az IVECO, a MAN, a Reanult - csak szándéknyilatkozatot küldtek, amelyben felajánlották együttműködési szándékukat a két vállalat továbbélésének biztosítása érdekében. Részletes pályázatot azonban nem dolgoztak ki.


Végül is összesen 4 pályázat érkezett be a Szanáló Szervezethez.
A Pénzügykutató Rt. a Technoimpex Rt.-vel közösen pályázott.
Ugyancsak eljuttatta ajánlatát az USA-beli AMF Industries Inc.
nemzetközi befektető társaság is. Pályázott a Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár, valamint több szovjet vállalatból álló konzorcium közösen a
torinió CEIC Holding Rt.-vel.

    Rédei László elmondotta, hogy az Ikarus és a Csepel Autó
együttes szanálásáról a pénzügyminiszter szeptember 12-én döntött,
mivel a vállalatok fizetésképtelenné váltak. A vállalatok termékeik
döntő többségét eddig a szovjet, illetve a kelet-európai piacon
értékesítették, ám ebben a térségben folyamatosan szűkül a
fizetőképes kereslet. Az Ikarus-termelés az idén évi 9 ezer
autóbuszra csökkent, míg a korábbi években a kibocsátás elérte az
évi 12-13 ezer járművet. Így a vállalat fizetési gondjai év közben
erősödtek, és az Ikarus az év végére várhatóan veszteséggel zár.

    A két cég jövője nagymértékben azon múlik, sikerül-e megfelelő
megoldást találni a Kelet-Európába irányuló export
ellentételezésére. A Szovjetunióban továbbra is jelentős az igény a
járművek iránt, ám valószínűleg hosszas tárgyalásokra kerül sor az
árakról, a fizetési módról. A Szanáló Szervezet december 20-áig dönt
arról, hogy a pályázatok közül melyik a legjobb. Valószínűleg
tárgyalásokat kezdenek a szándéknyilatkozatot tett neves külföldi
cégekkel is. A Szanáló Szervezet elképzelése szerint a két
vállalatot jövőre részvénytársasággá alakítják és a részvények egy
része kerülne az átalakításban résztvevő hazai vagy külföldi
befektető tulajdonába.

    Addig viszont a Szanáló Szervezet garanciája mellett a cégek
továbbra is hozzájuthatnak a termeléshez szükséges hitelekhez. Eddig
4 milliárd forint hitelt kaptak a kereskedelmi bankoktól, illetve
lejárt követeléseket újítottak meg. Tárgyalásokat kezdtek jövő évi
szovjet buszexportról is, 2000 jármű szállítására van már előzetes
rendelés. (MTI)



1990. november 21., szerda 16:25


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD