|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Tőkés László üzenete Antall Józsefhez
"Gratulálok a Magyar Demokrata Fórum választási sikeréhez. Bízom
abban, hogy az új magyarországi kormányzat folytatni fogja
Magyarországnak a békés egymás mellett élés, a tárgyalások útján
való politikai kapcsolattartás politikáját és végre sikerülni fog
túllendülni azon a kritikus ponton, melyet a román és a magyar nép
jószomszédi viszonyában eddig nem sikerült meghaladni, és azt is
remélem, hogy a román vezetés - amint azt Celac külügyminiszter úr
mondotta - az új magyar kormányzattal érdemben fog tárgyalni,
sikerre viszik az ismert problémák megoldását."
Amerika Hangja:
Ellentétek Pozsonyban
"Pozsonyban
jöttek össze a csehszlovák, magyar és lengyel vezetők, hogy
tanácskozásokat folytassanak országaik európai integrációjának
koordinálásáról. Ezen a szockatlan gyűlésen a pozsonyi várban
figyelmen kívül hagyták a diplomáciai protokoll hagyományait, mert
az ülésnek nem az volt a célja, hogy azonnali eredményeket
produkáljon. Ellentéteket azonban mégis produkált, főleg
külpolitikai kérdésekben.
"
|
|
|
|
|
|
|
Magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatok
|
A Kossuth Rádióban múlt csütörtökön az Esti magazinban a magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatokról folyó tárgyalásokkal kapcsolatban többek között ezeket hallhattuk: - Ismét szóba került a közös autógyártás lehetősége. Kezdetben arról tárgyaltak, hogy a magyar ipar alkatrészekért és részegységekért évi 40-50 ezer Skodát kaphatott volna. Ez a terv meghiúsult, mert Magyarország egy típusból ilyen sok kocsira nem tartott igényt. Ilyen sok kocsira Magyarország nem tartott igényt - nem hittem a fülemnek. Pont akkor, amikor másról sem beszélnek és regélnek évek óta, mint az autóhiány enyhítéséről, pont akkor közlik, hogy az elmúlt időben azért hiúsult meg egy együttműködés, mert úgymond ilyen sok autóra Magyarország nem tartott igényt. Ez a hír, illetve bejelentés számomra teljesen érthetetlen. Igaz, a pongyola fogalmazásból nem derül ki, hogy vajon melyik Skodából kaptunk volna 40-50 ezer darabot évente. Ha a régi, kifutott modellből, akkor tényleg el lehet gondolkozni azon, hogy érdemes-e ilyen nagy tételben átvenni. De úgy fogalmazni és kijelenteni, hogy egy típusból ilyen sok kocsira Magyarország nem tartott igényt, felelőtlenség, és meghazudtolása az eddigi elképzeléseknek és terveknek, hiszen hasonló mennyiségről beszéltek a Suzuki és az új Zaporozec, vagyis a Tavria tárgyalásával kapcsolatban is. Vagy talán a hazai illetékesek titokban végleg lemondtak a magyar autópark felújításáról és az autóhiány felszámolásáról? +++
1989. május 9., kedd
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|