Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › április 09.
1989  1990
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
1990. április
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Tőkés László üzenete Antall Józsefhez

"Gratulálok a Magyar Demokrata Fórum választási sikeréhez. Bízom abban, hogy az új magyarországi kormányzat folytatni fogja Magyarországnak a békés egymás mellett élés, a tárgyalások útján való politikai kapcsolattartás politikáját és végre sikerülni fog túllendülni azon a kritikus ponton, melyet a román és a magyar nép jószomszédi viszonyában eddig nem sikerült meghaladni, és azt is remélem, hogy a román vezetés - amint azt Celac külügyminiszter úr mondotta - az új magyar kormányzattal érdemben fog tárgyalni, sikerre viszik az ismert problémák megoldását."
Amerika Hangja:

Ellentétek Pozsonyban

"Pozsonyban jöttek össze a csehszlovák, magyar és lengyel vezetők, hogy tanácskozásokat folytassanak országaik európai integrációjának koordinálásáról. Ezen a szockatlan gyűlésen a pozsonyi várban figyelmen kívül hagyták a diplomáciai protokoll hagyományait, mert az ülésnek nem az volt a célja, hogy azonnali eredményeket produkáljon. Ellentéteket azonban mégis produkált, főleg külpolitikai kérdésekben. "

Magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatok

A Kossuth Rádióban múlt csütörtökön az Esti magazinban a
magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatokról folyó tárgyalásokkal
kapcsolatban többek között ezeket hallhattuk:

    - Ismét szóba került a közös autógyártás lehetősége. Kezdetben
arról tárgyaltak, hogy a magyar ipar alkatrészekért és
részegységekért évi 40-50 ezer Skodát kaphatott volna. Ez a terv
meghiúsult, mert Magyarország egy típusból ilyen sok kocsira nem
tartott igényt.

    Ilyen sok kocsira Magyarország nem tartott igényt - nem hittem a
fülemnek. Pont akkor, amikor másról sem beszélnek és regélnek évek
óta, mint az autóhiány enyhítéséről, pont akkor közlik, hogy az
elmúlt időben azért hiúsult meg egy együttműködés, mert úgymond
ilyen sok autóra Magyarország nem tartott igényt.

    Ez a hír, illetve bejelentés számomra teljesen érthetetlen.
Igaz, a pongyola fogalmazásból nem derül ki, hogy vajon melyik
Skodából kaptunk volna 40-50 ezer darabot évente. Ha a régi,
kifutott modellből, akkor tényleg el lehet gondolkozni azon, hogy
érdemes-e ilyen nagy tételben átvenni. De úgy fogalmazni és
kijelenteni, hogy egy típusból ilyen sok kocsira Magyarország nem
tartott igényt, felelőtlenség, és meghazudtolása az eddigi
elképzeléseknek és terveknek, hiszen hasonló mennyiségről beszéltek
a Suzuki és az új Zaporozec, vagyis a Tavria tárgyalásával
kapcsolatban is. Vagy talán a hazai illetékesek titokban végleg
lemondtak a magyar autópark felújításáról és az autóhiány
felszámolásáról? +++


1989. május 9., kedd


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD