|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Munka világa:
A MEDIÁN Kft. felmérése
"A MEDIÁN Kft. március 10-ike és 14-ike között végezte el a
felmérést egy 1200 fős reprezentatív országos mintán. A vizsgálat
eredményeiről Beck László szociológussal beszélgetek:
A sajtó, különösen a televízió azt sugallta, hogy az emberek nem
tudnak kiigazodni e között a rengeteg párt között, elvesznek ebben a
pártdzsungelben. Tudjuk: az első forduló nem ezt igazolta. A ti
kutatásotok mit jelzett előre ebből?
- Egyrészt igazolták, illetve hát a választás igazolta a mi
eredményeinket: ugyanazokat a pártokat hoztuk ki mi is befutónak,
illetve parlamentbe kerülő pártnak ugyanazt a hat pártot, mint akik
végülis bekerültek, és hát a kihullott pártokra véleményünk szerint
nagyon kevesen szavaztak.
- Tudjuk, hogy a pártokon kívül az emberek fontosnak tartják azt
is, hogy nemzetiségek, egyházi, vallási, kisebbségek, valamint
érdekcsoportok is helyet kapjanak a parlamentben. Tekintettel arra,
hogy egykamarás parlamentünk van, ez nem teljesen magától értetődő.
Itt különösen meg kell említenem a szakszervezeteknek a szerepét.
"
|
|
|
|
|
|
|
Autópálya átadás - avatóünnepség nélkül
|
1990. október 29., hétfő - Bár eredetileg ünnepélyes
avatást, szalagvágást hírdettek, ez elmaradt és minden ceremónia
nélkül megnyították a forgalom előtt az M1-es új jobboldali
útpályájának Tatabánya és Győr közötti utolsó szakaszát. Így
hétfőtől már teljes autópályán közlekedhetnek az autósok a két város
között.
Az M1-es építésére még a 70-es évek elején született döntés, először azonban csak a félautópálya - a baloldali nyomvonal - elkészítésére jutott a költségvetésből. Időközben rendkívüli mértékben megnőtt a forgalom és az ország legbalesetveszélyesebb útjává vált a Tatabánya-Győr közötti szakasz; a népnyelv ,,halálútnak,, nevezte el. Ezért a közlekedési tárca a múlt évben nemzetközi versenytárgyalást írt ki a jobboldali útpálya megépítésének finanszírozására és kivitelezésére. A pályázatot a Betonútépítő Vállalat és a Magyar Hitel Bank Rt. közösen nyerte el azzal a feltétellel, hogy az összesen 45 kilométeres szakaszt 13 hónap alatt elkészítik. A határidőt pontosan tartották.
Az új út átadásával biztonságos utazási körülményeket teremtettek a két megyeszékhely között. (MTI)
1990. október 29., hétfő 12:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|