|
|
|
|
Több Ikarus-busz a szovjet piacra - Alakulóban az Ikarus Rt. -
Nyárra: Suzuki vegyesvállalat (1. rész)
|
1990. április 5., csütörtök - Az Ikarus saját korábbi
terveitől eltérően 5300 autóbuszt szállíthat az idén a szovjet
piacra, vagyis 800-zal többet, mint azt eredetileg gondolták. Miután
a buszexport felújítását az államközi megállapodás lehetővé teszi,
ismét dolgoznak az Ikarus üzemeiben. A több hetes kényszerszünet
után jelenleg Mátyásföldön egy műszakban, Székesfehérvárott pedig
kettőben folyik a termelés, és három-négy hétre minden munkafeltétel
biztosított.
Lepsényi István műszaki igazgató az MTI munkatársának elmondta: továbbra is árvitájuk van a Csepel Autóval; 20 százalékos áremelési követelésüket az autóbuszgyár irreálisnak tartja, valamiféle kompromisszumról folyamatosan tárgyalnak. A Rába - mint a másik fő beszállító - 7-8 százalékkal emelte árait, amit elfogadtak. Ugyanakkor a Csepel Autó ismét szállít alvázakat a buszgyárba, bár az Ikarus-szal szembeni több mint egymilliárd forintos követelését, illetve az amiatt indított felszámolási eljárás indítványozását fenntartja.
A műszaki igazgató arról is szólt, hogy mivel a második negyedévre rendelkeznek kiszállítási engedélyekkel, 300 millió forint tartozást már átutaltak a csepelieknek, és rövidesen ugyanennyit fizetnek még, miután kínai üzletkötésükhöz hitelt vesznek fel, s annak egy részét a Csepel Autóval szembeni adósságuk további törlesztésére fordítják. Egyébként Kínába 170 autóbuszt szállítanak ebben az évben.
Lepsényi István pontatlannak nevezte azt a japán sajtóközlést, amelyet egy vele készített interjú során hoztak nyilvánosságra. Abban az állt, hogy az Ikarus részvényeinek felét felajánlotta japán és más külföldi autógyáraknak. A műszaki igazgató szerint az Ikarus valóban eldöntötte, hogy részvénytársasággá alakul át. Ehhez külföldi tőkét is igénybe kívánnak venni, s az ilyen irányú üzleti tárgyalások folynak. Elképzelhető, hogy az rt.-be más hazai járműgyártó cégek is belépnek, éppúgy, mint külföldi vállalatok, de hogy pontosan kik és milyen arányban, azt ma még nem tudni. (folyt.köv.)
1990. április 5., csütörtök 15:44
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Több Ikarus-busz a szovjet piacra - Alakulóban az Ikarus Rt. -
Nyárra: Suzuki vegyesvállalat (2. rész)
|
Lepsényi István, aki egyúttal a néhány héttel ezelőtt, 59 magyar vállalat bevonásával alakult Autókonszern Rt. ügyvezető igazgatója is, elmondta az MTI-nek: egy 30 tagú, Suzuki-szakemberekből álló japán delegáció 80 magyar iparvállalatnál, illetve szövetkezetnél járt az elmúlt napokban, hogy tanulmányozzák a tervezett Suzuki-együttműködés magyarországi ipari hátterét. A csütörtökön elutazott japán üzletemberek úgy vélték, hogy az összeszerelés 1992-re tervezett indításakor a kocsielemek, alkatrészek 50 százalékát már a magyar iparvállalatoknál lehetne gyártani. A tárgyalások tovább folytatódnak, és várhatóan nyárra megalakítják a Suzuki magyarországi vegyesvállalatát is. Ősszel megkezdődhet az összeszerelőüzem 10 milliárd forintra becsült beruházása, ehhez a japán kormány hitelgaranciátt is nyújt. Az még nem dőlt el véglegesen, hogy az üzemet Esztergomban, vagy Székesfehérvárott építenék fel, de bizonyossá vált, hogy az eredetileg tervezett három- és ötajtós gépkocsiváltozatokon kívül a négyajtós Suzukikat is készítik majd hazánkban; kezdetben összesen 50 ezret, később akár 100 ezret. (MTI)
1990. április 5., csütörtök 15:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|