|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az SZDSZ közleménye a lemásolt kormányprogramról
"A héten több helyen olyan MDF-szórólapok jelentek meg, amelyek a
Magyar Demokrata Fórum kormányprogramjaként lényegében szószerint
ezt a tizenkét pontot tartalmazzák. ,,Ha a Magyar Demokrata Fórum a
nemzeti többséggel alakít kormányt, akkor...,, kezdődik a szöveg, s
azután még a pontok sorrendjét is megtartja. Egyedül a
sajtószabadság helyreállításánál, a negyedik pontban van eltérés: az
MDF-változat kihagyja a tévé-kuratórium megszüntetéséről szóló
ígéretet.
Valószínűleg egy helyi MDF-szervezet ügyetlenségéről van szó.
Esetleg áprilisi tréfáról. Várjuk a magyarázatot.
Budapest, 1990. április 1.
A Szabad Demokraták Szövetsége
ügyvivői
"
SZER, Földközelben:
Mit kíván az RMDSZ? - pogrom-jóslat Romániából
"A
Ceausescu-rezsim korában a második vonalban elhelyezkedő erők úgy
ragadták magukhoz a hatalmat, hogy a nemzeti kisebbségek
gyakorlatilag semmit sem profitáltak ebből, vagyis a kollektív
jogfosztottság továbbra is a gyakorlati életben realizálódik. A
román értelmiség egy kis, de befolyásos csoportja ugyanis rendkívül
eredményesen szítja napról napra a románság és a magyarság közti
gyülölködést, ami olyan feszültség forrásává vált mára, hogy az egy
szikra hatására robbanáshoz vezethet.
"
|
|
|
|
|
|
|
Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (3. rész)
|
A délelőtti másfél órás szabadedzés kisebbfajta szenzációval szolgált: a 26 éves francia Jean Alesi érte el a legjobb köridőt. A Tyrrell pilótájának - aki csak a 18. vb-futamán vesz részt - fantasztikus száguldása azért nem teljesen váratlan, hiszen a szakemberek közül többen jelezték előre: a rendkívül tehetséges, időnként vakmerő autósnak kedvez a Hungaroring vonalvezetése. Ezen a pályán ugyanis a sztárcsapatok, így a Ferrari, a McLaren, a Williams és a Benetton nem mindig tudják érvényesíteni motorjaik nagyobb teljesítményéből adódó előnyüket.
- A Hungaroring kedvez nekünk, mert nem leszünk akkora hátrányban, mint a gyors pályákon - vélekedett Ken Tyrrell, a Tyrrell csapatfőnöke. - Nagyon készülünk erre a versenyre, szerintem jó esélyünk van a pontszerzésre. Alesit egyébként a negyedik-ötödik, a japán Nakajimát pedig a hetedik-nyolcadik helyre várom. Alesi - akit több csapat is szívesen szerződtetne, de állítólag ő mégis a Williamshez tart - az utolsó, 18. körében repesztett a leggyorsabban, s egyedüliként a mezőnyben az 1:20 perces bűvös határon belül, 1:19.528 alatt teljesítette a 3968 métert.
Úgy tűnik, hogy két versenyzőnek, az olasz Gabriele Tarquininek és a világbajnoki címvédő francia Alain Prostnak gondjai lehettek a kocsival, mert csak három, illetve hat kört futottak. Ezzel szemben a tavalyi magyarországi futamon győztes brit Nigel Mansell 26 alkalommal száguldotta végig a csaknem négykilométeres aszfaltcsíkot. Prostnak be is kellett érnie a 9. legjobb időeredménnyel, míg Mansell - Alesi és a brazil Ayrton Senna (ő eddig mindig dobogós volt a Hungaroringen, egyszer nyert, háromszor pedig második lett) - mögött a harmadik leggyorsabb kört könyvelhette el.
A délelőtt krónikájához tartozik még, hogy az ausztrál David Brabham egy ízben megpördült, s ettől olyan zavarba jött, hogy métereken keresztül a mezőnnyel szemben autózott. A furcsa irányváltásból szerencsére nem kerekedett nagyobb kalamajka... (folyt.köv.)
1990. augusztus 10., péntek 13:30
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|