|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FVB nyilatkozata
"Az eredmények gyors közlésének követelése ellentétben állt a
választási szervekben végzett munka nagyfokú időigényességével.
Ezért a választási szervek és munkacsoportok lelkiismeretes és
felelősségteljes, a demokratizmust tartalmilag érvényesítő munkáját
nem illetheti elmarasztalás.
Hangsúlyozzuk, hogy az államigazgatási szervek dolgozói a
lehetőségek határain belül mindent megtettek a választási szervek
eredményes munkájának elvégzése érdekében.
"
BBC, Panoráma:
Különbségek az MDF és sz SZDSZ gazdasági programjában
"Van különbség a két politika között. Szerintem ez a különbség
a különbség három nagyon fontos területen mutatkozik. Az első kérdés
a működő tőke behívásának a kérédse, vagyis, hogy hogyan
viszonyulnak a külföldi tőkéhez. Ebben a vonatkozásban szerintem a
szabaddemokratáknak kifejezett álláspontja, hogy ezt a működő tőkét
szabadon, korlátozásmentesen és (...) be kell hívni.
A Magyar Demokrata Fórum gazdaságpolitikai programjában ugyan a
működő tőkéről pozitív leírás van, de a politikai részben is és a
kijelentésekben nagyon sokszor elhangzik, hogy ez az ország
kiárusításához vezet. Ez a kérdés: hogy ezt komolyan gondolják-e -
ezt a bizonyos kiárusítási szöveget -, vagy nem. Ha komolyan
gondolják, akkor ez egy komoly eltérést fog jelenteni a
gazdaságpolitikában nyilvánvalóan."
|
|
|
|
|
|
|
- A népszavazásról - 3. folyt.
|
Teljesen egyértelmű volt, hogy ez egy olyan konstrukció, amelynek az a funkciója, hogy Pozsgay Imre legyen Magyarország elnöke, hátha a pártja annyira meggyengül, hogy már nem lesz jelentős - mondták szeptember végén, vagy gondolták szeptember végéig - de hát legyen legalább valami hatalomátmentési lehetőség. Azóta megváltozott némileg a helyzet és talán lehet, hogy más módon fognak dönteni az emberek. De semmiképpen nem úgy fognak dönteni, hogy ki a legalkalmasabb az elnöki posztra. Vagy Pozsgay Imrének és esetleg Kulcsár Kálmánnak az ismertsége fogja meghatározni, hogy kire szavaznak, vagy épp ellenkezőleg: az fogja meghatározni a szavazatokat, a befutó személyeket, hogy mindegy, hogy ki, csak ne kommunista legyen. És ez nem egy szerencsés megoldás. Így elnököt választani egy országban, ez nem jó megoldás. Most mindehhez ha még hozzátesszük, hogy végül is egy olyan elnöki rendszert alakítottak ki az aláírók - és ezzel mi is egyetértettünk -, amelyik parlament által választott elnöki rendszerre épül, úgy határozták meg az elnök jogkörét, az elnöki jogkör korlátozását, és ebből kiemelik a megválasztás módját, ez egy abszurdum. Nem lehet így a joggal és az ilyenfajta dolgokkal játszadozni, hogy van egy konstrukció és azt kiemelik és egy egész más szituációba beteszik, mert így az egész értelmetlenné válik. - Viszont nem hiszem, hogy értelmetlen az a megfontolás, amelynek értelmében egy erős kezű államelnök megakadályozhatna olyan problémákat, amelyek felléphetnek a diktatúrából a demokráciába való átmenetel során. Mindenki itt a spanyol példára gondol, aholis a király megakadályozta a diktatúrába való visszatérést. (folyt.)
1989. november 11., szombat
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|