Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › március 30.
1989  1990
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az FVB nyilatkozata

"Az eredmények gyors közlésének követelése ellentétben állt a választási szervekben végzett munka nagyfokú időigényességével. Ezért a választási szervek és munkacsoportok lelkiismeretes és felelősségteljes, a demokratizmust tartalmilag érvényesítő munkáját nem illetheti elmarasztalás. Hangsúlyozzuk, hogy az államigazgatási szervek dolgozói a lehetőségek határain belül mindent megtettek a választási szervek eredményes munkájának elvégzése érdekében. "
BBC, Panoráma:

Különbségek az MDF és sz SZDSZ gazdasági programjában

"Van különbség a két politika között. Szerintem ez a különbség a különbség három nagyon fontos területen mutatkozik. Az első kérdés a működő tőke behívásának a kérédse, vagyis, hogy hogyan viszonyulnak a külföldi tőkéhez. Ebben a vonatkozásban szerintem a szabaddemokratáknak kifejezett álláspontja, hogy ezt a működő tőkét szabadon, korlátozásmentesen és (...) be kell hívni. A Magyar Demokrata Fórum gazdaságpolitikai programjában ugyan a működő tőkéről pozitív leírás van, de a politikai részben is és a kijelentésekben nagyon sokszor elhangzik, hogy ez az ország kiárusításához vezet. Ez a kérdés: hogy ezt komolyan gondolják-e - ezt a bizonyos kiárusítási szöveget -, vagy nem. Ha komolyan gondolják, akkor ez egy komoly eltérést fog jelenteni a gazdaságpolitikában nyilvánvalóan."

Országgyűlés - első munkanap (16. rész)

Dr. Tallóssy Frigyes (Budapest, 24. vk.), a jogi, igazgatási és
--------------------

igazságügyi bizottság előadója elöljáróban annak a véleményének
adott hangot: a 40 évvel ezelőtt választott politikai utunkról
kiderült, hogy sehová nem vezet. Ebben a felismerésben az a
legszembetűnőbb, hogy a tényt az a politikai elit is felismerte,
amely ítéleteinek csalhatatlanságában korábban megingathatatlan
volt.

    Az Alkotmány módosításának elveivel a bizottság maradéktalanul
egyetértett - szögezte le. Támogatja államunk Magyar Köztársaságként
való elnevezését, a köztársasági elnöki tisztség visszaállítását, a
hatalmi ágak szétválasztását, és ennek folytán az új alkotmányos
intézmények - Alkotmánybíróság, Állami Számvevőszék - létrehozását.
Az előterjesztett törvényszöveg azonban már közel sem
találkozott maradéktalanul a bizottság egyetértésével. A vita során
a testület végül is mintegy 100 módosító javaslat sorsáról alakított
ki véleményt. Többségüket támogatásra érdemesnek találta, két téma
esetében a vitában felszólalók közt lényeges, a
kerekasztal-tárgyalásokon kialakított véleménnyel ellentétes
álláspont alakult ki. Az egyik a köztársasági elnök választásának
kérdése, a másik a miniszterek és a politikai államtitkárok
képviselői megbízatása. A vita eredményeként az első kérdésben a
bizottság nagy szavazattöbbséggel kialakított állásfoglalásában a
kormány előterjesztését támogatta, és elfogadásra az Országgyűlésnek
is ezt ajánlja. A döntés indokait illetően a bizottság kiemelte,
hogy támogató javaslatával hozzá kíván járulni a háromoldalú
tárgyalásokon elfogadott megállapodások törvényerőre emeléséhez.

    A képviselői összeférhetetlenség tárgyában egyes képviselők azt
javasolták: ne váljék lehetővé, hogy a Minisztertanács tagjai és a
politikai államtitkárok a munkakörük betöltésével egyidőben
képviselői mandátummal is rendelkezzenek. Az Ellenzéki Kerekasztal
képviseletében - a bizottsági ülésen - Antall József felhívta a
figyelmet arra, hogy az összeférhetetlenség tekintetében a bizottság
eltért a háromoldalú tárgyalásokon kialakított állásponttól, amely
lehetővé tenné a miniszterek és a politikai államtitkárok képviselői
mandátumát. Mások az összeférhetetlenség pontosabb megfogalmazását
tartották fontosnak. Végül is a bizottság többségi szavazással úgy
foglalt állást, hogy a két megbízatás egyidejű betöltése
összeférhetetlen a hatalmi ágak szétválasztásával, és ennek
megfelelő módosítással terjeszti a törvényjavaslatot az Országgyűlés
elé. (folyt.köv.)


1989. október 17., kedd 15:09


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD