|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FVB nyilatkozata
"Az eredmények gyors közlésének követelése ellentétben állt a
választási szervekben végzett munka nagyfokú időigényességével.
Ezért a választási szervek és munkacsoportok lelkiismeretes és
felelősségteljes, a demokratizmust tartalmilag érvényesítő munkáját
nem illetheti elmarasztalás.
Hangsúlyozzuk, hogy az államigazgatási szervek dolgozói a
lehetőségek határain belül mindent megtettek a választási szervek
eredményes munkájának elvégzése érdekében.
"
BBC, Panoráma:
Különbségek az MDF és sz SZDSZ gazdasági programjában
"Van különbség a két politika között. Szerintem ez a különbség
a különbség három nagyon fontos területen mutatkozik. Az első kérdés
a működő tőke behívásának a kérédse, vagyis, hogy hogyan
viszonyulnak a külföldi tőkéhez. Ebben a vonatkozásban szerintem a
szabaddemokratáknak kifejezett álláspontja, hogy ezt a működő tőkét
szabadon, korlátozásmentesen és (...) be kell hívni.
A Magyar Demokrata Fórum gazdaságpolitikai programjában ugyan a
működő tőkéről pozitív leírás van, de a politikai részben is és a
kijelentésekben nagyon sokszor elhangzik, hogy ez az ország
kiárusításához vezet. Ez a kérdés: hogy ezt komolyan gondolják-e -
ezt a bizonyos kiárusítási szöveget -, vagy nem. Ha komolyan
gondolják, akkor ez egy komoly eltérést fog jelenteni a
gazdaságpolitikában nyilvánvalóan."
|
|
|
|
|
|
|
Japán gépkocsik - spanyolországi korlátozások
|
Meruk József, az MTI tudósítója jelenti
Madrid, 1989. szeptember 22. péntek (MTI-TUD) - Spanyolországban szigorú korlátozó intézkedésekkel szabályozzák a japán gépkocsik eladását, miközben az érdeklődés a távol-keleti járművek iránt rohamosan növekszik. Az idén összesen 5000 japán autó hispániai eladását engedélyezték és a megkötések hasonlóak a francia, olasz, vagy brit tilalmakhoz. Az 1988. évben eladott 3000 darab a megelőző évhez képest száz százalékos forgalomnövekedést jelentett és a spanyol autógyártók joggal tartanak a japán térhódítástól.
A drákói korlátozások ellenére jelenleg 40 modellt forgalmaz Spanyolországban kilenc japán cég. Rendkívül fejlett műszaki szinvonal, kiváló minőség és - a vámok miatt - aránytalanul magas ár jellemzi a japán autókat Spanyolországban. Népszerűségük titka abban áll, hogy a ,,különleges,, autók ritkák és eltérnek az errefelé elterjedt modellektől. A szervíz szolgáltatások viszont elriasztják a vásárlókat. Kizárólag a Nissan cégnek van országos ellátó hálózata, százötven műhely révén, s ezt is a barcelonai gyártelep építette ki. A Jaenban gyártott Suzuki száz, a Toyota hatvan telepet tart fenn, a többi cég 20-25 szervízállomást üzemeltet. A Nissan legkeresettebb modellje a terepjáró Patrol, amely Barcelonában készül. Ebből a típusból tavaly a világpiacon 19347 darab kelt el, Hispánia részesedése közel 11 ezer volt. A hazai gyártó megjelenése nyomán a Nissan nem számít japán import-terméknek és a korlátozások sem vonatkoznak rá. A Mitsubisi három évi garanciát kínál a vevőknek tekintet nélkül a lefutott kilométer mennyiségre és hat évig vállal felelősséget a kocsiszekrény rozsdamentességéért. A spanyol gépkocsi forgalmazók egyébként más európai országbeli cégekhez hasonlóan 1994-ig szeretnék fenntartani a japánokat hátrányosan érintő korlátozásokat.+++
1989. szeptember 22., péntek 12:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|