|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FVB nyilatkozata
"Az eredmények gyors közlésének követelése ellentétben állt a
választási szervekben végzett munka nagyfokú időigényességével.
Ezért a választási szervek és munkacsoportok lelkiismeretes és
felelősségteljes, a demokratizmust tartalmilag érvényesítő munkáját
nem illetheti elmarasztalás.
Hangsúlyozzuk, hogy az államigazgatási szervek dolgozói a
lehetőségek határain belül mindent megtettek a választási szervek
eredményes munkájának elvégzése érdekében.
"
BBC, Panoráma:
Különbségek az MDF és sz SZDSZ gazdasági programjában
"Van különbség a két politika között. Szerintem ez a különbség
a különbség három nagyon fontos területen mutatkozik. Az első kérdés
a működő tőke behívásának a kérédse, vagyis, hogy hogyan
viszonyulnak a külföldi tőkéhez. Ebben a vonatkozásban szerintem a
szabaddemokratáknak kifejezett álláspontja, hogy ezt a működő tőkét
szabadon, korlátozásmentesen és (...) be kell hívni.
A Magyar Demokrata Fórum gazdaságpolitikai programjában ugyan a
működő tőkéről pozitív leírás van, de a politikai részben is és a
kijelentésekben nagyon sokszor elhangzik, hogy ez az ország
kiárusításához vezet. Ez a kérdés: hogy ezt komolyan gondolják-e -
ezt a bizonyos kiárusítási szöveget -, vagy nem. Ha komolyan
gondolják, akkor ez egy komoly eltérést fog jelenteni a
gazdaságpolitikában nyilvánvalóan."
|
|
|
|
|
|
|
Magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatok
|
A Kossuth Rádióban múlt csütörtökön az Esti magazinban a magyar-csehszlovák gazdasági kapcsolatokról folyó tárgyalásokkal kapcsolatban többek között ezeket hallhattuk: - Ismét szóba került a közös autógyártás lehetősége. Kezdetben arról tárgyaltak, hogy a magyar ipar alkatrészekért és részegységekért évi 40-50 ezer Skodát kaphatott volna. Ez a terv meghiúsult, mert Magyarország egy típusból ilyen sok kocsira nem tartott igényt. Ilyen sok kocsira Magyarország nem tartott igényt - nem hittem a fülemnek. Pont akkor, amikor másról sem beszélnek és regélnek évek óta, mint az autóhiány enyhítéséről, pont akkor közlik, hogy az elmúlt időben azért hiúsult meg egy együttműködés, mert úgymond ilyen sok autóra Magyarország nem tartott igényt. Ez a hír, illetve bejelentés számomra teljesen érthetetlen. Igaz, a pongyola fogalmazásból nem derül ki, hogy vajon melyik Skodából kaptunk volna 40-50 ezer darabot évente. Ha a régi, kifutott modellből, akkor tényleg el lehet gondolkozni azon, hogy érdemes-e ilyen nagy tételben átvenni. De úgy fogalmazni és kijelenteni, hogy egy típusból ilyen sok kocsira Magyarország nem tartott igényt, felelőtlenség, és meghazudtolása az eddigi elképzeléseknek és terveknek, hiszen hasonló mennyiségről beszéltek a Suzuki és az új Zaporozec, vagyis a Tavria tárgyalásával kapcsolatban is. Vagy talán a hazai illetékesek titokban végleg lemondtak a magyar autópark felújításáról és az autóhiány felszámolásáról? +++
1989. május 9., kedd
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|