Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › március 30.
1989  1990
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1990. február
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234
567891011
1990. március
HKSzeCsPSzoV
2627281234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az FVB nyilatkozata

"Az eredmények gyors közlésének követelése ellentétben állt a választási szervekben végzett munka nagyfokú időigényességével. Ezért a választási szervek és munkacsoportok lelkiismeretes és felelősségteljes, a demokratizmust tartalmilag érvényesítő munkáját nem illetheti elmarasztalás. Hangsúlyozzuk, hogy az államigazgatási szervek dolgozói a lehetőségek határain belül mindent megtettek a választási szervek eredményes munkájának elvégzése érdekében. "
BBC, Panoráma:

Különbségek az MDF és sz SZDSZ gazdasági programjában

"Van különbség a két politika között. Szerintem ez a különbség a különbség három nagyon fontos területen mutatkozik. Az első kérdés a működő tőke behívásának a kérédse, vagyis, hogy hogyan viszonyulnak a külföldi tőkéhez. Ebben a vonatkozásban szerintem a szabaddemokratáknak kifejezett álláspontja, hogy ezt a működő tőkét szabadon, korlátozásmentesen és (...) be kell hívni. A Magyar Demokrata Fórum gazdaságpolitikai programjában ugyan a működő tőkéről pozitív leírás van, de a politikai részben is és a kijelentésekben nagyon sokszor elhangzik, hogy ez az ország kiárusításához vezet. Ez a kérdés: hogy ezt komolyan gondolják-e - ezt a bizonyos kiárusítási szöveget -, vagy nem. Ha komolyan gondolják, akkor ez egy komoly eltérést fog jelenteni a gazdaságpolitikában nyilvánvalóan."

Az M0-ás autópálya környezetvédelme

1989. november 9., csütörtök - A magyarországi autópályák közül az M0-ás épülő, mintegy 30 kilométeres szakaszán tervezték meg eddig a legkorszerűbb módon a környezet védelmét, legalábbis ez tűnik ki mindabból, amit az UVATERV szakértője mondott el csütörtökön a MTESZ székházában ahol a Közlekedéstudományi Egyesület rendezvényén. Ezen ismertették azokat az elképzeléseket és megvalósult terveket, amelyek az M0-ás autópálya környezetkárosító hatásaitól védik az embert és a természetet.

A szakemberek a környezetvédelem érdekében több helyen zajvédő
falat építenek az autópálya nyomvonalán, hogy ezzel csökkentsék a
zajszintet. Mindennek főként ott van jelentősége, ahol az autópálya
lakott területek mellett, illetve azon keresztül halad. A zajvédő
falat elsősorban a még tervezés alatt álló úgynevezett budai
szakaszon alkalmazzák, ahol az autópálya a XII. kerület déli részén,
Diósdon és Törökbálinton halad keresztül. Itt a védelem érdekében
erdősávokat is telepítenek, ezzel is fokozva a ,,zajszűrést,,. A
szántóföldek védelmét szintén erdősávok telepítésével oldják meg. A
Csepel-szigeten a csapadékvizet is zárt rendszerben vezetik el az
autópályáról, mivel ez a terület természetileg olyan értékes, hogy
semmiféle károsodás nem engedhető meg; márcsak azért sem, mivel itt
találhatók a Fővárosi Vízművek kútjai is.

    Ez lesz Magyarországon az első olyan gyorsforgalmi útszakasz,
melynek építésénél figyelembe vették a komplex környezetvédelmi
szempontokat. (MTI)


1989. november 9., csütörtök 14:59


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD