![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
SZER, Világhíradó:
Magyarország lélekszáma
"Idén január elsején Magyarország népessége
10 millió 450 ezer fő volt. 260 ezerrel kevesebb, mint 10
esztendővel korábban. Ráadásul az utóbbi évtizedben a halálozások
száma meghaladta az élve születéseket, és ez azt jelenti, hogy
tovább apad a lakosság, amit nem pótolnak a bevándorlások sem, mert
az érkezőknél többen telepednek le más államokban.
A derűlátóak vagy közömbösek nem látnak ebben különösebb
tragédiát, sőt még azt a véleményt is megkockáztatják, hogy a mai
lakásínséges helyzetben, a gyatra gazdasági lehetőségek szorításában
elég a felnőtteknek önmagukat és a nyugdijasokat eltartaniuk. Nem
szabad további megpróbáltatásokkal növelni a középkorosztályhoz
tartozók pusztulási arányát. Hiszen a mostani 13,003 ezrelékkel a
nemzetközi élmezőnybe tartozunk. "
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Válasz a körkérdésre: nem engednek a taxisok (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1990. október 27., szombat - Milyen megoldást tartanának
elfogadhatónak, mely esetben bontanának blokádot; fölkészültek e
arra, hogy - ha tovább tart a ,,szükségállapot,, - ellenük fordul a
közhangulat? E kérdésekre kértek választ a nagyvárosokban az MTI
megyei tudósítói a fuvarozók válaszra illetékes képviselőitől.
Tóth Tibor, a debreceni taxisok szóvivője: demonstrációjukat mindaddig nem fejezik be, amíg a kormány a hétfői tárgyalásokig nem függeszti fel az üzemanyagár emelést. Az állampolgárok hangulatáról szólva kifejtette: szombaton Debrecenben a lakosság szimpátiáját, támogatását tapasztalták, szerintük akkor váltnák ki a lakosság haragját, ha levonulnának az utakról mielőtt a kormány teljesíti követelésüket.
Palotás Istvánnak, a Tempo taxi szegedi vezetőségi tagjának véleménye: a kormány eddig a következő ,,fontos,, kérdésekkel foglalkozott: saját fizetésének rendezése, új utcanévtáblák, új címer, áremelés. Az üzemanyag árának emelése viszont ma már politikai kérdéssé nőtte ki magát, s nemcsak a taxisok ügye a sztrájk. A demonstrációt mindaddig nem szüntetik meg Szegeden, amíg a kormány a taxisok, a nép által elfogadható kompromisszumot nem köt a sztrájkolókkal. Elképzelhetetlennek tartják, hogy a lakosság akár hosszan tartó demonstráció esetén is ellenük forduljon. Hiszen már több a magánszemély a blokádokon, mint a fuvarozó; gondot inkább az okoz, hogy egyes csomópontokon a lakosság önálló kezdeményezései zavarják a szervezettséget, az egyeztetett programok irányítását.
Rákóczi Ferenc, a sztrájkoló szolnoki taxisok és teherfuvarozók képviselője: abban az esetebn szüntetnénk meg a 4-es számú főutat, illetve a szolnoki Tisza-hidat érintő blokádot, ha a kormány 5o forint körüli összegre csökkentené a csütörtökön életbe lépett benziárakat. A népharagra oka éppen a kormány halogató, ezáltal időt nyerő taktikája. Mindent elkövetnek annak érdekében, hogy atrocitásokra és tisztességes sztrájkunkhoz méltatlan eseményekre ne kerülhessen sor. (folyt. köv.)
1990. október 27., szombat 21:47
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|