![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
SZER, Világhíradó:
Magyarország lélekszáma
"Idén január elsején Magyarország népessége
10 millió 450 ezer fő volt. 260 ezerrel kevesebb, mint 10
esztendővel korábban. Ráadásul az utóbbi évtizedben a halálozások
száma meghaladta az élve születéseket, és ez azt jelenti, hogy
tovább apad a lakosság, amit nem pótolnak a bevándorlások sem, mert
az érkezőknél többen telepednek le más államokban.
A derűlátóak vagy közömbösek nem látnak ebben különösebb
tragédiát, sőt még azt a véleményt is megkockáztatják, hogy a mai
lakásínséges helyzetben, a gyatra gazdasági lehetőségek szorításában
elég a felnőtteknek önmagukat és a nyugdijasokat eltartaniuk. Nem
szabad további megpróbáltatásokkal növelni a középkorosztályhoz
tartozók pusztulási arányát. Hiszen a mostani 13,003 ezrelékkel a
nemzetközi élmezőnybe tartozunk. "
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Az MSZOSZ Konzultatív Testületének új javaslatai (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1990. október 27., szombat - A Magyar Szakszervezetek
Országos Szövetségének válságstábbá alakult Konzultatív Testülete
szombat délutáni ülésén kiegészítette korábban közzétett
álláspontját. Az MTI-hez eljuttatott dokumentumban egyebek között
leszögezi: az országban kialakult kritikus állapot határozott és
azonnali megoldást igényel, békés eszközökkel, tárgyalások útján. A
megoldás kiinduló pontja lehet, hogy világosan kitűnjék: milyen
közvetlen és közvetett hatások érik a magánfuvarozókat, a szállítási
vállalatokat, a nagy üzemanyag-felhasználó szektorokat, valamint a
lakosságot, ezen belül is a bérből és fizetésből élőket, a
nyugdíjasokat.
Az MSZOSZ szerint azonnali megoldást kell találni az üzemanyagár-emelés következtében a közlekedési blokád révén előállott helyzet megszüntetésére, a normális állapot helyreállítására. Az első lépést a kormánynak kell megtennie. Az MSZOSZ javaslata erre két konkrét változatot is tartalmaz. Az egyik, hogy a kormány 36 órára felfüggeszti az áremelést, egyidejűleg pedig korlátozza a vásárolható üzemanyag mennyiségét. . A másik változat azt ajánlja: a kormány közleményben garantálja, hogy a benzin árában lévő fogyasztási adót mérsékli, és így a benzin fogyasztói árát elfogadható szintre szállítja le. Például a 98-as oktánszámú benzin árát 62 forintról 50 forintra. Ezzel nem sértené a benzin világpiaci árakhoz történő igazodásának követelményét sem.
Ha a kormány bármely változatot elfogadja, akkor a magánfuvarozók és közlekedési alkalmazottak szervezeteinek garantálniuk kell az utak felszabadítását, a normális közlekedés helyreállítását.
Az MSZOSZ Konzultatív Testülete - javaslatainak megfogalmazásán túl - azzal a kéréssel fordult a köztársasági elnökhöz, hogy nyilvánítsa ki: a megmozdulásban résztvevőket és a szervezőket nem vonják felelősségre sem anyagi, sem szabálysértési, sem pedig büntetőjogi szempontból.
Az MSZOSZ üdvözli az Érdekegyeztető Tanács összehívását, amelynek vasárnapi ülésén további javaslatokat is előterjeszt. Így például azt, hogy a hatósági árformát alkalmazó termelő, szolgáltató vállalatok költségeinek növekedését adókedvezménnyel vagy egyéb módon mérsékeljék. (folyt. köv.)
1990. október 27., szombat 17:54
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|