|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Gyulai román és magyar értelmiségiek felhívása
"Mi, gyulai román és magyar
értelmiségiek a leghatározottabban elítéljük a Marosvásárhelyen
securitate és vasgárdista elemek által szított fasisztoid
magyarellenes pogromot. A fajgyűlöletnek és a kisebbség üldözésének
nem lehet helye Európában. Mi gyulaiak, magyarok és románok
megfogjuk egymás kezét a sötét erők viharában. Városunkban századok
óta békében élnek egymás mellett magyarok, románok és németek.
Síkraszállunk az általános emberi jogok érvényesüléséért, a
kollektív nemzeti kisebbségi jogokért, az anyanyelvi oktatásért
Romániában és szerte Közép-Európában.
"
BBC, Esti panoráma:
BBC-interjú Romániában járt MDF-esekkel
"Marosvásárhely valamennyi bevezető útját
páncélos egységek tartják megszállva. Mi Lábas felől próbáltunk
beérkezni Marosvásárhelyre, de a bevezető úton a harckocsi
hadosztály parancsnoka megállította ezt a konvojt - mert egy
konvojról volt szó: több autóbusz, illetve magángépkocsi
segítségével próbáltak tudósítók bejutni -, és várakozásra ítéltek
bennünket, mondván, hogy a felsőbb hatóságoktól kell megbizonyosodni
afelől, hogy valóban joggal érkeznek ezek a tudósítók be
Marosvásárhelyre.
"
|
|
|
|
|
|
|
Az Oktatáspolitikai Kollokvium állásfoglalása a nemze (OS)
|
Az Oktatáspolitikai Kollokvium állásfoglalása a nemzeti alaptantervet, az iskolaszerkezetet, a helyi önkormányzatok, iskolafenntartók és pedagógusok érdekegyeztetését, valamint a nevelési-oktatási intézmények használóinak érdekképviseletét érintő kérdésekről (6. rész)
7. Végezetül fontosnak tartjuk leszögezni: a gyerekeknek elemi joguk fűződik ahhoz, hogy életüknek a szükségképpen a családi körön kívül eltöltendő részét a családdal jól együttműködő óvodában, iskolában, napközi otthonban, nyári táborban, vakációs létesítményben, más gyermekintézményben - a társadalom gondoskodása mellett - meleg emberi bánásmód körülményei közepette, szükségleteiben kielégítve töltse.
Az intézményválasztásban az intézményhasználó szabadsága a lehetséges legnagyobb mértékben érvényesüljön.
Ugyanekkor olyan oktatásfinanszírozási rendszerre, másodfokon olyan szociálpolitikai védőhálóra van szükség, amely lehetővé teszi a hátrányos megkülönböztetések kompenzálását.
Budapest, 1990. március 21.
Baranya Megyei Faluszövetség; Empátia Egyesület; Eötvös József Cigány-Magyar Pedagógiai Társaság; Fiatal Pedagógusok Bizottsága; Freinet-Műhely; Gönczy Pál Református Iskola-Alap; Gyermekérdekek Magyarországi Fóruma; Humanisztikus Kooperatív Tanulás Innovációs Csoport; Humanitas Demokratikus Gyógypedagógisi Szakszervezet; Iskolapolgár Közéleti Alapítvány; Kemény Gábor Iskolaszövetség; Kiss Áron Játék Társaság; Magyar Építőművészek Szövetsége Nevelési, Sport és Szabadidő Létesítmények Bizottsága; Magyar Felnőttoktatási Egyesület; Magyar Neveléstudományi Kutatók Egyesülete; Magyar Óvodapedagógusok Egyesülete; Magyar Pedagógus Kamara; Magyar úttörők Szövetsége;, Magyar Zeneművészek Szövetsége; Midore; Mozgáskorlátozottak Integrációját Segítő Pedagógusok Munkaközössége; MPT Napközis és Egésznapos Nevelési Szakosztálya; ,,Mustármag,, Ökomenikus Keresztény (Személyközpontú) Óvoda és Iskola; Nyilvánosság Klub Pedagógiai Szekció, OPI Iskolafejlesztési Központ; Pax Animae Iskola Páholy Szövetség; Sajátélményű Tanulás Magyarországi Egyesülete; Személyközpontú Iskola; Török Sándor Waldorf Alapítvány; Űj Reál Egyesület; Weöres Sándor Pedagógiai Egyesület; Zöld Szív Egyesület; E/1 Iskolatánc, Hátrányos helyzetűeket segítő 3+12 osztályos iskola. (OS)
1990. március 23., péntek 16:08
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|