|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15. ünneplése Romániában
"Az agyagfalvi ünnepséget megelőzte néhány helyi jellegű
megemlékezés. Kiderült, hogy udvarhelyen éppúgy mint
Székelyszentmihályon olyan honvéd síremlékek maradtak fent titokban,
rejtetten, amelyek ritkaságszámba mennek és rejtettségük révén
túlélték mind az egykori, mind pedig a mai abszolutizmusokat. A
megyében zajló megemlékezéseket a Magyar Demokrata Szövevtség és az
udvarhelyi független és igen olvasott kiadvány: a Szabadság hirdette
meg és koordinálta.
Zöld színű, három: magyar- román- és német nyelvű röpcédulát
jelentett meg a lap, mely tartalmazza e nap székelyföldi krónikáját
éppúgy, mint egy megbékélést sürgető felhívást. Jellemző, bár sokak
által pusztába kiáltó vágynak tűnik ez a szándék, és a megbékélés
reménye. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy a szélsőséges Vatra
Romanaesca provokációkat hírdetett meg erre a napra - például
Szatmáron, de egyebütt is. Igaz: bizonyosan sokakat meglepett
errefelé a magyarság gyors magára találása. A mai ünnep is beszédes
példája volt ennek a gyors átalakulásnak. A Talpra magyar, a
piros-fehér-zöld és a 12 pont, a magyar Himnusz - tehát a nemzeti
szímbólumok jelenléte mindenütt különös hangsúlyt kapott, és újra
bebizonyosodott az, hogy természetes tartozékai ezek a közösségi
létnek. "
|
|
|
|
|
|
|
A Financial Times a Suzuki-megállapodásról
|
Köves Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
London, 1990. január 10. szerda (MTI-tud) - Jelentős
fejleményként ad hírt a Financial Times az Ikarus vezetésével
alakult magyar konzorcium és a Suzuki japán gépkocsigyártó cég
megállapodásáról. A brit üzleti körök lapja megjegyzi, hogy az 1985
óta folytatott tárgyalások eredményes lezárulásáról szóló bejelentés
,,éppen akkor hangzott el, amikor Kaifu japán kormányfő európai
körútja keretében technikai és gazdasági segélycsomaggal látogat
Magyarországra és Lengyelországra,,.
A Financial Times szerint ,,a Suzuki-megállapodás növeli egy átalakított szerkezetű Kelet-Európába irányuló kapitalista beruházási hullám kilátásait,,.
A magyarországi működőtőke-beruházásokról szólva a lap emlékeztet az amerikai General Electric és a Tungsram decemberi 150 millió dolláros megállapodására és megjegyzi, hogy ,,ezt az edigi legnagyobb ilyen beruházást jelentősen túlszárnyalná az a közös vállakozás, amelyről a világ legnagyobb gépkocsigyártó cége, az amerikai General Motors tárgyal a magyar illetékesekkel,,. A Financial Times hozzáfűzi, hogy a GM egyelőre nem volt hajlandó nyilatkozni azokról az értesülésekről, amelyek szerint a közös vállalkozás keretében 400 millió dolláros költséggel Magyarországon gyárat építenek, amely gépkocsimotorokkal látná el a GM nyugat-németországi leányvállalatát, az Opel céget.
A The Guardian szerint a hazai piacra és exportra készülő gépkocsik gyártásáról kötött Suzuki-megállapodással Magyarország kihívást intézett a KGST azon szabályai ellen, amelyek a lap szerint meghatározzák, hogy mely országok gyárthatnak személyautókat. +++
1990. január 10., szerda 18:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|