|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15. ünneplése Romániában
"Az agyagfalvi ünnepséget megelőzte néhány helyi jellegű
megemlékezés. Kiderült, hogy udvarhelyen éppúgy mint
Székelyszentmihályon olyan honvéd síremlékek maradtak fent titokban,
rejtetten, amelyek ritkaságszámba mennek és rejtettségük révén
túlélték mind az egykori, mind pedig a mai abszolutizmusokat. A
megyében zajló megemlékezéseket a Magyar Demokrata Szövevtség és az
udvarhelyi független és igen olvasott kiadvány: a Szabadság hirdette
meg és koordinálta.
Zöld színű, három: magyar- román- és német nyelvű röpcédulát
jelentett meg a lap, mely tartalmazza e nap székelyföldi krónikáját
éppúgy, mint egy megbékélést sürgető felhívást. Jellemző, bár sokak
által pusztába kiáltó vágynak tűnik ez a szándék, és a megbékélés
reménye. Különösen ha figyelembe vesszük, hogy a szélsőséges Vatra
Romanaesca provokációkat hírdetett meg erre a napra - például
Szatmáron, de egyebütt is. Igaz: bizonyosan sokakat meglepett
errefelé a magyarság gyors magára találása. A mai ünnep is beszédes
példája volt ennek a gyors átalakulásnak. A Talpra magyar, a
piros-fehér-zöld és a 12 pont, a magyar Himnusz - tehát a nemzeti
szímbólumok jelenléte mindenütt különös hangsúlyt kapott, és újra
bebizonyosodott az, hogy természetes tartozékai ezek a közösségi
létnek. "
|
|
|
|
|
|
|
Folytatódott az Országgyűlés munkája (29. rész)
|
Kiss Imre (Borsod-Abaúj-Zemplén m. 26. vk.), a Mezőkövesdi --------- Áfész nyugalmazott elnöke a Mezőkeresztes-Mezőnyárád vasútállomás utasváró épülete és magasított peronja megépítésének tárgyában interpellált. Indoklásában elmondotta, hogy havonta 24 ezer ember közlekedik itt, s egy felvonulási barakképületben kell várakozniuk. Húsz éve szorgalmazzák egy kultúrált épület megépítését az életveszélyes váróterem helyett. Elmondta, hogy az ügyben már többször fordult a MÁV Vezérigazgatóságához és miskolci igazgatóságához, az előző közlekedési miniszterhez, s ígéreteket kapott. Tavaly, az év első napjaiban azt közölték vele, hogy elfogyott a pénz, és nem lesz váróterem, illetve ha lesz is, csak ideiglenes. Ezt a választ, illetve megoldást sem ő, sem választópolgárai nem fogadják el. Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter rámutatott, hogy 100 olyan állomás van a fővonalak mellett, ahol hasonlóak a körülmények, s 10 milliárd forint kellene ahhoz, hogy mindenütt korszerű épületek fogadhassák a vasúton közlekedőket. Mindazonáltal a Mezőkeresztes-Mezőnyárád vasútállomáson a MÁV mintegy 4 millió forintos költséggel megépít egy 240 négyzetméteres, központi fűtéssel és pénztárral ellátott utasvárót. A miniszter elmondta, hogy ezzel egyidejűleg, ez év június 30-ig elkészítik az aszfaltozott, magasított peront is. Mind a képviselő, mind az Országgyűlés - egy angúlag - elfogadta a miniszteri választ. (folyt.köv.)
1989. március 23., csütörtök 17:51
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|