|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyers Rezső levele Domokos Gézához
"Aggodalommal tölt el bennünket a romániai helyzet alakulása.
Hasonlóan más pártállású honfitársainkhoz, mi szocialisták is
lelkesen üdvözöltük a diktatúra bukását, a demokratizálás
elindulását és nagy reményeket fűztünk a romániai forradalomban
vérrel is megpecsételt magyar-román együttműködés igazi nemzetek
közötti megbékélést ígérő kibontakozásához.
Nagyon örültünk annak, hogy a forradalomban felszított
érzelmeket a romániai magyarság többsége nem hagyta elfajulni;
józanul igyekezett megtervezni a szebb jövőt, amelyben nem kívántok
teret hagyni semmilyen gyűlölködésnek. Mi, magyar szocialisták,
érdekeltek vagyunk a Romániában élő magyarság szabadságjogaiban, a
demokratikus szocializmus ottani újjászületésében. "
SZER, Magyar híradó:
Közvéleménykutatás
"Szegény ember
vízzel főz. Íme itt az újabb, de sajnos ismét egy szerény létszámú,
ezres mintájú közvéleménykutatás eredménye. Igaz: a Magyar Rádió
tegnapi adásában még ezt is sikerült homályosan, némi csúsztatással
közzétenni. A legfontosabb adatok: a választók 23,1 százaléka a
szabaddemokratákra, 21,5 százaléka a Magyar Demokrata Fórumra és
17,4 százaéka a kisgazdákra voksolna - hogy csak a legerősebb
pártokról beszéljünk. A felmérést Kasza László elemzi:
- Mint gyakran, most is legalább annyira érdekes hogy mi nem
szerepel a listán, mint az, ami rajta van. Így feltűnik, hogy
hiányzik a parlamentbe jutás esélyével rendelkező pártok sorából két
MSZMP-utódpárt: az Agrárszövetség és a Hazafias Választási Koalíció.
Ugyanígy nem történik említés a harmadik utat kereső Magyar
Néppártról.
"
|
|
|
|
|
|
|
Közlekedési Kamara alakul
|
1989. november 8., péntek - A fuvarozásban mutatkozó gondok megoldására közlekedési kamarát kell létrehozni, amely képes e szakma érdekeit érvényre juttatni a különböző fórumokon. Erről döntöttek csütörtökön a KIOSZ Személy- és Teherfuvarozók Országos Szakmai Tagozata, valamint a közúti fuvarozó vállalatok képviselői.
Egyre többen foglalkoznak személy- és teherfuvarozással - a magánfuvarosok például már több mint negyvenezren vannak -, s e területen mind élesebb a verseny. Érdekeik több kérdésben azonosak, ám ezeket megfelelő erős érdekképviseleti szervezet híján nem képesek érvényre juttatni. A Kisiparosok Országos Szervezetének fuvarozó tagozatánál elmondták: az új érdekképviseleti szervezet létrehozása azért is szükséges, mert régóta követelik egyes gazdasági szabályozók megváltoztatását és azt, hogy a pénzügyi kormányzat csökkentse a rendkívül magas elvonásokat - mind ez ideig hiába. Elengedhetetlennek tartják a gépjárműadó megszüntetését, valamint azt, hogy szakmai tevékenységüket szigorított szabályok szerint végezhessék, vagyis a fuvarozás területén vezessék be - a nyugat-európai országokhoz hasonlóan - a területi, illetve a létszámkorlátozást. E követeléseikre eddig nem kaptak megfelelő választ. Azt remélik, hogy a Közlekedési Kamara életre hívásával a helyzet megváltozik, és e kérdésekre megoldást találnak. Azt tervezik, hogy az új érdekképviseleti szervezet tevékenységébe bevonják a Vállalkozók Országos Szövetségét is. (MTI)
1989. december 7., csütörtök 21:47
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|