|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Mécs Imre és Vitautas Landsbergis táviratváltása
"Mécs Imre a következő táviratot
kapta:
A litván reformmozgalom, a Sajudis tanácsa meghívja önt, hogy
vegyen részt az 1940 óta első ízben szabadon megválasztott Litván
Legfelső Tanács első ülésén Vilniuszban. Előreláthatólag néhány
rendkívül fontos dokumentum fog születni, ezért az Ön részvétele nem
csupán igen megtisztelő lenne számunkra, hanem egyben az új litván
politikai helyzet támogatásának bizonyítéka is.
prof. Vitautas Landsbergis
elnök
x x x
A Sajudis Központi Tanácsának, Vilniusz
Kedves Vitautas Landsbergis
Nagyon köszönöm személyes meghívását a nagy történelmi
eseményre, amikor végre sok évtized múltán kimondják Litvánia
függetlenségét. Boldogok vagyunk, hogy ezt a napot megérhettük.
Kérem, fogadja forró üdvözlésemet, ölelésemet, nemcsak a magam,
hanem valamennyi 1956-os forradalmár társam nevében, a Szabad
Demokraták Szövetségének a nevében. Biztos vagyok, hogy minden
magyar hazafi együttérez önökkel, és osztozik boldogságukban.
Csak azért vagyok szomorú, hogy nem tudok ott lenni és együtt
ünnepelni önökkel.
Köszöntjük a független, szabad, demokratikus Litvániát. Éljen a
litván és a magyar nép barátsága.
Szeretettel üdvözli:
Mécs Imre
Szabad Demokraták Szövetsége,
Történelmi Igazságtétel Bizottsága
"
SZER, A mai nap:
Temesvári tüntetés
"Sokezer ember
tiltakozott tegnap Temesvárott Iliescu elnök és az általa vezetett
Nemzetmentő Front működése ellen. Ara-Kovács Attila jelenti
Budapestről:
- Nem számít gyakorinak a mai Romániában a tüntetésszerű
hivatkozás Európára és a demokráciára. A demonstrációk alkalmával
inkább a joghatár szigorú nemzeti szempontú megvonását
szorgalmazzák, illetve a nacionalista érdekek érvényesítését -
minden téren.
Temesváron azonban úgy tűnik, más a helyzet. Nem először
érkeznek olyan hírek a Bega-parti városból, hogy ott valami más
történik, mint általában Romániában. Sőt: a nemzetközi sajtóban
egyre többször fogalmazódott meg, hogy a decemberi, temesvári
forradalmat januári, romániai ellenforradalom követte volna.
E tanúságokat levonni látszik a város sokat szenvedett lakossága
is, amely a mai ottani közállapotokban megcsúfolását véli felfedezni
mindannak, amiért áldozatait meghozta."
|
|
|
|
|
|
|
Európai autópiac
|
Baracs Dénes, az MTI tudósítója jelenti:
Brüsszel, 1990. március 13. hétfő (MTI-TUD) - A
tizenkettek 1992-es ,,nagypiacának,, a gépkocsigyártással és
forgalmazással kapcsolatos előírásai képezik a közösség ipari
minisztereinek keddi brüsszeli tanácskozásán a legfontosabb
témát.
A közösségek bizottságának nevében Martin Bangemann közösségi biztos terjeszti elő azt a javaslatot, hogy míg eddig a közösség csak ajánlásokkal élt a gépkocsigyártás és forgalmazás normáira vonatkozólag, a jövőben ezek legyenek kötelező érvényűek.
A miniszteri tanács ülése előtt egyetértés mutatkozott azzal kapcsolatban, hogy a közösség autópiacát 1992 végére nyitottá kell tenni a külső konkurencia, azaz lényegében a japán gépkocsik versenye előtt, de ennek fokozatosan kell végbemennie, hogy az európai ipar alkalmazkodhasson a versenyhez. Az Európai Közösség ma is a világ legnagyobb gépkocsigyártó és felvevő egysége, mutat rá az Európai Közösségek Bizottsága.
Ezzel kapcsolatban Brüsszelben közzétették az 1989 évre vonatkozó termelési statisztikákat. Ezekből kitűnik, hogy tavaly az Európai Közösség országaiban 13,3 millió gépkocsit állítottak elő, míg Japánban 9, az Egyesült Államokban 6,8 milliót. Ugyanakkor az exportban már Japán áll az első helyen: míg a közösségen kívüli térségbe a Tizenkettek csak 1,4 millió gépkocsit szállítottak, Japán 4,3 millio gépkocsit exportált, míg az Egyesült Államok 0,6 milliót. Az újonnan bejegyzett gépkocsikra vonatkozó adatokból kitűnik, hogy az EGK országaiban 12,4 millió, Japánban 4,4 millió, az Egyesült Államokban 9,8 millió gépkocsit vásároltak tavaly.
Az Európai Közösség bizottsága még mindig túl nagynak tartja a nemzeti autógyártók függését a nemzeti piactól. A Rover termékeinek 70,7 százalékát, a Fiat 62,4 százalékát, a Peugeot 54,1 százalékát, a Renault 50,4 százalékát a hazai piacon értékesíti, csak a Daimler Benz és a Volkswagen termel elsősorban exportra, az előbbi járműveinek 47,3, az utóbbi pedig csak 38,2 százalékát adta el hazai piacokon 1988-ban, amikorra vonatkozólag rendelkezésre állnak erre vonatkozó statisztikák.+++
1990. március 12., hétfő 20:55
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|