|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Fidesz 12 pontja március 15-ére
"1. Pártoktól független, szabad sajtót
2. Hatékony, szakértő államszervezetet
3. Állandó, hivatásos Országgyűlést
4. Törvényes jogokat, határokon innen és túl, a kisebbségeknek
5. Önálló magyar Honvédséget
6. Arányos közteherviselést
7. Kolhozok helyett tulajdonost a földeknek
8. Független ügyészséget, bíróságot, pártatlan
igazságszolgáltatást
9. Független, de ellenőrzött Nemzeti Bankot
10. Egységes Európát, semleges Magyarországot, a szovjet
csapatokat azonnal vonják ki tőlünk
11. Teljes jóvátételt az egykori hadi- és politikai foglyoknak,
kényszermunkásoknak
12. Jelképes határokat Európában
"
SZER, Magyar híradó:
Magyar secus
"Most pedig egy Lemberger Gyula nevű, nagykárolyi illetőségű
Securitate ügynök budapesti önfeladását követően a román
külügyminisztérium hasonlóképpen reagált. Annak a körülménynek -
nevezetesen, hogy Lemberger bevallotta a Magyarország ellenes
terveket, konkrétumokat, neveket említett, és - nem mellékes -
bizonyosságot szolgáltatott arról, hogy a román titkosrendőrség ma
is hasonlóképpen működik, mint december előtt. Nos most mindezekben
Bukarest barátságtalan gesztust lát, s ha nem tévedek, természetesen
beavatkozást Románia, mi több: talán a Securitate belügyeibe.
"
|
|
|
|
|
|
|
Négy keréken, két keréken (1. rész)
|
1990. március 9. péntek (MTI) - Pénteken két sajtótájékoztatóra is hivatalosak voltak a technikai sportágak szakírói: egy autós és egy motoros bemutatóra. A ,,bemutató,, a szó szoros értelmében értendő, ugyanis az érintettek bemutatták járműveiket, így az érdeklődők ,,tesközelből,, figyelhették meg a gépcsodákat.
A Volga Szálló előtt a járókelők is megálltak pár percre, ugyanis nem mindennapi látvány fogadta őket: a szálló bejárata előtt versenyautók sorakoztak. Ez a rögtönzött kiállítás volt a ,,belépő,, a Novotrade-Navigator Sportegyesület sajtótájékoztatójához. A tavaly rali bajnoki címet nyert csapat szakvezetői és versenyzői beszéltek idei terveikről. Hajnáczky Gábor szakosztályvezető elmondta, hogy idén is szeretnék megismételni a tavalyi sikereket, azaz bajnoki címet szerezni, de tudják, nagyon nehéz lesz. A hazai mezőny megerősödött, különösen a pécsi Lancia-csapattal kell számolni. Örömmel jelentette be a szakosztályvezető, hogy a Camel céggel meghosszabbították a szerződést, így a Ferjáncz Attila, dr. Tandari János, és a Jutassy József, Selmeczi György kettős, valamint az Oroszlán-testvérpár, László és Tibor az idén is a cég világszerte ismert narancssárga színeiben fog versenyezni. A magyar autózás vezéregyéniségének nevezett Ferjáncz Attila részletesebben vázolta terveiket. Elmondta, hogy erre az idényre is kilenc Európa-bajnoki futamot terveztek be, s remélik, hogy a lehető legjobban szerepelnek. Ez a megfogalmazás azt is takarja, hogy szeretnék kevesebb műszaki ,,bakival,, megúszni a versenyeket, mint tavaly, amikor üldözte őket a balszerencse. Bíznak új kocsijukban, az olasz Alessandrini team által felkészített 300 lóerős, hatsebességes Lancia Integrale-ban.
A Camel cég képviselője meglepetéssel rukkolt elő: terveik szerint a közeljövőben magyar versenyzőt is indítanak a Camel Trophy-n. Az őserdőkön és vadregényes tájakon keresztül vezető őrült száguldásra évente mintegy egymillióan jelentkeznek 15-16 országból. (A Trophy az idén például Szibériába látogat el). A szervezők egy évvel a viadal előtt kezdik meg a versenyzők kiválasztását, komoly teszteken kell megfelelniük azoknak, akik egy-egy ország színeiben rajthoz állnak. x x x (folyt.köv.)
1990. március 9., péntek 15:14
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|