|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Fidesz 12 pontja március 15-ére
"1. Pártoktól független, szabad sajtót
2. Hatékony, szakértő államszervezetet
3. Állandó, hivatásos Országgyűlést
4. Törvényes jogokat, határokon innen és túl, a kisebbségeknek
5. Önálló magyar Honvédséget
6. Arányos közteherviselést
7. Kolhozok helyett tulajdonost a földeknek
8. Független ügyészséget, bíróságot, pártatlan
igazságszolgáltatást
9. Független, de ellenőrzött Nemzeti Bankot
10. Egységes Európát, semleges Magyarországot, a szovjet
csapatokat azonnal vonják ki tőlünk
11. Teljes jóvátételt az egykori hadi- és politikai foglyoknak,
kényszermunkásoknak
12. Jelképes határokat Európában
"
SZER, Magyar híradó:
Magyar secus
"Most pedig egy Lemberger Gyula nevű, nagykárolyi illetőségű
Securitate ügynök budapesti önfeladását követően a román
külügyminisztérium hasonlóképpen reagált. Annak a körülménynek -
nevezetesen, hogy Lemberger bevallotta a Magyarország ellenes
terveket, konkrétumokat, neveket említett, és - nem mellékes -
bizonyosságot szolgáltatott arról, hogy a román titkosrendőrség ma
is hasonlóképpen működik, mint december előtt. Nos most mindezekben
Bukarest barátságtalan gesztust lát, s ha nem tévedek, természetesen
beavatkozást Románia, mi több: talán a Securitate belügyeibe.
"
|
|
|
|
|
|
|
Forma 1-es pálya-minősítés: a Hungaroring 9.
|
Kis Csaba, az MTI párizsi tudósítója jelenti:
1990. március 9. péntek (MTI-tud) - A középmezőnybe sorolják a Forma-1 szakértői a mogyoródi pályát: a 16 minősített versenypálya közül a kilencedik helyre került abban az összesítésben, amelyet a versenyévad kezdetén ismertetett a Liberation című francia lap.
Az egytől-ötig terjedő osztályozásban a Hungaroring 4.6-es minősítést kapott, akárcsak az NSZK-beli Hockenheim, az olaszországi Monza és a spanyolországi Jerez pályája, de az ,,egyformák,, besorolásakor az olasz és a nyugatnémet pálya mögé került, csak a spanyolt előzte meg.
A minősítés négy meghatározó tényező alapján készült. A Hungaroring létesítményrendszere 4.61, a szervezés 4.31, a kiszolgáló személyzet 4.70, az orvosi ellátás és készültség 4.80 pontot kapott.
A legjobbnak, 4.90 ponttal, a szakemberek a japán versenypályát - a suzukait - minősítették, az utolsó helyre Montrealé került. Az amerikai kontinensen van a további két legrosszabbnak ítélt pálya - a brazil és az egyesült államokbeli - is. Az idei Forma 1-es gyorsasági autós vb versenysorozata Phoenixben, tehát az egyik leggyengébbnek tartott színhelyen indul (e pálya csak 4.10-es minősítést kapott), s a még rosszabb, 3.90 pontos riói pályán folytatódik.+++
1990. március 9., péntek 14:11
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|